Daily Archives: 23 novembre 2012

Primera de l’Hora del Cafè

Ahir a les 5 de la tarda se servien els primers 18 cafès de l’Hora del Cafè, mentre es parlava i reflexionava sobre el consum responsable per tal d’agafar forces i sobreviure a la dèria consumista, que tristament impregna any rera any unes festes tan entranyables com són les nadalenques.

En sortir de la xerrada, a peu de carrer, bones vibracions que caldria encomanar, 18 persones és una bona participació si tenim en compte que la cultura de la formació, pel que fa a les famílies és una assignatura pendent al nostre país.

Si en llegir aquestes línies te n’adones que ets un pare o una mare que encara no has entrat en la cultura de la formació familiar clica sobre el play.

TV3 – Telenotícies – Les escoles de pares per TV3

La tecnologia de la informació i comunicació es presenta farcida de eines que són noves per a les famílies però, pel que fa als nostres fills i a les nostres filles, des dels primers moments de la seva concepció ja han  format part d’ells i elles.

Des de l’Escola de Pares i Mares s’estan organitzant cursos d’alfabetització tecnològica amb la finalitat de formar les famílies per tal que ningú perdi el tren en que els seus fills i  i les seves filles ja estan embarcats.

Actualment se n’està ofertant un de gratuït per aprendre a fer servir el correu electrònic i elprocessador de textos. Aquest curs estava previst iniciar-lo aquesta setmana però s’ha hagut de posposar degut a la baixa inscripció que hi ha a hores d’ara. Si algú està interessat o interessada que contacti el més aviat possible amb Mònica Gómez (monicagm1975@hotmail.com,).

“Quina importància té la presència educativa dels pares?

…Avui dia, a causa de les noves tecnologies (consoles,  Internet, mòbils), aquesta relació entre pares i fills s’ha de veure des d’una altra perspectiva. La informàtica exigeix temps i, a més, té un vessant educatiu, però alhora comporta uns riscs, que hem de conèixer per limitar-los tant com ens sigui possible. Determinats usos d’aquestes tecnologies, poden aïllar l’infant de la natura i de la família, per tant, els pares han de fer el possible per oferir espais i temps d’oci i contactes personals fora d’aquestes tecnologies. Cal que la família domini aquestes tecnologies i no a la inversa, i això és possible construint estratègies i complicitats i sobretot potenciant la imaginació i la creativitat de l’infant també fora d’aquestes tecnologies. En aquest sentit, el contacte amb la natura i amb la societat (concerts, conferències, festes populars, biblioteques) poden ser de gran ajuda.”

Si voler llegir-ne més: