“Mecanoscrit del segon origen”, del Caos a l’ordre.


Manuel de Pedrolo, El Mecanoscrit del segon origen, Edicions 62, Barcelona 1995.
Aquest llibre el vaig llegir el curs passat ( 2010-11) perquè havien parlat tant de Manuel de Pedrolo que al final el vaig trobar a la biblioteca i vaig començar a llegir-lo.
La història és aquesta:  un meteorit cau a la terra quan els dos protagonistes, l’Alba i  en Dídac, són dins d’una bassa d’agua. Al sortir-ne, veuen que hi una destrucció total dels edificis, el paissatge és desolador, no hi troben a ningú i se n’adonen de que són sols a la ciutat. Comencen un recorregut que els duu a tenir relacions íntimes; L’Alba queda embarassada, té un fill, però la desgràcia fa que en Dídac mori. L’Alba decideix que quan el seu fill tingui l’edat del Dídac, 12 anys, ja en podrà tenir relacions amb ell i així podrà repoblar la terra.

Tan actual com ara. Una explosió nuclear ens pot portar a viure una situació de caos, una caos necessari per arribar a un ordre. Igual va passar a la mitologia grega :  del caos va surtir la terra mare, Gea , que va engendrar al seu propi fill, Urà, el cel…Igual passarà amb l’Alba, mare , i amb el seu propi fill: ells seran la nova generació de déus i deesses.
M’ha agradat molt i és fantàstic.
Laia, 1è de Batx. LlTÍ.llibres-002
Aquest és el llibre que m’he llegit aquest trimestre. Tant hem parlat de Manuel de Pedrolo que al final he agafat el “Mecanoscrit del segon origen” i he començat la meva recerca.
Crec que la història , un meteorit, una explosió nuclear, tant actual ara, ens pot portar a viure una situació de caos, una caos necessari per arribar a un ordre. Igual va passar a la mitologia, del caos va surtir la terra mare, Gea , que va engendrar al seu propi fill, Urà, el cel…igual li passarà a l’Alba, mare , i el seu propi fill, seran la nova generació de déus i deesses. M’ha agradat molt i és fantàstic.
Laia, 1r de Batx. Llatí.

Aquest article s'ha publicat dins de General, grec, llatí i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a “Mecanoscrit del segon origen”, del Caos a l’ordre.

  1. I?m happy I found this weblog, I couldnt uncover any info on this subject matter prior to. I also run a site and if you want to ever serious in a little bit of guest writing for me if possible feel free to let me know, i?m always appear for people to verify out my site. Please stop by and leave a comment sometime!

  2. FriggenPSY diu:

    If you find anything more making you’re feeling overwhelmed along with your internet business, after that that simply means you need to study a little more and obtain more comfortable. I am business people and marketers that have effectively taken advantage of work from home and who’ve been neighborhood many times understand the truth in that declaration.

    The main reason for using impartial there’s help to match additional time upon actions that directly impact earnings.

    There isn’t any reason why you should hastily write off something related to possible worth for the business. Acquire some trustworthy information about become a freelancer, much like an example, since there are several methods you will need to understand in advance. Outsourcing could be excellent, however it can be a head ache for those who have by no means employed just before and do not understand the very best locations to achieve that.

    http://bestworkfromhomeonlinejobs.net.au/ work from home

  3. escortes geneve diu:

    C’est vraiment un morceau frais et des renseignements utiles. Je suis convaincu que vous avez partagé cette information utile avec nous. S’il vous plaît restez-nous informés de ce genre. Merci de partager sur blocs.xtec.cat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *