Author Archives: YOLANDA ALOS SEGUES

LES COLÒNIES A ÀGER.

Hola famílies!!!

Us enviem les primeres fotos dels vostres fills i filles. Estem superbé i els infants estan gaudint al màxim.

Us deixem un petit recull perquè els  vegueu en acció…

Havent dinat ens hem organitzat en tres grups i hem conegut als nostres monitors. Seguidament hem fet una descoberta i hem participat en tallers. A mitja tarda hem anat al Centre d’Observació Astronòmic.

Us enviem les últimes fotografíes d’aquesta experiència tan gratificant.

Fins d’aquí una estona!!!

TALLERS INTERNIVELL

TALLERS INTERNIVELLS CURS 15/16

Ara ja fa 4 cursos que a Educació Infantil hem iniciat els Tallers Internivells. Aquests afavoreixen tant els valors socials i emocionals com els didàctics i curriculars.

Veiem que la interrelació dels alumnes entre els diferents nivells afavoreix el propi creixement personal, ja que, passen del seu espai i companys coneguts a tenir la possibilitat de compartir amb altres infants, mestres i ambients.

Durant aquest curs treballarem els tallers internivells els dimecres quinzenalment. L’experimentació i la ciència serà l´eix temàtic dels tallers.

La primera sessió la vam fer el dimecres 4 de novembre, vam conèixer els companys del nostre grup i ens vam presentar.

A continuació us deixem un breu resum de cada taller i un mostratge de fotos on ho podreu veure.

Safates d’experimentació i mandales.

El taller ofereix dos propostes simultànies i rotatives: un grup de nenes i nens fa mandales amb materials reutilitzats i de l’entorn natural (pinyes, petxines, cargols de mar, pedres rieres…) i l’altre grup experimenta amb les safates de sorra i tots els estris per diversificar les possibilitats a l’hora de manipular la sorra: embuts, culleres, potets…

Pèndol.

Amb aquest taller hem pogut conèixer què és un pèndol, el seu moviment i a partir d’això fer hipòtesi i deduir quina trajectòria ha de seguir per poder tocar un punt en concret.

A més a més, hem introduït variants com el pes i la força.

Ha estat força divertit!

L’aire.

Amb aquesta proposta pretenem que els nens/es observin i experimentin la presència i el moviment de l’aire.

Bombolles.

Ens iniciem en la ciència tot jugant amb les bombolles de sabó. N’observem la forma i introduïm el concepte d’esfera, provem de fer bombolles de diferents formes i no ens surten! Només la ciència ens en pot donar una explicació. També provem de fer bombolles de diferents mides; grans, petites i gegants. Amb diferents eines, sobre la taula i amb les mans. Juguem amb els globus i la electricitat estàtica, les bombolles “caminen” soles per sobre de la taula!

Taller de mescles i dissolucions líquides.

A partir de l’experimentació i l’observació que se’ls proposa al taller els nens i nenes descobreixen que hi ha matèries que després de posar-les en aigua o en líquids ja no se’n poden separar. En canvi, d’altres sí. Fem hipòtesis, comprovem, reformulem, tornem a comprovar… i així, de mica en mica, anem avançant.

Els 5 sentits.

Mitjançant la vista, descobreixen el món en colors diferents, utilitzen lupes, llanternes amb formes i prismàtics que amaguen una seqüència d’imatges. A l’espai de l’olfacte els nens i nenes no poden veure quin és l’aliment o objecte que desprèn olor i tracten d’endevinar-lo. L’oïda els porta a recordar cançons infantils de la seva infància, a diferenciar sons forts i fluixos i a comunicar-se gràcies als telèfons amb gots de plàstic. A l’espai del gust tasten diferents productes. Mitjançant la sensibilitat de la pell experimenten tot tipus de pessigolles amb els ulls tapats i endevinen objectes sense poder-los veure.

Sembla fàcil però no us deixeu enganyar… és difícil experimentar amb un sol sentit!

Tubs i boles.

Amb aquesta proposta descobrim les diferents qualitats perceptives (visuals, tàctils i sonores) de les boles i els tubs a partir de la manipulació i experimentació amb aquests tot i interactuant amb diferents materials (rampes, cilindres, sobre pla…). Així doncs, desenvolupem el pensament crític (pensar, raonar, relacionar, interpretar, argumentar, decidir…) i ens preguntem què passarà si… i posem en comú els resultats.

Llum negra i taules de llum.

Volem que els nostres alumnes continuïn desenvolupant la seva creativitat a partir de la foscor.

L’aula de psicomotricitat està organitzada amb diferents espais: tres taules de llum amb diferents propostes; una amb punta de colors i cotxes de joguina; a l’altra construccions de fusta i metacrilat; i la tercera amb enquadernadors translúcids.

També podem trobar un espai de construcció amb gots allargats, caixes de CD’s i palles de diferents mesures, tot fosforescent. I per últim, un espai amb plastilina, escurapipes i plomes fosforescents.

