Il·lustrador/a: La japonesa
Editorial: Cruïlla
Col·lecció: El vaixell de vapor, 153
Lloc i any d’edició: Barcelona, 2010
Edat recomanada: A partir de 12 anys
Síntesi: Vet aqui un recull d’històries, curtes, amb sorpresa, en què les paraules sovint van més enllà de ser una combinació de lletres juntes fent sentit. Ideal per establir debats, fomentar el sentit crític i l’intercanvi d’opinions entre els alumnes.
Va ser FINALISTA del 6è Premi de Literatura Infantil «Atrapallibres»
És un recull de relats originals que van del surrealisme i la poesia a l’humor i la crítica. El llibre sorprèn i fa somriure el lector tant per les històries com per la intenció narrativa de les “il·lustracions”, idea de l’autor i realització de La japonesa, basades en jocs tipogràfics integrats en el text.
Tot i no ser un llibre sobre lletres, alguns dels contes reivindiquen el món de l’escriptura, com “L’error d’Hamsterdam“, sobre una nena que paga les conseqüències per negar-se a seguir les normes d’ortografia o “La revolta de l’abecedari” en què les lletres minúscules comencen una vaga que s’estén fins als signes de puntuació.
Seu bé, obre els ulls, afina el sisè sentit i comença a llegir aquests relats fantàstics.