Daily Archives: 9 novembre 2012

La setmana dels jocs alternatius

El curs passat ja comentàvem que  la Setmana de… Dia internacional de… són sinònims de problemes pendents de solucionar, així va ser que vam dedicar una setmana repassat tot allò que ja sabíem sobre el reciclatge.

Aquest curs continuarem celebrant La Setmana de i comencem amb La Setmana dels Jocs Alternatius amb la finalitat de que la canalla se n’adoni que més enllà de la pilota hi altres alternatives per jugar i, que tot sovint generen menys conflictes (insults, baralles…) que la també coneguda amb el nom d’esfèrica.

A nivell d’escola, classe per classe hem fet un llistat de jocs d’aquells de tota la vida amb la pràctica dels quals omplirem el temps de pati de tota la setmana, arraconant, no oblidant, per uns dies aquella pilota omnipresent gairebé en totes les estones de joc, sobretot del nens.

Tal i com vam fer amb la setmana del reciclatge us convidem a participar en aquesta Setmana dels Jocs Alternatius i, vet aquí unes idees:

• Interesseu-vos per la llista de jocs confeccionada.
  • Comenteu si vosaltres hi jugàveu.
  • Animeu-los a comentar-ho amb els iaios i les iaies.

Resumint, feu que l’activitat sigui tema de conversa al llarg de tota la setmana, sempre reflexionant i animant, perquè hi haurà qui arrossegarà el mono de pilota i quin rotllo, quin avorriment… si la nostra diversió depèn únicament i exclusivament de la pilota, l’horitzó és molt estret.

Tot i que no ve a tema, aprofitem per recordar-vos que dilluns cap a 2/4 de 12 del migdia, segon programa de Fem Ràdio a l’Escola.

Confiem que el més aviat possible poguéssim actualitzar el nostre web i penjar-hi els dos programes, ara per ara només s’haurà o es podrà escolar en directe com hem dit, al migdia i cap les 6 de la tarda.