Primera de l’Hora del Cafè

 

Ahir a les 5 de la tarda se servien els primers 18 cafès de l’Hora del Cafè, mentre es parlava i reflexionava sobre el consum responsable per tal d’agafar forces i sobreviure a la dèria consumista, que tristament impregna any rera any unes festes tan entranyables com són les nadalenques.

En sortir de la xerrada, a peu de carrer, bones vibracions que caldria encomanar, 18 persones és una bona participació si tenim en compte que la cultura de la formació, pel que fa a les famílies és una assignatura pendent al nostre país.

Si en llegir aquestes línies te n’adones que ets un pare o una mare que encara no has entrat en la cultura de la formació familiar clica sobre el play.

TV3 – Telenotícies – Les escoles de pares per TV3

La tecnologia de la informació i comunicació es presenta farcida de eines que són noves per a les famílies però, pel que fa als nostres fills i a les nostres filles, des dels primers moments de la seva concepció ja han  format part d’ells i elles.

Des de l’Escola de Pares i Mares s’estan organitzant cursos d’alfabetització tecnològica amb la finalitat de formar les famílies per tal que ningú perdi el tren en que els seus fills i  i les seves filles ja estan embarcats.

Actualment se n’està ofertant un de gratuït per aprendre a fer servir el correu electrònic i elprocessador de textos. Aquest curs estava previst iniciar-lo aquesta setmana però s’ha hagut de posposar degut a la baixa inscripció que hi ha a hores d’ara. Si algú està interessat o interessada que contacti el més aviat possible amb Mònica Gómez (monicagm1975@hotmail.com,).

“Quina importància té la presència educativa dels pares?

…Avui dia, a causa de les noves tecnologies (consoles,  Internet, mòbils), aquesta relació entre pares i fills s’ha de veure des d’una altra perspectiva. La informàtica exigeix temps i, a més, té un vessant educatiu, però alhora comporta uns riscs, que hem de conèixer per limitar-los tant com ens sigui possible. Determinats usos d’aquestes tecnologies, poden aïllar l’infant de la natura i de la família, per tant, els pares han de fer el possible per oferir espais i temps d’oci i contactes personals fora d’aquestes tecnologies. Cal que la família domini aquestes tecnologies i no a la inversa, i això és possible construint estratègies i complicitats i sobretot potenciant la imaginació i la creativitat de l’infant també fora d’aquestes tecnologies. En aquest sentit, el contacte amb la natura i amb la societat (concerts, conferències, festes populars, biblioteques) poden ser de gran ajuda.”

Si voler llegir-ne més:

http://www.familiaforum.net/article.php?id=1165

This entry was posted in General on by .

About Joan-Ramon Ferrús Terré

Era mestre especialista de Matemàtiques i Ciències Naturals, després amb la reforma mestre i, per circumstàncies que no venen al cas ara sóc mestre especialista d'Educació Física. També, ara per ara i des de fa molt temps cap d'estudis del CEIP Enric Grau Fontseré de Flix. I, per acabar formo part d'aquelles fornades de l'antic PIE, després àrea TIC i, ara sembla ser TAC -això darrer no sé per què em sona a malaltia, però...-

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *