Ja ha tornat a passar.
Ja ens hem assabentat d’una
notícia important que ens afecta per mitjà de la premsa…. i quina
manera de despertar-nos!: Aquest curs el finalitzarem passant una prova
final als nens i nenes de 6è, bé, vindran a passar-lis, perquè la prova
serà externa.
La prova serà passada el mateix dia a tots els nens
i nenes de Catalunya, tant de centres concertats com públics….Davant
d’aquesta notícia plantejo les següents preguntes:
- Si portem temps dient que l’avaluació ha de ser continuada, no es contradiu aquesta notícia amb la pedagogia?
- Una
única prova a TOTS i TOTES les nenes i nens de Catalunya… vol dir
això que tenim canalla homogènia? Partim de les mateixes realitats?
- Per què? No vull semblar la Terribas, però PER QUÈ?
Quin sentit té i què en treurem dels resultats? Tornarà la Bofill a fer
estudis on digui que la concertada està millor que la pública perquè té
menys immigració i classes socials més altes?
- PER QUÈ?
És que aquesta prova soluciona els problemes que tenim a Secundària?
Igual si que algú es creu que ara els nivells pujaran com per art de
màgia…..és que donem per segur que la paraula examen va lligada a
esforç i millora? O és que el que es pretén és preparar una futura "Revàlida" que permeti fer una criva per l’accés a l’ESO?
- Si és així…. no serà que fem passos cap a temps llunyans?
- I una última pregunta…. PER QUÈ no
ens deixen treballar tranquil.lament, que puguem pensar com innovem i
millorem l’escola sense pressions que només responen a populismes
polítics?
Això si, durant uns dies la gent ja no parlarà
de la crisi ni dels pressupostos però si dels mestres, de les escoles i
de l’examen de 6è. Fantàstic!
Comparteixo del tot els teus “perquès i hi afegeixo els “com” ja que segons com sigui plantejada aquesta avaluació els resultats poden ser molt tranquil.litzadors, de moment, fins les properes proves PISA i aleshores què?
M’explico. si com diu Antoni Zabala a Pisa avaluen peres i nosaltres ensenyem pomes els resultats ens son negatius. Els alumnes finlandesos acostumats a extreure informació significativa de textos complexos i a resoldre problemes en un marc de situacions reals, també fracassarien davant preguntes com les que s’acostumen a fer en els nostres centres del tipus “- què és el sintagma nominal?” per exemple.
Per això jo em pregunto com seran aquestes proves i per coherència quins canvis caldrà fer segons els resultats.
Incorrecte no és nou, ni és de la generalitat. Ho recull la loe ho explico en el meu bloc.
http://www.petitlleure.org/bloc/2008/10/01/avaluacio-a-sise-de-primaria-el-calendari-escolar-i-lhonorable-president-montilla/
Salut
David
Anna i Carme estic d’acord amb tot el que dieu i encara afegiria una pregunta més: Com es pensen els polítics, o la gent del carrer, que podem bolcar-nos plenament en la nostra feina si els diferents governs del país no paren de fer una reforma educativa rera una altra?