TROYA PEPSI COMERCIAL
Segurament aquest vídeo és molt antic, però ara que faig grec i llatí l’he entès perfectament, abans no el relacionava amb res, només pensava que la marca de begudes “pepsi” sempre feia anuncis especials.
Les forces gregues no podien entrar a Troia a causa dels seus sistemes de defensa, però els van vènçer amb una parany creat per Ulisses , que consistia en construir un cavall de fusta i amagar al seu interior els soldats grecs. Així els grecs van derrotar als troaians.
En aquest anunci el noi s’inspira en aquest fet per amagar-se dins d’un ós gegant de peluix i entrar dins la casa d’una noia de la que està enamorat, que representa Helena, la dona més bella del món, sense que ningú el descobreixi i així poguer arribar als seus objectius, estar amb ella. Una altre fet en comú és que la noia troba l’ós gegant davant la porta com a regal sense remitent, igual que els troians es van trobar el cavall gegant davant les portes de la ciutat com a presumpte ofrena per haver vençut la guerra.
Helena Jordà
(1.r batxillerat B)
Helena m’encanta aquest vídeo i trobo molt interessant que hagis trobat aquesta pervivència clàssica. Els anuncis de pepsi sempre han estat reconeguts i han agradat tant per la seva originalitat i per ser tan especials. A mi també em passa que ara tot el que veig ho relaciono amb els mites que ens expliquen a llatí i a grec. Aquest vídeo ja l’havia fet i fins avui no havia caigut que té relació amb el mite de Troia. M’ha agradat molt! 🙂
Sincerament aquesta referència la trobo molt encertada i divertida, ja que relaciona un tema amorós amb el mite de Troia, però d’una manera molt divertida, perquè el noi utilitza el parany d’Ulisses,però no amb un “cavall de fusta,” sinó amb un peluix, i el deixa a la porta de casa de la noia , com a prova del seu amor;és quasi el mateix que van fer els Grecs amb els Troians per poder-los derrotar, però, en aquest anunci ,sens dubte, és més amb carinyo i més divertit que la tragèdia de Troia. MOlt bé Helena , molt encertada la noticia 😉
El vídeo és bastant antic, però és molt interessant. Jo tampoc me
n’ havia adonat de que tenia relació amb el “cavall de Troia”, i ara que l’ he vist ,ho enllaço perfectament.
L’home es posa dins el peluix tornant a repetir l’escena del “cavall de fusta”que entra a Troia fent veure que es un regal i ,en veritat hi són els grecs a dins ; és igual que a l’anunci : l’home és a dins del peluix per poder estar més amb la noia.
Molt ben buscada!
No havia vist mai aquest anunci, la veritat que fa força riure perquè aquesta idea és molt esbojarrada. L’únic que trobo és que aquest anunci si que està relacionat amb la història de Troia , però alhora és una mica irònic perquè en la història de Troia els grecs s’hi amaguen per acabar amb els troians i en aquest anunci dóna a entendre que és per poder estar amb ella, pels que no saben la història no passa res, però pels que tenim una mica de cultura es podria interpretar malament aquest anunci.
Molt ben resumida la història 🙂
Helena, tot i ser un vídeo de fa uns quants anys m’agrada molt! A més a més és de la marca Pepsi i aquesta companyia molts dels anuncis que fan estan relacionats amb la mitologia, si més no alguns si. Està molt ben trobat perquè decideix disfressar-se de peluix per aconseguir a la seva estimada, i en la mitologia, els grecs entren a Troia dins d’un cavall per tal de guanyar finalment la guerra, per tant, semblaria que la finalitat és la mateixa o molt semblant; aconseguir el que volen. Molt ben trobada la relació Helena!