Són molts els teòrics que han escrit sobre la importància de gestionar bé les emocions per estar millor amb nosaltres mateixos/es i amb la resta de persones (companys/es, amics/gues, família, etc…).
Des de l’escola per treballar l’autoconsciència i l’autocontrol emocional (part important de la gestió de les emocions de la que parlàvem) hem apostat per aplicar a totes les aules la tècnica del SEMÀFOR per entomar qualsevol problema (personal o no) o conflicte. Tècnica que seguidament us presentem amb la finalitat de compartir-ho amb vosaltres, les famílies, i de buscant la vostra complicitat per intentar afrontar el conflicte (inherent en totes les interaccions) en la mateixa línia, i així enfocar-ho positivament.
Cal recordar també, que sempre els hi subratllem a la nostra canalla la importància de saber demanar ajuda (a l’adult, pares, docents, monitors/es, etc…) quan no hi trobin solució (perquè així hi pugui intervenir i medià si és necessari).
Ja que demanar ajuda, o no pegar si ens han pegat (o tornar un insult si ens han insultat), no és pas un comportament de persona poruga sinó responsable, donat que mai un acte violent es pot solucionar amb més violència. Si l’apliquem entre tots de ben segur farem més força…
1.-PARO: EM DETINC I EM TRANQUIL·LITZO!
2.-PENSO: PENSO QUÈ ÉS EL MILLOR QUE PUC FER!
3.-ACTUO: PASSO A L’ACCIÓ I OBSERVO SI HA FUNCIONAT!
Raquel Sánchez Segarra
Mestra d’EE i responsable de la Comissió de Convivència