ACTIVITATS AMB GOSSOS

Pares i mares, com ja sabeu, avui i demà, a le’scola, realitzarem una activitat d’aproximaci´´o, coneixemet, cura i emocions amb gossos.

Aquesta activitat la duu a terme la Fundació Educam.

Perquè comenceu a conèixer coses relacionades amb aquests animals, us facilitem un enllaç que ens ha proporcionat la Judith, la mare dela júlia Gonzàlez. Les fotos de l’activitat, les veureu d’aquí a uns dies.

http://www.youtube.com/watch?v=0h3eJqoB-6Y

 

L’INAGURACIÓ DE L’ESCOLA

EL PASSAT DIVENDRES DIA 12 D’ABRIL DE 2013, LA CONSELLERA D’EDUCACIÓ IRENE RIGAU VA VENIR A L’ESCOLA PER INAGURAR-LA.

LA VA ACOMPANYAR L’ALCALDE DE LLEIDA, EL SENYOR ANGEL ROS.

VAN VISITAR TOTA L’ESCOLA I ENS VAN VENIR A VEURE AL MENJADOR.

DESPRÉS, VA ANAR AL PAVELLÓ I VA FER EL SEU PARLAMENT, JUNTAMENT AMB LA DIRECTORA DE L’ESCOLA, LA MARGARIDA, I EL DIRECTOR DE L’INSTITUT, EL CARLES VARA.

PER INAGURAR-LA, VAN PENJAR UNA PLACA A L’ENTRADA DE L’ESCOLA I VAN DESTAPAR LA CORTINA QUE LA TAPAVA.

Anem d’excursió a l’Estany d’Ivars

El divendres dia 15 de Març els nens i nenes de 1r de l’Escola La Mitjana vam anar d’excursió a l’Estany d’Ivars. Quan vam arribar allí l’Antoni ens va explicar la història de l’Estany perquè anys enrere l’estany no existia i hi havia terres de conreu. Després, ens va ensenyar uns nius teixits per ocells anomenats teixidors i vam tocar-los i comprovar que el seu tacte era de la mateixa roba que la llana! Tot seguit, vam fer dos grups, el grup dels nens i nenes de 1r A i el grup dels nens i nenes de 1r B. Primer, els nens i nenes de la classe dels pintors van anar amb l’Antoni a mirar per un telescopi a través del qual vam poder observar dos ànecs coll verd. Mentrestant, els nens i nenes de la classe dels inventors van pujar fent silenci a un observatori de fusta per veure l’estany d’Ivars en altura. Llavors, les classes es van intercanviar les tasques i així tots vam fer les mateixes activitats. Després, vam esmorzar i quan vam acabar vam jugar i vam investigar el terrenys on vam trobar moltes coses com, per exemple, un castell deteriorat, molts caus on s’amagaven animals com els conills, una pell de serp, caragols i caragolines, nius d’ocells i moltes coses més. A continuació, vam acabar de donar la volta a l’estany i vam trobar una bassa i un arbre tallat a partir del qual ens vam fer la pregunta: per què tallem els arbres? Llavors, vam dinar i jugar una estona al voltant d’aquell bonic paisatge. Finalment, ens vam fer una fotografia de grup al voltant de l’estany i vam anar a buscar l’autocar que ens va tornar a l’escola.

 

Ens ho vam passar teta envoltats de natura…

 

 

 

 

 

La carta del rei

 

Divendres va veni la mare de la Laia a esplica un joc, La carta del rei. Ens vam posa en rollana i un nen o nena es posaba al mitg i era el rei o la reina. Acet rei o reina portava una carta pels nens o nenes que portaven una pesa de roba determinada. Tots els nens i nenes ce portaven acella  pesa de rova es canviaven de lloc a la rollana i el nen o nena que es quedava sense lloc es convertia en el rei o la reina.

Ens vam divertir molt.

 

 

*Ortografia natural

 

FINS AVIAT GINA !!!

EL DIVENDRES PASSAT, LA GINA ES VA ACOMIADAR DE TOTS NOSALTRES.

ENS HA ESTAT AJUDANT A L’ESCOLA DURANT MOLTS DIES, I ARA, LI TOCA TORNAR A LA UNIVERSITAT A ESTUDIAR.

ESPEREM QUE S’HO HAGI PASSAT MOLT BÉ I QUE HAGI APRÈS MOLTES COSES.

LI HEM FET UN REGAL: UN CALENDARI IL·LUSTRAT PER NOSALTRES.

I ELLS, ENS HA REGALAT UN JOC PER CADA CLASSE DE 1R.

GINA, MOLTES GRÀCIES PER TOT. ET TROBAREM A FALTAR !!!  PETONETS DE TOTS ELS NENS I NENES DE LA CLASSE DELS PINTORS I DELS INVENTORS. MUA.