ANY NOU, NOVES IDEES…

Hola a tothom, comencem l’any amb noves idees… us deixo uns quants vídeos molt interessants amb diferents tècniques per desenvolupar els vostres projectes,  moltes vegades veure  com es desenvolupen els treballs ens ajuda a crear els nostres propis, ens inspira, espero que aquets vídeos us serveixin d’inspiració…

Els vídeos són en anglès, però estic convençuda que sigui quin sigui el vostre nivell d’anglès, això no serà cap impediment per gaudir d’aquestes idees….

 

 

Fent una bonica il·lustració sobre paper negre

 

 

Tècniques fàcils per fer lletres de Julie Fei-Fan Balzer

 

Per fer un diari de viatge

 

Un bonic quadre…

 

Aquarel·la

 

Dibuix de cares amb Deb Aoki

 

Zenspirations estampat monogrames amb Joanne Fink

 

Zenspirations Bords i Marcs amb Joanne Fink

 

transferències d’imatges a la roba

Quins són els components de les pintures?, De què estan fetes?

He trobat aquesta informació tècnica a “La Factoria Plàstica” , és molt interessant.

Dóna igual el tipus de pintura que tinguem entre mans, qualsevol d’elles sempre està composta per dos elements bàsics, EL PIGMENT i el AGLUTINANT.

Pigment: Són petites partícules microscòpiques que confereixen el color, la resistència a la llum i l’opacitat o transparència a la pintura. És l’element que mai canvia.
Els pigments s’han extret sempre de plantes i animals (pigments orgànics), i de terres o minerals (pigment inorgànics), però actualment gairebé tots els pigments han estat substituïts per homòlegs sintètics d’igual o millor qualitat. Els pigments naturals serien molt cars de comercialitzar per ser difícils de trobar o extreure.

Aglutinant: És l’element que uneix les partícules del pigment homogèniament i fa que obtinguem la textura de la pintura tal com la coneixem.

Hi ha diferents tipus de aglutinant. Segons el aglutinant que barregem amb el pigment obtindrem un tipus de pintura o una altra.

Exemples:

Pigment + goma arábiga Aquarela
Pigment + oli de linaza o alazor Oli
Pigment + dispersió de resina acrílica Acrílic
Pigment + dextrina Témpera
Pigment + caolín Pastel suau
Pigment + goma laca Tinta xina/ Tinta dibuix
Pigment + ceres i olis minerals Pastel a l’oli