Foto: Robert Capa. Refugiats republicans caminant per la platja cap a un camp d’internament, El Barcarès, França, març de 1939
Exposició organitzada pel Museu Nacional d’Art de Catalunya en coproducció amb l’ICP de Nova York
Comissària: Cynthia Young, conservadora adjunta de l’ICP
El 1939, davant l’avenç implacable del feixisme, Robert Capa abandona el seu estudi fotogràfic de París i fuig als Estats Units. El seu col·laborador, Tchiki Weiss, salva 3 capses amb 4.500 negatius d’imatges fets durant la Guerra Civil pel mateix Capa, Chim (David Seymour) i Gerda Taro, els grans mestres del fotoperiodisme de guerra. És la coneguda com a Maleta Mexicana. Desapareguda durant dècades, va ser localitzada a Mèxic i ara, gràcies a la tenacitat de l’ICP per recuperar-la i fer públic el seu contingut, el MNAC presenta part d’aquest valuós material fotogràfi c per primer cop a Espanya. Rodets de negatius que ens mostren la seqüència original de la foto publicada i ens revelen escenes inèdites, alhora que la tècnica magistral dels 3 fotògrafs. Testimoni gràfi c excepcional de la vida al front o a les trinxeres, dels estralls dels bombardejos sobre la població civil o del drama als camps de refugiats, la Maleta Mexicana és un mirall de la nostra història.
Els relats que sorgeixen de les fotografies seran el fil conductor per fer una passejada per l’exposició. En acabar, us proposem un espai de lectura i reflexió tot fullejant una selecció de llibres il·lustrats.
Activitat a càrrec de Tantàgora amb la col·laboració del Memorial Democràtic / Inscripcions: tel. 93 622 03 75
Diumenges, a partir del 16 d’octubre