RACONS DE JOC

Una tarda a la setmana cada nivell d’educació infantil el dedica als racons de joc simbòlic. És a dir, tots els P3 es barregen i en fan set grups (el mateix per a P4 i per a P5, però en tardes diferents). Cada grup, de forma rotativa, va passant per les diferents propostes de joc simbòlic, que són cinc: construccions de fusta, disfresses, metges, cuina-restaurant-botiga i joc maternal. Per arribar fins a 7 grups, ens vam empescar un espai de creativitat. I ara el volem compartir amb vosaltres. L’espai està organitzat en dues propostes, que s’aniran modificant al llarg del curs.

Una de les propostes és el MODELATGE AMB PLASTILINA, on els infants duen a terme molta activitat sensorial amb la plastilina. Xafen, tallen, pressionen, fan xurros, fan petites escultures, caminets… i, per descomptat, no hi falten els estris per tal d’experimentar de debò amb la plastilina.

L’altra proposta, és la de les CREACIONS EFÍMERES, on els infants tenen al seu abast tota mena de materials naturals organitzats en caixes de cartró: pedres grans, petites, bastons, panotxes de panís, troncs, flors seques, escorça, pinyes, serradures, aglans, nous, ametlles… A partir d’aquests materials els infants s’han d’organitzar en grups i fer una creació sobre una catifa. Un cop acabada, ens asseiem a terra al voltant de la catifa i cada membre del grup ens explica què han construït… Hi ha infants que primer necessiten experimentar amb la novetat dels materials. Es dediquen a amuntegar sobre les catifes, les farceixen tan com poden. Sovint sorgeix el diàleg entre ells, un no ho vol exactament com ho fa l’altre, llavors han d’arribar a un acord, que de forma natural apareix. D’altres assagen, posen un element, no els agrada com queda i el canvien de lloc, van creant segons els seus propis criteris estètics.

Quan s’ha acabat la creació i l’explicació, arriba el moment de recollir el material, però, com ho fem? Cada infant col·labora a deixar a la caixa corresponent el material que està endreçant. Així doncs, jugant, jugant, fem tot un treball matemàtic de classificació d’elements.

La imaginació dels infants és infinita i en les seves creacions així com en les seves explicacions ens ho demostren diàriament.

Esperem que gaudiu moltíssim del recull de fotos d’aquest espai.

Tot seguit, us deixem un tastet d’una sessió de P3 a l’aula de psicomotricitat on, simultàniament, es porta a terme el racó de les disfresses i el de les construccions de fusta. Ens podríeu dir on s’ho passen millor després d’haver mirat les fotos?

One thought on “RACONS DE JOC

  1. Montse Banlles

    Unes fotos molt xules!!! Espectacular veure l’interessats i emocionats que hi estan. Moltes gràcies senyoretes!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *