La Publicitat i el cos

Aquestes animacions formen part del treball fet pels nois i noies de cinquè i sisè el passat trimestre.

Després de visionar diferents anuncis publicitaris on fan servir el cos com a mitjà d’expressió, els nois i noies es van inventar una publicitat creativa utilitzant alguna part del cos.

Lluny de buscar la perfecció tècnica en aquest treball, els objectius principals han estat :

  • desvetllar la seva creativitat a l’hora de dissenyar l’anunci.
  • el fet de posar-se d’acord en petit grup per la realització de l’enregistrament.
  • elaborar un guió previ i una mínima planificació.
  • responsabilitzar-se cada membre del grup d’una de les tasques.
  • familiaritzar-se amb l’ús de la càmera fotogràfica tant amb la funció de fotografia fixa com la de vídeo.
  • conèixer les eines d’editatge més comuns, tot i que ells no han pogut acabar de muntar els anuncis per diverses dificultats pràctiques.

Cal felicitar a tots els nois i noies pel seu esforç i el seu entusiasme en aquest treball, mica en mica anirem penjant els anuncis que encara falten…

Aquest anunci “L’Ibra se’n va del Barça” , l’han fet el Nil Solé, l’Eloi Cid, el Jafel Vergés i el Martí Aparici.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/136np4MpqJE" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

L’anunci “L’esport” l’han fet la Cristina García, en Jordi Freixa, en Jan Vernet i en Xavier Casas.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/lZuCnvhI4p8" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Aquesta animació “Repel·lent antimosquits”, l’han fet la Cristina Cortés, la Marta Sin, en Pau Galgo i en Martí Gómez.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/EvKkJYVCoOM" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Aquesta animació ha estat elaborada per Tanit Graffelman, Maria Morales, Magda Ennaji i Sasha Puentes.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/zXVW1IirjpI" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Aquesta animació “Creu Roja” ha estat elaborada per Eduard Bastida, Fede Rubinstein i Marc Vez.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/4qWlfDyi97k" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Animació “Llegir és guai” feta per Jaike Martínez, Carla Molina, Sara Dos Remedios, Luna Castells i Aïda Provins.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/Q_G4wGxn_UA" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Animació “Esquí a la Molina” feta per Marcel Homar, Arnau Moreno, Toni Iglesias, Joel Santamaria i Dylan Chandler.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/FNEofqsTyIc" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Animació “No Contaminació” feta per Albert Roca, Guillem Torné, Arun Solana i Martí Aparici.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/DPgAZyf1U1M" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Animació “Stabilo Mini” feta per Júlia Boixader, Serena Rodríguez, Clara de Valles, Anna Maria García, Laia Pagès i Laia Montero

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/TnDiOG0O9F0" width="425" height="350" wmode="transparent" /]


El Crit vist pels nois i noies de sisè

Després de veure les obres dels artistes Juli González, Munch i Antonio Saura, els nois i noies de sisè han fet la seva pròpia interpretació plàstica de l’emoció del Crit, la por, l’angoixa…aquests sentiments ens han suggerit uns colors i uns traços concrets… L’art ens permet plasmar sense paraules allò que sentim en un moment donat…

Cliqueu en la imatge i podreu veure tots els treballs


[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/BVHVYCYRs5E" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

ANÀLISI DE LA REPRESENTACIÓ D’UNA EXPRESSIÓ EMOCIONAL EXTREMA: UN CRIT

l Crit Edward Munch. En aquesta obra l’expressió dels sentiments i el tractament del color és contundent. Les pinzellades formen línies de composició que porten a un sol punt, el cap que crida. Les línies distorsionen les formes intentant donar forma al sentiment representat. Tot el quadre participa de l’angoixa i la inquietud d’aquest crit. El rostre està representat com el d’una caricatura: els ulls extremadament oberts i les galtes enfonsades com les d’una calavera. Els colors són purs i contrastats amb forta presència del gris i el negre. Com tots els artistes expressionistes, l’autor prescindí de la representació de la realitat i la bellesa a favor de posar l’accent en l’expressió…

http://www.imageandart.com/tutoriales/biografias/munch/munch.html

Observeu les diferències expressives d’una mateixa acció-emoció representada, en aquest cas en volum, per un altre autor Júlio González. Aquest bust és una de les figures més dramàtiques y expressives de l’autor, un símbol de la lluita per la llibertat. Ens mostra el rostre d’un dona senzilla, forta i humil, amb el mocador al cap, plena de força, de ràbia i de dolor per la situació d’angoixa que pateix. En representar-la amb la boca oberta la figura obté el grau màxim d’expressivitat. Per mitjà d’aquesta obra, l’autor ens transmet l’horror de la guerra, l’expressió tràgica del seu temps.