Entrem a l’aula, veiem les diferents propostes i provocacions i ja donem pas a l’experimentació, la creació, l’assaig, el sorprendre’ns,… podem anar on vulguem.

Qui atrau a qui?

Fem d’exploradors per l’aula, pels passadissos i per la pista del pati de primària amb un imant cadascú. Observem i experimentem amb l’imant. És màgia? A continuació, en grups de quatre, se’ls ofereix una safata amb diferents materials i classifiquem els que són imantats. Aquests els ensorrem amb sorra i els enfonsem amb aigua. Què passa?

Quin líquid és més espès?

Mitjançant diferents experiments, fem un treball manipulatiu de diferents densitats.

Barregem, fem carreres amb diferents líquids, observem què passa amb un ou, com cauen les llavors en diferents líquids tot fent la hipòtesi primer i la seva comprovació.

Per últim barregem tots els líquids per què els nens vegin que no tots tenen el mateix pes i alguns no es barregen.

Pintura experimental.

L’activitat es realitza en dos racons: un per barrejar pintura amb escuma d’afaitar i un altre de pintura  amb farina. Per als nens es una sensació molt agradable ja que les dues textures són molt fines i s’ho passen d’allò més bé fent dibuixos i esborrant-los damunt la taula.

La màgia dels colors.

Experimentem amb la descomposició de la llum blanca per tal d’obtenir els colors de l’Arc de sant Martí.

Desenvolupem l’activitat en 3 espais diferents i totalment a les fosques. En el primer espai els ensenyarem a fer l’Arc de sant Martí amb diferents objectes (aigua, llanternes, miralls i CD’s).

En el segon espai els proposarem col·locar per ordre les ampolles amb els colors per tal d’aconseguir el nostre Arc de sant Martí.

En un tercer espai posarem en comú les reflexions i dibuixem en un paper el què els hi ha agradat més.

Taller de flotació            

 Utilitzant  dos tancs plens d’aigua i diversos materials intentem descobrir quins són els objectes que suren i els que no suren. Abans de començar fem hipòtesis sobre si suraran o no els objecte que té cada nen, per després comprovar-les dins la capsa plena d’aigua. Un cop hem acabat aquesta primera activitat intentem que aquells objectes que han surat s’enfonsin i els que no han surat es mantinguin a la superfície com si fossin vaixells. L’aigua ens encanta i acabem ben xops!!!

 

MIREU QUI HA VINGUT A P-5C!!!

Fa uns dies a la classe de P-5C vam rebre una visita molt especial. Va venir l’Óscar de P-5B i la seva mare Eva, amb la seva mascota, “EL COOKIE”.

Ens vam assabentar que l’Óscar tenia un conill i com que som la classe dels “ Conills”, estem investigant moltes coses sobre aquest animalet. Llavors ens vam posar contacte amb l’Óscar per tal si ens podia portar la seva mascota.

Així va ser doncs, com  vam poder veure un conill de molt a prop i el vam poder tocar.També vam fer-los-hi moltes preguntes, ja que els havíem preparat una entrevista per tal de saber més sobre els conills i resoldre dubtes.

Mireu que bé que s’ho van passar!!!!

JA SOM UNS QUANTS MÉS A L’ESCOLA!!!

Després de 21 dies, avui quan anem a la incubadora, tot és molta emoció, que és aquest soroll que sentim? Tots estem molt entusiasmats, tot són rialles, obrim la tapa de la incubadora i per fi!!!!!!!!!!!!!!!!!! Veiem dos ous una mica trencats i veiem com els pollets piquen amb el bec per sortir. No és fins al cap d’unes hores que podem veure els pollets fora de l’ou.

Al llarg d’aquests dies de seguiment del procés de naixement dels pollets, hem observat que estan entre uns 21-24 dies dins de l’ou.

Els primers pollets que han sortit han estat els de la gallina americana i al cap de dos dies, els de la gallina tradicional. En principi havíem decidit fer una gràfica de control de  neixements per dia, però el divendres 24 per la tarda vam tenir un BOOOM  de neixements i vam decidir desistir ja que estaven barrejats pollets de la gallina tradicional i americana.

Però això no és tot!!!

Un cop nascuts els pollets, no els podíem deixar a la incubadora, així que els vam construir una casa, la Mery ens va portar i facilitar tots els materials i entre tots vam anar posant la palla, l’aigua, el menjar,….i per últim, els pollets.

Esperem que gaudiu tant com nosaltres d’aquesta vivència!!!

QUÈ HI FA UNA GALLINA A L’ESCOLA?

El divendres 3 de maig, els infants de P-3 estaven molt entusiasmats. La mare d’una nena de P-3A, de la Júlia, ens va portar una gallina a l’escola per tal que la poguessim veure d’aprop, tocar-la, escoltar la seva onomatopeia,…a més a més, va dur ous.

