El divendres dia 15 de Març els nens i nenes de 1r de l’Escola La Mitjana vam anar d’excursió a l’Estany d’Ivars. Quan vam arribar allí l’Antoni ens va explicar la història de l’Estany perquè anys enrere l’estany no existia i hi havia terres de conreu. Després, ens va ensenyar uns nius teixits per ocells anomenats teixidors i vam tocar-los i comprovar que el seu tacte era de la mateixa roba que la llana! Tot seguit, vam fer dos grups, el grup dels nens i nenes de 1r A i el grup dels nens i nenes de 1r B. Primer, els nens i nenes de la classe dels pintors van anar amb l’Antoni a mirar per un telescopi a través del qual vam poder observar dos ànecs coll verd. Mentrestant, els nens i nenes de la classe dels inventors van pujar fent silenci a un observatori de fusta per veure l’estany d’Ivars en altura. Llavors, les classes es van intercanviar les tasques i així tots vam fer les mateixes activitats. Després, vam esmorzar i quan vam acabar vam jugar i vam investigar el terrenys on vam trobar moltes coses com, per exemple, un castell deteriorat, molts caus on s’amagaven animals com els conills, una pell de serp, caragols i caragolines, nius d’ocells i moltes coses més. A continuació, vam acabar de donar la volta a l’estany i vam trobar una bassa i un arbre tallat a partir del qual ens vam fer la pregunta: per què tallem els arbres? Llavors, vam dinar i jugar una estona al voltant d’aquell bonic paisatge. Finalment, ens vam fer una fotografia de grup al voltant de l’estany i vam anar a buscar l’autocar que ens va tornar a l’escola.
Ens ho vam passar teta envoltats de natura…