http://es.wikipedia.org/wiki/Julio_Gonz%C3%A1lez

Antonio Saura també va representar El Crit plàsticament. És especialment remarcable el tractament del traç: pel fet expressiu del personatge així i com per l’impacte visual. Podeu veure una figura humana amb les cames i braços oberts, el cap s’ha convertit en una boca que exhala un crit. El crit està representat per l’expressió de la mandíbula però també en la forma de pintar. El goteig i el traç, gruixut i contundent, surten amb força de les diferents parts del cos: mans, peus, ventre i cap. El color blanc i gris emfatitza l’aspecte més existencial d’aquesta expressió de dolor, d’una banda simplificant-lo, de l’altra, recaltant-lo. El personatge està clarament traspassat per un dolor insuportable.

Les mans com a mostra de la identitat

Amb els nois i noies de Cicle Superior hem partit del més proper als nens i a les nenes, que és el propi cos, per relacionar-lo després amb els altres, amb l’espai i amb el pas del temps.

El cos humà ha estat, al llarg de la història, un dels elements essencials de la producció artística i ha generat solucions formals i conceptuals diverses.

Les persones en general i també els artistes de totes les èpoques han utilitzat el propi cos o la temàtica que s’hi relaciona com a mitjà de comunicació tot emprant diferents tècniques i formats amb la finalitat d’expressar idees i sentiments.

L’empremta de la mà és una mostra inequívoca de cada persona, com ho constaten les empremtes dels dits en el carnet d’identitat. En el vessant artístic ja trobem en les primeres pintures prehistòriques realitzades amb les mans mostres de les empremtes.

La grafologia posa en evidència com la nostra manera d’escriure i també la nostra signatura reflecteix el caràcter i la personalitat.

El tag és una forma evolució de la signatura tradicional que es relaciona amb l’art del grafit. Els artistes que pinten al carrer solen firmar les seves creacions amb un gargot personal anomenat tag, o simplement les trobem a les parets sense estar relacionades amb cap dibuix.

Cada alumne  ha creat el seu tag i ha pintat  la transparència de la mà amb  el color de la pell, l’empremta i la signatura.

Click to play this Smilebox slideshow

El color de la pell ens identifica

Amb els nois i noies de cinquè estem treballant la nostra identitat, les mans  ens identifiquen, per la seva forma, mida, gestualitat i color de la pell, estem investigant en el color de la pell i les hem fotografiat per comparar els diferents colors de pell i poder trobar la barreja de color que  més s’acosti al nostre color de la pell.

Aqui teniu el collage de les mans de cinquè música :

treball-mans-5e21

I aquí el collage de les mans de  cinquè dansa:

collage mans cinquè dansa

Els nostres anuncis publicitaris

Els nens i nenes de cinquè, després de visionar uns anuncis publicitaris on el suport era el cos, hem fet també les nostre produccions en relació a la publicitat i el cos, aquest han estat alguns dels nostres resultats:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/zXVW1IirjpI" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Aquest anunci ha estat fet per Tanit Graffelman, Maria Morales, Magda Ennaji i Sasha Puentes.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/sPaA7WHO88k" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

EL COS I LA PUBLICITAT

Analitzarem la utilització del cos ( com a suport de text o imatges ) que fa la publicitat.

Els alumnes  de Cicle Superior visionarem els anuncis publicitaris proposats i en grups de quatre o cinc alumnes crearem un petit espot publicitari on el cos sigui el suport del text o de la imatge.

Els anuncis proposats són els següents:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/pd_8eSAzYL4" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/FRiyuT-7EVY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/ViP9GhlUn6A" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/4uMRy6lTCs0" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/XjhQjcHUEy8" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/1R6tIBwr5no" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/2_HXUhShhmY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]