Daily Archives: 13 novembre 2012

Vaga General 14 d’octubre de 2012

Benvolguts pares i mares,

En el nostre centre 17 mestres dels 21 i juntament amb l’AMPA s’adhereixen a la convocatòria de  Vaga General del 14 de novembre de 2012. Respectant el serveix mínims dictats pel Departament d’Ensenyament, un membre de l’equip directiu i 1 mestre o mestra per cada 6 classes romandran al centre.

Per més informació adjuntem carta a les famílies de la MUCE.

“Benvolgudes famílies,

Dimecres 14 de novembre els sindicats convoquen vaga general, aquesta jornada de lluita i de mobilització a tot Europa és en contra de les polítiques de retallades i austeritat dictades per la Comissió Europea, el BCE i l’FMI de manera gens democràtica. Exigim un canvi de polítiques a Catalunya, Espanya i Europa. Aquesta és una vaga general laboral, però també social i de consum.

Les entitats integrants del MUCE, estudiants, sindicats, famílies, moviments de renovació… i en particular les Federacions d’Associacions de Pares i Mares dels centres públics de Catalunya FAPAC i FAPAES donen suport a aquesta jornada de lluita.

Les organitzacions de la COMUNITAT EDUCATIVA del MUCE, fem una crida a les famílies perquè el dia 14 de novembre, no porteu els vostres fills i filles a l’escola, i us demanem que considereu les raons de la vaga perquè ens afecta a tothom.

Amb aquestes polítiques ens hi juguem el futur dels nostres fills i filles:

• Retallades en l’educació en tots els seus nivells, l’escola pateix per la falta d’inversió, sobretot l’escola pública, en deteriora la qualitat i en molt casos l’encareix ( pujada de taxes universitàries, i a la FP, menys beques de menjador i ajudes); la reducció del pressupost i la plantilla de les escoles; 6000 llocs de treball menys i 20.000 alumnes més; disminució de finançament a les escoles bressol,
  • No podem acceptar que els nostres fills i filles formin part d’una generació que viurà pitjor que els seus pares i mares. El 53% de joves estan sense feina i més de 10.000 joves ha hagut d’emigrar. Cal fer alguna cosa davant d’un atur juvenil  perquè ens afecta a tots i totes.

No podem permetre que es dediquin els diners públics a rescatar els bancs, i que en canvi no s’inverteixi en la millor formació i l’educació per al jovent i els infants.

Tenim alternatives per a un model de treball i de societat més justa i més benestant.

Per això fem una crida perquè el dia 14 feu la vaga general, perquè no porteu els vostres fills i filles a l’escola, perquè acudiu a les manifestacions convocades i  perquè participeu en la vaga de consum.

Defensem la dignitat i la qualitat de l’educació pública.

Per l’educació pública cap retallada ¡¡¡

Si som molts, podem canviar les coses.

Marc Unitari de la COMUNITAT EDUCATIVAMUCE