CONTEXT SOCIOEDUCATIU
L’escola El Morrot és un centre públic d’Educació Infantil i Primària, que va entrar en funcionament el setembre de 2007. Aquest curs, per primer cop, tenim una sola línia en cada nivell escolar, tant a Educació Inantil, com a Primària.
L’escola es troba situada al barri del Morrot, concretament a l’avinguda del Morrot a la falda del volcà Montsacopa, i amb grans vistes a les muntanyes que envolten la ciutat.
L’adreça és: Av. del Morrot, 25 – 17800 Olot.
L’edifici està distribuit de la següent manera:
- PLANTA O: entrada, consergeria, biblioteca, despatxos, secretaria, racó de la Fada Tina, aules de suport, aula d’informàtica, aula de música, menjador i lavabos.
- PLANTA -1: sala de mestres, tutories de primària, Espai Catau (aula d’Educació Especial), aules de primària de 1r a 6è i lavabos.
- PLANTA -2: gimnàs, tutoria d’Educació Infantil, espai de joc simbòlic, aules d’ I3-I4-I5, aula d’experimentació, aula d’expressió plàstica, espai amb “La casa de les vocals” i lavabos. També des d’aquesta planta podem accedir als dos patis: el pati d’educació infantil (amb zona de porxo, pati i sorral), i el pati de primària (amb zona de porxo, pistes, grades i zona de sorra).
PRINCIPIS D’IDENTITA
Escola CATALANA
Ens definim com escola catalana perquè el català és la nostra llengua d’ensenyament-aprenentatge (s’introduirà el castellà oral a cicle inicial i escrit a cicle mitjà per garantir el coneixement de les dues llengües en finalitzar l’educació primària. L’anglès, com a llengua estrangera, s’iniciarà a nivell oral a P5 i es treballarà a nivell escrit a partir de cicle mitjà). El català és la llengua vehicular del centre: administració, avisos i comunicats.
Culturalment el centre ha de treballar i donar a conèixer els elements que caracteritzen i identifiquen Catalunya (festes, tradicions, folklore). L’escola garanteix “la incorporació tardana”: el centre ha de garantir que aquells alumnes que no s’incorporen a l’escola a l’inici de l’ escolaritat (P3) i que provenen de països amb idiomes diferents al català, rebran una atenció específica i puntual que els permeti assolir una competència oral, sobretot, de la llengua.
Escola COEDUCADORA I NO SEXISTA
Entenem com a coeducació el fet d’educar per a la igualtat entre homes i dones i no fer cap discriminació per raons de sexe; tot respectant les diferències pròpies de cadascú. Dins del consell escolar de l’escola la coeducació es veu representada per una persona coordinadora que vetlla per la coeducació a l’escola.
Escola DIALOGANT
Afavorim el diàleg, mantenint una relació real i afectiva entre pares, mestres, alumnes i altres professionals implicats dins la comunitat educativa.
Escola PARTICIPATIVA
Valorem com a fonamental la participació de l’alumnat en totes les tasques d’aprenentatge i les diferents activitats i que fomenta el treball individual i en equip. Facilita que el professorat, pares, treballadors no docents participin en la gestió i activitats diverses del centre, segons la legislació vigent.
Escola DEMOCRÀTICA
Creiem que la funció de l’escola és orientar i ajudar als nens i a les nenes en el difícil aprenentatge de la convivència i solidaritat. Per això l’escola ha d’educar en el marc pluralista i democràtic d’actituds, valors i normes. La comunitat educativa ha de poder donar la seva opinió personal, sense adoctrinar.
Escola SOLIDÀRIA i TOLERANT
Volem potenciar una escola solidària on cada membre sigui el més competent possible per tal que això reverteixi en el col·lectiu, enfront de la competitivitat. Eduquem per la justícia, la solidaritat i la no discriminació.
Escola INTERCULTURAL
Afavorim les relacions entre les diferents cultures des del respecte i la solidaritat i fem efectiu el dret a la diferència com a valor personal i social.
Escola PER A LA DIVERSITAT
Creiem que cada alumne té unes característiques personals i uns ritmes d’aprenentatge diferents. Per tant, procurem adaptar-nos a cadascú i oferir un tracte i una exigència diferenciada.
Escola ACTIVA I INNOVADORA
Volem una escola que potenciï l’aspecte instructiu, basat en l’experimentació, la manipulació i el descobriment. En definitiva, aprendre a aprendre.
Escola ACONFESSIONAL
Respectem totes les religions, tant del professorat com de l’alumnat i no farem cap mena d’adoctrinament : es respectaran les creences de cada persona.
Escola RESPECTUOSA AMB L’ENTORN
Ens comprometem a contribuir i a vetllar per la participació en el manteniment i desenvolupament de la sostenibilitat natural i social. Volem una escola que sensibilitzi pel respecte al medi ambient. Cal reforçar la idea que tots i totes podem contribuir a aquest objectiu; tothom pot fer alguna cosa més per protegir el medi.
Escola SALUDABLE
Tenim desenvolupat el projecte “Fem salut”.
PERSONAL DOCENT
- Sílvia Compte – Directora – Mestra de suport
- Olga Masó – Cap d’estudis- Mestra de suport
- Rosa Mª Sellabona- Secretària – Mestra de suport i Anglès a EI
- Zaida Vegas / Jessica Parareda (Substituta)- Tutoria I3
- Alícia Berga- Tutora I4
- Mònica Torró- Tutora I5
- Marisol Fàbrega- Tutora 1r
- Irene Puigvert- Suport EI i 1r
- Carmina Canalies- Tutora 2n
- Jordi Mayola- Tutor 3r
- Míriam Labian / Rebeca Rubio (Substituta) – Tutoria 4t
- Judit Vila- Tutora 5è
- Raquel Costa- Tutora 6è
- Anna Vegas / Núria Saderra (Substituta)- Àmbit Artístic
- Carme Ayats- Especialista d’Educació Especial i Aula Acollida.
- Aleyda Grabulosa- Anglès
- Agnès Borràs- TEI
- 1 Mestr@ de religió catòlica