Un vídeo interessant amb un protagonista força conegut
Matilda
És un llibre escrit per Roald Dahl, es tracta d’una nena anomenada Matilda que viu en una casa amb el seu pare la seva mare i el seu germà.
El pare de bon matí anava a treballar, venia coxes de segona mà. La mare totes les tardes anava a jugar al bingo i el seu germà anava a 6è de Primària. La Matilda només tenia 2 anys i ja es quedava sola a casa des de les 9 del matí fins les 8 de la nit.
Un dia va decidir anar a la biblioteca a passar l’estona, tot seguit d’haver arribat va anar a preguntar a la recepcionista on estaven els llibres per la seva edat; va descobrir que li agradava molt llegir i al cap de dues setmanes ja sel’s havia llegit tots els d’infants i els de adults.
Ella començava a veure que tenia alguna cosa misteriosa en el seu interior.
Al llarg del temps va descobrint coses noves que li passen i lo demés ho descobrireu llegint aquest llibre que està ple de misteri i fantasia.
Júlia 6è A. Calder
6è B ja tenim nom! Ens diem Josep M. Rovira Brull
Aprofitant que a la classe tenim el net d’aquest escultor, autor de la coneguda Laia l’arquera, hem triat per majoria que aquest sigui el darrer nom que tindrà el nostre grup a l’escola.
“Tornar als orígens: mirar, com un infant que descobreix petits-grans tresors i acull admirat unes branques, fulles, vidres de colors, pedres i qui sap si un tros de sílex ocre-rosat, del color de la tendresa. El sílex, com els dinosaures, tard o d´hora surt a la llum.”
Rovira-Brull
El molí hidràulic
Ahir a la classe de medi de 6èA, vam aprendre a construir un molí hidràulic.
Vam seguir aquests passos: Primer de tot vam agafar una ampolla d’aigua i la vam retallar per la part superior.
Després vam agafar dos escuradents i els vam clavar als cantons d’un tap de suro.
A continuació vam fer dos forats als costats de l’ampolla per recolzar-hi els escuradents de forma que surtissin pels cantons, amb el tap de suro al mig.
Més tard vam lligar un fil al costat d’un escuradents, de manera que quedés per fora de l’ampolla.
I finalment vam lligar un tros de paper a la part inferior del fil, com si sigués un ascensor.
Després,vam tirar aigua a sobre del molí (que estava dintre l’ampolla), va començar a girar, i l’ascensor va pujar fins a dalt de l’ampolla.
Al final de la classe vam descubrir que això va passar gràcies a l’energia de l’aigua (la hidràulica).
Marc Bada i Toni Rubio.
Harry Potter
Hola, m’estic llegint el llibre d’en Harry Potter i les reliquies de la mort. Es tracta d’un noi que es diu Harry. L’objectiu d’ell i dels seus amics, és que en Voldemort (assassí dels seus pares) pari de matar gent inofensiva, i posar-se en la seva ment. En Harry i els seus amics, intenten que en Voldemort pari de fer aquestes coses absurdes, fent missions molt complicades, com per exemple lluitar a plena llum ell i els seus amics contra en Voldemort i els cavallers de la mort(que serveixen en Voldemort), ell amb la moto del seu vell amic Hagrid i els seus amics amb escombres voladores…
Com acabarà això?
Això té mala pinta…
MARC BADA
Compromís Pissiganya!
Les classe de 6è signem el compromís Pissiganya.cat pel qual enviarem a aquesta revista tres poemes per cada alumne al llarg d’aquest curs. Trobareu informació sobre aquest projecte a l’apartat d’Informacions d’aquest Bloc i al web de la revista www.pissiganya.cat
6è A. Ja tenim nom! Ens diem Alexander Calder
Per àmplia majoria hem triat el nom d’aquest escultor especialista a crear estàtues mòbils perquè sigui l’últim nom que el nostre grup té a l’escola.
El Bernat Barroer i el futbol
A mi aquest llibre m’ha agradat molt.Es tracta de un nen que es molt trapella i li agrada molt fer la seva i entre empentes trapelleries pesics … s’ha guanyat el sobre nom de Barroer.Pero allà on vagi el Bernat l’humor està garantit.
Maria Hernández
Multiinstru
Per què és diu així?
És diu així perquè és un home que té el cos ple d’instruments i els va tocant.
La seva història
Va nèixer l’any 1947 a Vènecia.
Els seus pares van morir l’any 1979 a causa d’un accident de cotxe, tornant de vacances.
Només li queda el seu gos que l’acompanya a tots els llocs.
És guanya la vida posant el seu barret a terra i tocant el que se li acut, mentre que el seu gos va buscant menjar per restaurants, cases, brosses, etc.
A la setmana només guanya 5€, i cada vegada és més pobre.
Com són els instuments, on els porta i com els toca?
Els instruments són bastant petits.
Al braç dret porta el piano i el toca amb la mà esquerra.
Al cul porta el tambor i el toca amb unes baquetes que té enganxades als peus.
A la boca porta una flauta dolça.
I en últim lloc, al cap porta uns plats automàtics, que els toca apretant un botó que té a la panxa.
Alba i Martí 6è B
L’Artam
El nostre estimat instrument és l’Artam. Hem agafat l’arpa i el tambor i els hem ajuntat.
L’instrument es toca igual que l’arpa però en compte de cordes hi ha un tambor que s’ha de tocar amb la mà o amb la baqueta.
