Aquest mes de febrer, han estat els alumnes de 3ESO els encarregats de seleccionar la informació sobre aquesta autora ebrenca, ajudats per la seva tutora Fernanda Garcia-Amorena:
Cinta Arasa i Carot va néixer a Tortosa, Baix Ebre, el 1978. És llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració. Escriu des que tenia onze anys i mai no ha deixat de fer-ho, i espera escriure fins a l’últim dia, perquè ho necessita tant com respirar.
El desembre del 2013 va obtenir el Premi de narrativa juvenil Enric Valor, convocat per l’Editorial El Bullent i l’Ajuntament de Picanya, amb la novel·la: Vaig fer la maleta un dia de juny, que va estar publicada el febrer del 2014.
Anteriorment havia guanyat un accèssit del Premi de narrativa infantil: Vet aquí un gat de Montcada i Reixach (2006), i havia guanyat el Premi La Font del Ferro de Tona de narrativa 2004, amb el relat: Pols de Marbre i el Joan Cid i Mulet de narrativa amb Quan Bakunin ens parlava a cau d’orella.
Cinta Arasa és autora de la novel·la Arran de l’Ebre (2009) i dels llibres per a infants On és el Sol, Cucafera? (2007), Emergència al País de la Màgia (2010), El món dalt d’una sabata (2012), Missió Trobairitz! (2013), La lluna és dolça, Ahmed (2013), Zeineb, la primera enxaneta (2013) i de la sèrie per a primers lectors, de textos rimats, Ja som a l’hivern (2013), Ha arribat la primavera (2014), L’estiu és aquí! (2014) i Comença la tardor! (2014). El llibre Les fades són calbes (2016) és inclòs a la llista d’honor de la revista Cuadernos de Literatura Infantil y Juvenil com a un dels 100 millors títols de literatura infantil i juvenil publicats a l’Estat espanyol l’any 2016, i el 2017 publica els llibres En Bernat, el gat afamat i Mama, vull que siguis com un elefant!, que apareix també traduït al castellà.
Té poemes i narracions en reculls d’obres d’autors diversos. En poesia, a Joves poetes catalans (2004) el poemari “Setembre a Barcelona”, i en narrativa “La biografia de l’Ebre” a Estius a l’Ebre (2007), “Cinc sentits per a l’últim estiu” a Onze pometes té el pomer (2008), “El trabuc de Panxampla” a Galeria Ebrenca (2009) i “I unes mitges amb costura o el primer dia” a Antologia de joves escriptors dels Països Catalans (2013) entre d’altres.
https://www.escriptors.cat/autors/arasac/pagina.php?id_sec=4370 https://ca.wikipedia.org/wiki/Cinta_Arasa_i_Carot
ENDEVINALLA: (Preparada per: Laura Baiges i Marcel Gàlvez, 3rESO A)
Qui va fer la maleta un dia de juny? Et demanem el nom de la noia protagonista d’aquesta història de la Cinta Carot.
Si saps la resposta, escriu-la en un full,
juntament amb les teves dades, i la diposites en la caixa- urna que trobaràs al taulell de la biblioteca. Com cada mes, sortegem un llapis de memòria i un llibre.
MOLTA SORT!!!