SERVEI DE BIBLIOTECA
REGLAMENT DE RÈGIM INTERN
L’institut ofereix als seus alumnes i professors el servei de biblioteca: l’ús de la sala de lectura i el servei de préstec dels fons bibliogràfics del centre.
La biblioteca del centre és un lloc d’estudi i de treball que serà portada per un professor/a tutor tècnic de biblioteca i supervisada pel cap d’estudis.
El centre dedicarà hores de vigilància de professors a la biblioteca. El professor de vigilància de biblioteca, durant els patis, també farà el servei de préstec. La resta d’hores, el professor farà vigilància de la sala de lectura.
Les tasques i responsabilitats dels professors encarregats de la biblioteca seran les següents:
Professors de vigilància de biblioteca:(11.30h a 12.00h)
Tasques realitzades pels professors de vigilància de la biblioteca:
- Mantenir-hi l’ordre durant el període d’atenció als alumnes
Mantenir l’ordre a la sala de lectura. Recordar als alumnes que no s’hi pot menjar ni beure i que han de deixar les cadires al seu lloc.
- Realitzar el control del servei de préstec durant el seu horari de permanència.
Obriran una fitxa a l’alumne que demani un llibre, tot indicant el nom, el curs, títol del llibre prestat i data de lliurament. Quan l’alumne retorni el llibre, anotarà la data de devolució en la mateixa fitxa.
- Registrar i arxivar els llibres de nova adquisició.
Anotaran en el llibre de registre les dades bibliogràfiques del material nou.
- Tenir cura del material dipositat a la biblioteca.
Controlar les claus dels armaris. Vigilar que els alumnes no facin malbé el material de con-sulta. Comprovar que els llibres estiguin arxivats en el seu lloc.
- Controlar l’ús dels’ordinadors de la biblioteca.
Vigilar que els alumnes facin un ús adequat de l’ordinador
Professors de vigilància de la sala de lectura: (13.00h a 15.00h)
Tasques realitzades pels professors de vigilància de la sala de lectura:
1. Mantenir l’ordre, entre els alumnes.
2. Controlar l’ús dels ordinadors
(Els professors de vigilància de la sala de lectura no faran el servei de préstec)
Professor tutor tècnic de biblioteca
Tasques realitzades pel professor tutor tècnic de biblioteca:
1. Supervisar el funcionament de la biblioteca i coordinar les tasques dels professors de vigilància.
2. Encarregar-se de decidir la correcta distribució i col·locació del material de la biblioteca.
3. Fer les comandes de llibres i material destinats a la biblioteca, amb pressupost del centre (o de l’AMPA).
4. Recollir els suggeriments d’adquisició de materials que facin arribar els alumnes i els professors.
5. Realitzar les mateixes funcions dels professors de vigilància de biblioteca, durant el seu horari de vigilància.
El professor tutor de biblioteca elaborarà una memòria al final del curs escolar.
Per ampliar l’horari del servei de biblioteca, hi haurà la col·laboració del personal que l’AMPA posa a disposició del centre.
Suport del personal de l’AMPA en el servei de biblioteca:
1. Ajudar les professores de vigilància de biblioteca en el servei de préstec.
2. Registrar i arxivar els llibres de nova adquisició.
3. Tenir cura del material dipositat a la biblioteca.
4. Supervisar la utilització dels ordinadors de la biblioteca per part dels alumnes.
5. Ajudar els professors de vigilància de biblioteca a mantenir l’ordre durant l’horari d’atenció als alumnes. Durant el període lectiu, si la biblioteca és utilitzada per algun professor, la responsabilitat dels alumnes serà d’aquest professor.
6. Actualitzar la base de dades informatitzada de la biblioteca.
7. Controlar, durant el seu període de permanència, el servei de préstec.
A la biblioteca, els alumnes podran fer ús de la sala de lectura ( estudiar, fer ús dels ordinadors, treballar…) i/o del servei de préstec.
Normes d’utilització de la sala de lectura:
- És un lloc d’estudi i de treball, per la qual cosa s’ha de respectar el silenci i la tranquil·litat.
- No deixeu papers damunt les taules i endreceu les cadires en sortir de la biblioteca.
- No mastegueu caramels, xiclets i entrepans. No es pot beure ni menjar, a la biblioteca.
- A la biblioteca, només s’hi podrà entrar si hi ha el professor encarrregat de la biblioteca i/o el professor de vigilància. També s’hi podrà accedir durant l’horari de permanència del perso-nal col·laborador de l’AMPA.
- El servei de préstec es realitzarà només en el temps d’esbarjo i, extraordinàriament, quan s’hi trobi el personal col·laborador de l’AMPA.
- Si fos imprescindible un llibre, revistes, diccionaris… caldrà demanar-los als encarregats de la biblioteca. En cas d’absència, al professor de vigilància.
- Els llibres i les revistes dels quals ignoreu la procedència, els heu de deixar ordenats da-munt de la taula del professor de la biblioteca.
- Qualsevol manca de respecte en les normes d’educació i/o silenci serà posada en coneixe-ment del tutor respectiu o del cap d’estudis que proposarà les mesures correctores adients.
- Qualsevol desperfecte del mobiliari i del material bibliogràfic de la biblioteca serà pagat per l’autor de la incidència.
- L’alumne que en un termini adequat no hagi tornat un llibre, serà avisat pel tutor. Si conti-nua sense tornar-lo, s’enviarà una carta al domicili per agilitzar el procés.
- Es demanarà permís als encarregats de la biblioteca per a la utilització de l’ordinador. En cap cas, es podran col·locar disquets i CD-Roms de fora de la biblioteca sense autorització dels professors responsables. Es podrà fer consultes a internet però queda prohibit jugar amb els ordinadors.
- Es prega el màxim respecte a tot el material que trobeu a la biblioteca.
Normes de funcionament del servei de préstec:
- Si voleu llibres, revistes o CD-Roms de la biblioteca, haureu de sol·licitar-los al professor que hi estigui de vigilància durant l’horari de préstec.
- El termini de préstec serà de 15 dies, amb possibilitat de renovar-lo, si es comunica als professors responsables de la biblioteca.
- Si el material sol·licitat està prestat, hi haurà una llista d’espera (els alumnes de 2n de bat-xillerat tindran preferència en la utilització del material de la biblioteca necessari per a realit-zar els treballs de recerca).
- Transcorregut aquest termini, retornareu el material en bon estat.
- L’alumne que no hagi tornat un llibre serà avisat pel tutor.
- En cas de pèrdua d’un llibre o desperfecte del material, l’alumne estarà obligat a pagar-ne l’import.
El cap d’estudis elaborarà l’horari de vigilància i de préstec de cada curs lectiu, que serà ex-posat en un lloc visible.
Blanes, setembre de 2007