També vam aprofitar per fer-li una entrevista, amb les preguntes que prèviament havien preparat els alumnes de P-3A, P-3B i P-3C. Vam descobrir moltes coses i vam aprendre nous coneixements.

La mare de la Júlia també ens va dur ous, però tots no eren iguals, uns eren de gallina tradicional i altres de gallina americana. Però,…on els posarem aquests ous si la gallina no es pot quedar a l’escola i si necessiten escalfor?

Alguns infants ho tenien molt clar: dins d’una màquina!!! Doncs, sí, la Mery va portar una incubadora i els vam posar a dins. Vam acordar que cada dia miraríem els ous, anotaríem quants dies fa que són dins de la incubadora, posaríem aigua als pots,…

Així doncs, després  que marxés la mare de la Júlia, va començar el nostre procés d’investigació on ens vam formular preguntes com:

Quan sortiran el pollets? Quants dies estan dins de l’ou formant-se ? Quins pollets sortiran primer, els de la gallina tradicional o els de la gallina americana?

Bé, hem de tenir paciència i observar a veure que passa.

FEM UN RECEPTA DE CUINA: CANAPÈS DE XOCOLATA.

Els infants de P-3 han fet uns canapès de xocolata boníssims, ja que aquest trimestre treballem el projecte de la XOCOLATA. La sessió ha començat amb molt d’entusiasme i alegria, ja que tenien moltes ganes de fer aquesta recepta. És molt fàcil, així doncs, si la voleu fer a casa a continuació podreu seguir fil per randa els passos a realitzar.

Esperem que gaudiu de les fotos que us mostrem a continuació.

Bon profit!!!

ENS VISITA UN BOMBER!!!

A les classes de P4 estem realitzant el projecte de treball dels BOMBERS i el divendres 10 de febrer, vàrem rebre una visita molt especial i molt esperada, era la d’un bomber.

L’Ivan, el bomber, ens va explicar moltes coses sobre la seva feina i també ens va deixar emprovar la seva roba (les botes, els pantalons, la jaqueta, els cascs,…) Tothom estava bocabadat escoltant les explicacions de l’Ivan.

A continuació li vam fer una petita entrevista i per acabar, li vam entregar un petit regal.

Moltes gràcies per la teva visita, Ivan!!!

 

Un quadre molt especial: “Els nostres llavis”.

Aquest segon trimestre a Educació Visual i Plàstica, estem treballant el pintor Andy Warhol. Aquest gran artista pertany al corrent pictòric POP-ART i n’és el principal representant. Els seus quadres són únics, originals, coloristes,… i no deixen indiferent a ningú.

En aquesta sessió hem analitzat el quadre “ELS LLAVIS”, on veiem que segueix com a patró al igual que a moltes de les seves obres, la repetició de les imatges. En aquest quadre hem vist un munt d’imatges de llavis, llavors hem decidit de fer un quadre personalitzat dels nostres llavis. Els infants han gaudit molt i molts d’ells han descobert que els llavis pintats poden deixar emprenta, ja us podeu imaginar les rialles. Així que si a casa us agafen els pintallavis i comencen a donar petons, ja sabeu a que és degut.

CARGOLS EN MOVIMENT!!!

 Com segurament ja sabeu, els infants de P4 A i de P4 B són la  CLASSE DELS CARGOLS. Estem aprenent moltes coses sobre aquest mol.lusc, ja us ho explicaran.  A continuació us mostrem imatges sobre els diferents tallers d’experimentació que vam fer amb els cargols. Ei!!! Els vam fer treballar molt i com que ho van fer molt bé, els va tocar premi: ENCIAM!!!!

El taller nº1 consistia en DESPERTAR ALS CARGOLS; el taller nº2, els formulàvem una pregunta als infants: POT PINTAR UN CARGOL? COM?; el taller nº3, vam OBSERVAR CLOSQUES DE CARGOLS DE MAR I DE TERRA AMB LUPES; el taller nº4, VAM FER CURSES DE CARGOLS, però la pregunta era: QUI ANIRÀ MÉS RÀPID, EL CARGOL GRAN O EL PETIT? i l’últim taller, el nº5, VAM OBSERVAR COM REACCIONAVEN ELS CARGOLS DAVANT DE DIFERENTS SUBSTÀNCIES. Mireu !!!

 

EI!!! MIREU QUE TENIM A L’ESCOLA.

Els infants de p3 estan duent a terme l’últim projecte de treball per aquest curs que s’anomena “ELS POLLETS”. Així que per poder seguir fil per randa l’evolució i naixement dels pollets, vam dur una incubadora i nou ous, uns quants de gallina i els altres de perica. Cada dia al matí després de fer les rutines, sortim al passadís a veure com estan els ous i per fi avui, dia 1 de juny, hem tingut una gran sorpresa ja que ha nascut el nostre primer pollet, però atenció, si us hi fixeu bé n’hi ha dos més que estan picant la closca.