SOBRE LA PROVA DE 6è


Ja ha tornat a passar.

Ja ens hem assabentat d’una
notícia important que ens afecta per mitjà de la premsa…. i quina
manera de despertar-nos!: Aquest curs el finalitzarem passant una prova
final als nens i nenes de 6è, bé, vindran a passar-lis, perquè la prova
serà externa.

La prova serà passada el mateix dia a tots els nens
i nenes de Catalunya, tant de centres concertats com públics….Davant
d’aquesta notícia plantejo les següents preguntes:

  • Si portem temps dient que l’avaluació ha de ser continuada, no es contradiu aquesta notícia amb la pedagogia?
  • Una
    única prova a TOTS i TOTES les nenes i nens de Catalunya… vol dir
    això que tenim canalla homogènia? Partim de les mateixes realitats?
  • Per què? No vull semblar la Terribas, però PER QUÈ?
    Quin sentit té i què en treurem dels resultats? Tornarà la Bofill a fer
    estudis on digui que la concertada està millor que la pública perquè té
    menys immigració i classes socials més altes?
  • PER QUÈ?
    És que aquesta prova soluciona els problemes que tenim a Secundària?
    Igual si que algú es creu que ara els nivells pujaran com per art de
    màgia…..és que donem per segur que la paraula examen va lligada a
    esforç i millora? O és que el que es pretén és preparar una futura "Revàlida" que permeti fer una criva per l’accés a l’ESO?
  • Si és així…. no serà que fem passos cap a temps llunyans?
  • I una última pregunta…. PER QUÈ no
    ens deixen treballar tranquil.lament, que puguem pensar com innovem i
    millorem l’escola sense pressions que només responen a populismes
    polítics?

Això si, durant uns dies la gent ja no parlarà
de la crisi ni dels pressupostos però si dels mestres, de les escoles i
de l’examen de 6è. Fantàstic!

3 comentaris a “SOBRE LA PROVA DE 6è

  1. Comparteixo del tot els teus “perquès i hi afegeixo els “com” ja que segons com sigui plantejada aquesta avaluació els resultats poden ser molt tranquil.litzadors, de moment, fins les properes proves PISA i aleshores què?
    M’explico. si com diu Antoni Zabala a Pisa avaluen peres i nosaltres ensenyem pomes els resultats ens son negatius. Els alumnes finlandesos acostumats a extreure informació significativa de textos complexos i a resoldre problemes en un marc de situacions reals, també fracassarien davant preguntes com les que s’acostumen a fer en els nostres centres del tipus “- què és el sintagma nominal?” per exemple.
    Per això jo em pregunto com seran aquestes proves i per coherència quins canvis caldrà fer segons els resultats.

  2. Anna i Carme estic d’acord amb tot el que dieu i encara afegiria una pregunta més: Com es pensen els polítics, o la gent del carrer, que podem bolcar-nos plenament en la nostra feina si els diferents governs del país no paren de fer una reforma educativa rera una altra?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *