SORTIDA A CAL FINO P.3

El dia 19 de maig vam anar d’excursió a Cal Fino a Puigvert de Lleida.

Varem fer diferents tallers: un de titelles xineses i ens van explicar el conte dels “TRES PORQUETS”, també vam fer de pagesos i vam anar a visitar els diferents animals: camaleons, insectes pal, conills, tortugues,…                    

Vam gaudir tant del espai interior com de l’exterior i ens vam divertir molt!

Ens van acollir molt bé, gràcies família Cal Fino. Fins aviat!

APRENEM A FER D’INFERMERS I INFERMERES.

AHIR VA VENIR LA NOEMÍ (MARE D’EN GUILLEM DE P3 B) I ENS VA ENSENYAR LES TASQUES QUE FA UNA INFERMERA. VAM ANAR A L’ESPAI DE JOC SIMBÒLIC: “L’HOSPITAL”.
ELS INFANTS ESTAVEN EMOCIONATS AMB MOLTES GANES D’APRENDRE I FER PREGUNTES, HAN ESTAT MOLT ATENTS. PRIMER VAM PRACTICAR AMB LES NOSTRES PARELLES I DESPRÉS HO VAREM FER AMB LES NINES. ENS VA ENSENYAR QUINES SÓN LES PRIMERES CURES, A ESCOLTAR-NOS EL COR I TAMBÉ A FER EMBENATGES,…FINS I TOT ENS VA DONAR MATERIAL PER UTILITZAR-LO AL JOC SIMBÒLIC.
DES DE L’ESCOLA VOLEM INICIAR-LOS A QUE TINGUIN CONCIÈNCIA DEL SEU PROPI COS I DE LA IMPORTÀNCIA DE LA SALUT. ELS METGES TENEN CURA DE NOSALTRES I PER AIXÒ QUAN HO NECESSITEM CAL ANAR-HI ENCARA QUE ENS FACI UNA MICA DE POR.

“BUSQUEM LA PAU A LA MENT I OBTINDREM LA PAU AL COS”.
NAMASTE.

LES COLÒNIES A ÀGER.

Hola famílies!!!

Us enviem les primeres fotos dels vostres fills i filles. Estem superbé i els infants estan gaudint al màxim.

Us deixem un petit recull perquè els  vegueu en acció…

Havent dinat ens hem organitzat en tres grups i hem conegut als nostres monitors. Seguidament hem fet una descoberta i hem participat en tallers. A mitja tarda hem anat al Centre d’Observació Astronòmic.

Us enviem les últimes fotografíes d’aquesta experiència tan gratificant.

Fins d’aquí una estona!!!

TALLERS INTERNIVELL

TALLERS INTERNIVELLS CURS 15/16

Ara ja fa 4 cursos que a Educació Infantil hem iniciat els Tallers Internivells. Aquests afavoreixen tant els valors socials i emocionals com els didàctics i curriculars.

Veiem que la interrelació dels alumnes entre els diferents nivells afavoreix el propi creixement personal, ja que, passen del seu espai i companys coneguts a tenir la possibilitat de compartir amb altres infants, mestres i ambients.

Durant aquest curs treballarem els tallers internivells els dimecres quinzenalment. L’experimentació i la ciència serà l´eix temàtic dels tallers.

La primera sessió la vam fer el dimecres 4 de novembre, vam conèixer els companys del nostre grup i ens vam presentar.

A continuació us deixem un breu resum de cada taller i un mostratge de fotos on ho podreu veure.

Safates d’experimentació i mandales.

El taller ofereix dos propostes simultànies i rotatives: un grup de nenes i nens fa mandales amb materials reutilitzats i de l’entorn natural (pinyes, petxines, cargols de mar, pedres rieres…) i l’altre grup experimenta amb les safates de sorra i tots els estris per diversificar les possibilitats a l’hora de manipular la sorra: embuts, culleres, potets…

Pèndol.

Amb aquest taller hem pogut conèixer què és un pèndol, el seu moviment i a partir d’això fer hipòtesi i deduir quina trajectòria ha de seguir per poder tocar un punt en concret.

A més a més, hem introduït variants com el pes i la força.

Ha estat força divertit!

L’aire.

Amb aquesta proposta pretenem que els nens/es observin i experimentin la presència i el moviment de l’aire.

