Un any més els dijous per la tarda fem tallers internivells. Aquests ens ofereixen entorns rics amb propostes diverses que estimulen el desenvolupament global dels nostres infants. En les situacions d’aprenentatge que s’hi generen, el joc i l’experimentació en són l’activitat principal.
Enguany ja estem tots més avessats a treballar per tallers i gestionar els grups internivells, pensar propostes engrescadores…
Els infants, per la seva part, també són més experts treballant en equip i assumint el rol de coordiandors de grup, ajudants, en el cas dels nens de P4 i P5.
A continuació teniu les propostres breument explicades:
TALLER DE MÚSICA.
Ens ho passem bé amb la música: en aquest taller ens endinsem en l’audició de l’Albert Ketelbey que porta per títol “En un mercat persa”. Fem l’audició i esbrinem l’estructura de la peça, posteriorment, dramatitzem l’audició treballant així la història del mercat Persa amb els diferents personatges que hi apareixen.
Finalment fem la interpretació de la música descriptiva amb instruments (Camellers, cascavells; captaires, panderos; princesa, boomwockers; acròbates, panderetes; encantadors de serps, carilló ascendent i descendent; califa, plats..)
TALLER PAPIROFLÈXIA.
Al taller de papiroflèxia els nens i nenes aprenen a retallar, doblegar i empegar per aconseguir fer un gos, un gat o un saltamartí. Al mateix temps, descobreixen com al doblegar el paper surten diferents figures geomètriques i que, amb un senzill tros de paper de qualsevol tipus, pots fer infinitat de figures com vaixells, barrets, ocellets, avions i gairebé qualsevol cosa que un tingui traça de fer i imaginació de crear.
Els hi agrada molt fer coses amb les seves mans i gaudeixen força del resultat obtingut.
TALLER DE CUINA.
En aquest taller els nens i nenes disfruten fent de cuiners i cuineres. Aprenen a fer un postre molt senzill com és la mandarina amb xocolata i en alguns casos diuen que no els agrada la mandarina i realment els acaba agradan molt. Pocs nens hi ha que no els agradi la xocolata… les fotos ho diuen tot!
També hem fet canapés de nocilla i macedònia i aquí també son selectius en quina fruita volen posar i menjar…
TALLER DELS INVENTS.
Preguntem als nens/es “què és un invent?”. Nomenem diferents invents que coneguin (fent-los adonar que n’hi ha de molt complexos i altres de molt senzills però que de tots en podem gaudir).
Després de visionar a la pissarra digital l’enlairament de la nau “SOYUZ” construïm el nostre coet. Agafem una palleta que es tapa per una punta amb una mica de plastilina, cada nen/a talla tires de paper de diferents colors que desprès s’enganxaran amb cel·lo a la palleta i que serà la decoració del coet.
El coet ja està fet, sols falta llençar-lo, que es fa amb una ampolla buida de xampú o gel, introduïm la palleta i fent pressió el coet s’enlairarà.
TALLER DE LLUM I FOSCOR.
Quan arribem al taller ens troben l’aula a les fosques. Seiem al centre, les pupil•les s’obren i els ulls s’acostumen a la penombra. A una banda de la classe, les taules de llum; a l’altra, bombetes ultraviolades. A poc a poc, anem encenent llums i presentant les set propostes: boles d’aigua de colors, reaccions colorades de vinagre tenyit sobre bicarbonat, la taula de sorra… i el món fluorescent: plastilina, pintura, gomets, retoladors, crema d’afaitar amb pintura… Estan neguitosos per començar. Els ulls i els caparrons treballen, pensen, valoren on volen anar. Un, dos, tres… ja! Un nou món de sensacions se’ls obre: toquen, s’empastifen, juguen, experimenten i se submergeixen en una foscor plena de colors.
JUGUEM AMB ELS COLORS
En aquest taller el més important és que cadascú decideix de forma autònoma l’espai que vol experimentar i cada infant ha d’acceptar el saber estar positiu per desenvolupar un bon ambient de treball. A més apropem als nens i nenes a experimentar amb la descomposició dels colors a través de la cromatografia. També arribem al coneixement dels colors a través de l’observació les reaccions que fan diferents substàncies davant la interacció amb els colors, oferint-los-hi jocs de llum, tints, pintures, diferents tipus de paper .
TALLER DE TEATRE
En aquest taller els nens experimenten amb les capacitats expressives del seu propi cos, a través de diversos jocs com de com de la representació de contes que ells coneixen.
A la primera sessió experimentem amb el joc teatral a través de diversos jocs acompanyats de música i diversos elements.
A la segona vam representar entre tots el conte de la rateta que escombrava l’escaleta. Ens vam maquillar dels personatges i ens ho vam passa d’alló més bé.
Ara experimentem amb les ombres que fan diversos elements que tenim a la classe i intentem fer una representació d’ombres xineses.
Que s’aixequi el teló!