Isaac Albéniz ludi discipuli discipulaeque sumus.

Els clàssics de l‘Institut Isaac Albéniz de Badalona, de la mà del seu professorat de Cultura clàssica, Llatí i Grec, treballem col·laborativament entre nosaltres i amb l’alumnat dels altres centres participants, per tal de dur a terme el projecte Baetulonis schola, en el marc del festival de recreació històrica Magna celebratio organitzat pel Museu de la nostra ciutat.

Nueva imagen

Aquesta aventura es va gestar l’any 2010 a l’aula de 2n de batxillerat gràcies a un alumne, el Jaume Tarascó, que va demanar ajuda per gestionar el taller de Ludi Romani, que en les primeres edicions del festival havia gestionat amb els seus companys del Casal de joves KAJA. Faltaven mans per atendre la quitxalla i alguns estudiants de Llatí i Grec de tots els cursos de l’Albéniz no van dubtar a apuntar-s’hi, així com també professorat d’altres matèries, per exemple tecnologia. Aquell any s’hi van afegir també dues estudiants de l’Institut Cristòfol Ferrer de Premià de Mar que, de la mà de la seva professora de clàssiques, Margalida Capellà, van col·laborar frec a frec amb nosaltres, com han continuat fent en força edicions.

Aquest primer tastet ens va donar ales per crear un projecte propi, creat ex novo i complementari dels Ludi, un taller més de la Magna on mostraríem al visitant com era el sistema educatiu romà i aproparíem el visitant a les llengües grega i llatina., totes dues vehiculars per als estudiants romans. És en aquest punt on se’ns van afegir els tripulants del Vaixell d’Odisseu, els clàssics de l’Escola Vedruna de Gràcia, i des d’aleshores ençà som un equip indissoluble que ha fet possible l’evolució i la millora a cada nova edició.

Cada curs, quan s’acaba la Magna, cansats i esgotats, el cap ens bull amb noves propostes i comencem a pensar en l’edició següent. Alumnes que repeteixen tres anys seguits, exalumnes que volen continuar, entitats que s’interessen per la nostra proposta, aquesta és la nostra força i la seguretat de la continuïtat del projecte.

TERESA  DEVESA

Magistra