Bombolles.

Ens iniciem en la ciència tot jugant amb les bombolles de sabó. N’observem la forma i introduïm el concepte d’esfera, provem de fer bombolles de diferents formes i no ens surten! Només la ciència ens en pot donar una explicació. També provem de fer bombolles de diferents mides; grans, petites i gegants. Amb diferents eines, sobre la taula i amb les mans. Juguem amb els globus i la electricitat estàtica, les bombolles “caminen” soles per sobre de la taula!

Taller de mescles i dissolucions líquides.

A partir de l’experimentació i l’observació que se’ls proposa al taller els nens i nenes descobreixen que hi ha matèries que després de posar-les en aigua o en líquids ja no se’n poden separar. En canvi, d’altres sí. Fem hipòtesis, comprovem, reformulem, tornem a comprovar… i així, de mica en mica, anem avançant.

Els 5 sentits.

Mitjançant la vista, descobreixen el món en colors diferents, utilitzen lupes, llanternes amb formes i prismàtics que amaguen una seqüència d’imatges. A l’espai de l’olfacte els nens i nenes no poden veure quin és l’aliment o objecte que desprèn olor i tracten d’endevinar-lo. L’oïda els porta a recordar cançons infantils de la seva infància, a diferenciar sons forts i fluixos i a comunicar-se gràcies als telèfons amb gots de plàstic. A l’espai del gust tasten diferents productes. Mitjançant la sensibilitat de la pell experimenten tot tipus de pessigolles amb els ulls tapats i endevinen objectes sense poder-los veure.

Sembla fàcil però no us deixeu enganyar… és difícil experimentar amb un sol sentit!

Tubs i boles.

Amb aquesta proposta descobrim les diferents qualitats perceptives (visuals, tàctils i sonores) de les boles i els tubs a partir de la manipulació i experimentació amb aquests tot i interactuant amb diferents materials (rampes, cilindres, sobre pla…). Així doncs, desenvolupem el pensament crític (pensar, raonar, relacionar, interpretar, argumentar, decidir…) i ens preguntem què passarà si… i posem en comú els resultats.

Llum negra i taules de llum.

Volem que els nostres alumnes continuïn desenvolupant la seva creativitat a partir de la foscor.

L’aula de psicomotricitat està organitzada amb diferents espais: tres taules de llum amb diferents propostes; una amb punta de colors i cotxes de joguina; a l’altra construccions de fusta i metacrilat; i la tercera amb enquadernadors translúcids.

També podem trobar un espai de construcció amb gots allargats, caixes de CD’s i palles de diferents mesures, tot fosforescent. I per últim, un espai amb plastilina, escurapipes i plomes fosforescents.

Entrem a l’aula, veiem les diferents propostes i provocacions i ja donem pas a l’experimentació, la creació, l’assaig, el sorprendre’ns,… podem anar on vulguem.

Qui atrau a qui?

Fem d’exploradors per l’aula, pels passadissos i per la pista del pati de primària amb un imant cadascú. Observem i experimentem amb l’imant. És màgia? A continuació, en grups de quatre, se’ls ofereix una safata amb diferents materials i classifiquem els que són imantats. Aquests els ensorrem amb sorra i els enfonsem amb aigua. Què passa?

Quin líquid és més espès?

Mitjançant diferents experiments, fem un treball manipulatiu de diferents densitats.

Barregem, fem carreres amb diferents líquids, observem què passa amb un ou, com cauen les llavors en diferents líquids tot fent la hipòtesi primer i la seva comprovació.

Per últim barregem tots els líquids per què els nens vegin que no tots tenen el mateix pes i alguns no es barregen.

Pintura experimental.

L’activitat es realitza en dos racons: un per barrejar pintura amb escuma d’afaitar i un altre de pintura  amb farina. Per als nens es una sensació molt agradable ja que les dues textures són molt fines i s’ho passen d’allò més bé fent dibuixos i esborrant-los damunt la taula.

La màgia dels colors.

Experimentem amb la descomposició de la llum blanca per tal d’obtenir els colors de l’Arc de sant Martí.

Desenvolupem l’activitat en 3 espais diferents i totalment a les fosques. En el primer espai els ensenyarem a fer l’Arc de sant Martí amb diferents objectes (aigua, llanternes, miralls i CD’s).

En el segon espai els proposarem col·locar per ordre les ampolles amb els colors per tal d’aconseguir el nostre Arc de sant Martí.

En un tercer espai posarem en comú les reflexions i dibuixem en un paper el què els hi ha agradat més.

Taller de flotació            

 Utilitzant  dos tancs plens d’aigua i diversos materials intentem descobrir quins són els objectes que suren i els que no suren. Abans de començar fem hipòtesis sobre si suraran o no els objecte que té cada nen, per després comprovar-les dins la capsa plena d’aigua. Un cop hem acabat aquesta primera activitat intentem que aquells objectes que han surat s’enfonsin i els que no han surat es mantinguin a la superfície com si fossin vaixells. L’aigua ens encanta i acabem ben xops!!!

 

Sortida al Museu de Lleida de la Panera.

Durant el segon i tercer trimestre els nens i nenes de p5 hem estan treballant, en algunes de les sessions de plàstica, autors que tenen les seves obres exposades al Museu de la Panera. Per aquest motiu ,els dies 12 i 15 de Maig els nens i nenes de p5 vam anar de visita a aquest museu. Allí vam poder veure obres de molts artistes i algunes de les que hem estat treballant a l’escola. Ens va agradar molt poder gaudir en directe de les obres que allí estan exposades.

ENS VISITEN ELS MOSSOS D’ESQUADRA A L’ESCOLA!!

La setmana del 12 al 15 de Maig vam rebre la visita del Mossos d’Esquadra a Infantil. El dimarts van venir a la classe de P4, el dimecres van estar amb els nens i nenes de P5 i el dijous van anar a veure als alumnes de P3. Ens han explicat alguns dels perills que hi ha a la carretera i de quina manera podem evitar accidents, com per exemple ficant-nos el cinturó de seguretat, mirar al travessar el carrer, evitar utilitzar el mòbil mentre es condueix… etc. També ens han ensenyat el seu vehicle, hi hem pogut pujar i ens han deixat ficar la sirena!! Ha estat molt divertit, ho podeu veure a les fotografies que ens hem fet.

ESPECTACLE A L’ESCOLA.

EL dilluns 13 d’Abril, tots els alumnes d’educació infantil i ja enllaçat amb la setmana cultural vam poder gaudir d’un espectacle de dansa i música en directe, on els nens vam poder participar en l’actució anomenada “Troc, troc” a càrrec del grup Mou-lo projectes.
Moltes gràcies!!!

SORTIDA DE PRIMAVERA

Els infants de P-3 hem fet una sortida a l’entorn per gaudir de la primavera. Hem observat ocells, formigues, papallones, els arbres i moltes, moltes flors . També hem aprofitat d’ agafar unes quantes floretes per fer una bonica mandala a l’hora de plàstica.

OUS DE PASQUA

PER CELEBRAR QUE COMENÇA LA SETMANA DE PASQUA, AVUI AL MATÍ HEM EXPLICAT EL CONTE LA LLEBRE DE PASQUA. DESPRÉS DEL PATI HEM SORTIT A BUSCAR ELS OUS DE XOCOLATA QUE HI HAVIA AMAGATS PEL PATI. ENS HEM FET UN TIP DE CÓRRER I ELS HEM TROBAT RÀPIDAMENT. PER ACABAR, ENS ELS HEM CRUSPIT. BONES VACANCES A TOTS I A TOTES!

ELS DE P4 ANEM AL PARC DE BOMBERS

Dimarts vam anar al PARC DE BOMBERS de Lleida. Feia un dia plujós però tant hi feia. Havia arribat una dia molt esperat per tots i totes. Tot just arribar, la primera sorpresa. Vam veure com s’enlairava un helicòpter. Després ens vam dividir en dos grups. Uns van anar a l’aula que tenen al parc amb el bomber David, que ens va explicar què cal fer si veiem fum o foc. Els altres vam anar cap a les cotxeres amb els bombers Sisco i Ivan, que ens van ensenyar els vehicles (amb el munt de coses que porten dins) i el seu equipatge d’emergència. Vam tenir sorpresa i tot! Va aparèixer el Marraquet bomber. Després vam sortir a fora i vam veure elevar-se la gran autoescala! Per acabar, ens vam posar el casc de bombers. Moltes gràcies per la vostra dedicació!