L’escala musical de l’Artam va del do al do alt.
L’instrument funciona com un tambor però amb forma d’arpa. La part de sota de l’Artam és el do i cada cop que vas pujant sona més agut, fins que arriba a dalt de tot i sona el do alt.La part alta de l’Artam és mol fina i a mesura que baixem és va fent més ample fins que arriba a baix de tot, on sona el do greu. És de color d’or.
Sita (Montse) i Leine 6è B
Debat sobre la pobresa
Diumenge va ser el dia internacional de la pobresa i avui a la classe hem organitzat un deat sobre aquest tema;
Hem tret diferentes idees:
-Els caps dels govern del món s’han compromès a reduir la meitat de la gent que està en la pobresa abans que sigui el 2015. De moment donaran 1$ dolar que es igual a 0,75 euros per dia als més necessitats.
-Hi havia una proposta que deia de pujar els impostos;per exemple si tu n’has de pagar 13.000 doncs donar 100 euros més al govern que aniria dirigit als paisos pobres.
-També hem parlat del rei: molts dels nostres diners, van dirigits a ell, quan podrien anar dirigits als pobres.
Júlia
El pequeño tigre rugidor
És un llibre molt interessant que tracta d’ un tigre que rugeix i que es submergeix en una aventura en la que haurà de detenir uns lladres que es persenten per atacar-lo.El recomano perquè Reiner Zimnik és el que va escriure la història i perquè m’ha agradat molt; segur que també us agrada a tots vosaltres. Aquest llibre el fa especial que et fa adormir-te i que és un llibre molt tranquil. Busqueu-lo i llegiu-lo.
Alba Matallana
L’arrel quadrada
Un text arrugat
Un text arrugat és un text que s’escriu entre uns quants alumnes veient només les dues últimes línies que ha escrit el company. No és que lligui gaire però és divertit…
El Pepe llegeix el que va començar ell i van continuar… bé no sé qui el va continuar.
El cau de la por. El retorn del Titanic
autor: Thomas Brenzina
És un llibre de misteri i molt poc de por. És molt emocionant i divertit. L`hi agradarà a la gent que l`hi agrada una mica llegir.
El llibre va de 4 nens que havien vist el Titanic i tot eren esquelets.
Marc Guillén
Enllaços sobre Àfrica
Enciclopèdies i diccionaris ( busque-m’hi : “etimologia Àfrica”, “Kilimanjaro”, “deserts africans”, “Nil”, “berbers”, “tuaregs”…
La vuelta al mundo en 80 imágenes

El Kilimanjaro a l'alba, és l'únic moment en el qual es buida de núvols (degudes a la condensació) i pot veure's
Invasió a l’escola
Son elàstiques i es porten al canell. Tenen forma de braçalet, però si es treuen tenen forma d’una altra cosa. És divertit tenir-ne, però també és divertit canviar-se-les. Tota l’escola en va ple.
Fem racons
No hi ha res com treballar en grups i col·laborar els uns amb els altres.
Enllaços sobre Oceania
Enciclopèdies
(busqueu-hi “Oceania”, “Austràlia”, “Nova Zelanda”, “Polinèsia”, “Micronèsia”,… “Sidney”, … “cangur”, “koala”, “kiwi”, … ,”bumerang”…
pàgines especials:
links del llibre Los pueblos delmundo
el web de les Ciències socials
Buscabiografias.com (per al capità Cook per exemple)

l'Òpera de Sidney
Múltiples i divisors
Voleu jugar a repassar matemàtiques? Us proposem que practiqueu amb els exercicis de múltiples i divisors d’aquesta activitat JClic. Trieu el tema 3:
Potències de 10
Alumnes de 6è, prepareu-vos a parlar de potències. I de moment per anar fent boca us podeu mirar aquest vídeo
(si no el veieu correctament cliqueu a l’enllaç següent:
http://www.youtube.com/v/9JUpIa4ncWg?fs=1&hl=es_ES&rel=0)
El joc del 100
(per desafiar els pares i les mares) (i els avis i les tietes i els cosins…)
Juguen dos. Cada un diu un número de manera alterna amb les condicions següents: El primer comença per un número entre l’1 i el 10. L’altre diu un número que estigui entre els 10 següents al que ha dit el primer jugador. Un altre cop el primer jugador diu un número que estigui també entre els deu següents que ha dit l’altre jugador. Guanya qui diu el número 100.
Descobriu la manera de guanyar sempre.
Els projectes de Sisè
Els alumnes de 6è han triat Àfrica i Oceania com a projectes a partir dels quals estudiar el món actual. Si voleu començar a aprendre-us els seus estats aquí en teniu un parell de mapes
Biblioteca d’aula
Quins “totxos” que llegeixen alguns!.
El Nico ens explica el seu llibre:
Estic llegint el libre de Harry Potter i el calze de foc. En ell el Harry amb tres mags més, hauran de passar tres proves molt difícils com agafar un ou que el protegeix un drac, anar sota l’ aigua, agafar a una persona paralitzada i trobar una copa en un laberint màgic. Peró podra agafar la copa abans que els altres? llegiu i ho sabreu.
Nico
Col·laborar
No hi ha res com el treball en equip per resoldre els problemes de Mates (missatge de prova del bloc)
Curs 2010-2011
Benvinguts al nou curs!!
Properament anirem afegint informacions i activitats d’aquest nou curs.