19/06/20 Últim dia d’escola, màgia!/ ¡Último día de colegio, magia!
Avui és l’últim dia de “Proposta del dia”; la setmana que ve us oferirem propostes per repassar i entretenir-se durant les vacances!/ Hoy es el último día de “Proposta del dia”; la semana que viene os mostraremos posibilidades de repaso y entretenimientos para realizar durante las vacaciones.
Avui us deixem més trucs del GAM TARRÉS! / ¡Hoy os dejamos más trucos del GAM TARRÉS!
5/06/20 Troba les diferències/ Encuentra las diferencias
Avui us portem un seguit de pàgines per trobar les diferències entre dos dibuixos. /
Hoy os proponemos unas cuantas páginas para encontrar las diferencias entre dos dibujos.
Aquests amb temps! / ¡Estos con tiempo!
Aquí un recull de molts jocs de trobar diferències: / Aquí muchos juegos de encontrar las diferencias:
4/06/20 Spelling (ortografia)
L’anglès és una llengua que no sempre és fonètica, això vol dir que les paraules no sempre s’escriuen com sonen./ El inglés es una lengua que no siempre es fonética, esto quiere decir que no siempre se escribe tal cual como suena.
Pels que estan començant a escriure./ Para los que están espezando a escribir.
Mesure la teva rapidesa./ Dime tu rapidez.
Moltes famílies de paraules per practicar./ Muchas familias de palabras para practicar.
https://www.spellingcity.com/spelling-games-vocabulary-games.html?listId=38248617
3/06/20 Matemàgia / Matemagia
Avui el Mag Tarrés ens torna a visitar i ens ensenya alguns trucs matemàtics! A veure si després de veure’ls ets capaç de fer-los tu mateix o tu mateixa als pares, als germans, als infermers i infermeres, als metges, als amics… a qui vulguis! /
Hoy el Mag Tarrés nos vuelve a visitar y nos enseña algunos trucos matemáticos! A ver si después de verlos eres capaz de hacerlos tu mismo o tu misma a tus padres, hermanos, enfermeros y enfermeras, médicos, amigos y amigas… ¡a quién quieras!
Recordeu que si voleu veure més trucs, podeu entrar i subscriure-us al seu canal de Youtube: / Recordad que si queréis ver más trucos, podéis entrar y suscribiros en su canal de Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCqout937EnNuy5T5wFfkPfg
2/06/20 La isla de la fantasía
Perla será tu compañera. Ella te enseñará sus islas favoritas. En todas encontrarás juegos y actividades de lengua.
1/06/20 Space Place
La NASA per a joves. Conceptes bàsics sobre la terra i l’espai.
La NASA para jóvenes. Conceptos básicos sobre la tierra y el espacio.
29/05/20 Explorem els sons
Avui et proposem jugar i experimentar amb els sons… sons a casa, sons d’animals, sons d’instruments… converteix-te en un autèntic explorador sonor!
Hoy te proponemos jugar y experimentar con los sonidos… sonidos en casa, sonidos de animales, sonidos de instrumentos… conviértete en un auténtico explorador sonoro!
28/05/20 Repassar pronoms en anglès
Avui repassarem els pronoms. En anglès hi ha molts tipus de pronoms (alguns ja els hem repassat, com els Interrogative Pronouns = Question Words)./ Hoy repasaremos los pronombres. En inglés hay muchos tipos de pronombres (algunos ya los hemos repasado, por ejemplo los Interrogative pronouns = Question Words).
Fes una ullada a tots els tipus de pronoms./ Haz un repaso de todos los tipos de pronombres: https://www.grammar-monster.com/lessons/pronouns_different_types.htm
Assegurat de conèixer aquest quadre, els exercicis seran d’aquest tipus de pronoms./ Asegúrate de conocer este cuadro, los ejercicios serán de estos tipos de pronombres.
https://www.english-at-home.com/pronouns-possessives/
27/05/20 Jerarquia i ús del parèntesi
A través d’aquestes activitats aprendràs a calcular operacions combinades treballant la jerarquia i l’ús del parèntesi.
A partir de estas actividades aprenderás a calcular operaciones combinadas trabajando la jerarquía y el uso del paréntesis.
26/05/20 Jeroglífics
Avui podeu gaudir amb tota la família endevinant aquests jeroglífics.
25/05/20 Màquina del temps / Máquina del tiempo
Viatja per les diferents èpoques de la història de la mà de Cronos. Amb ell coneixeràs com vivien els nostres avantpassats.
Viaja por las diferentes épocas de la historia de la mano de Cronos. Con él conocerás cómo vivían nuestros antepasados.
22/05/20 Visitar museus / Visitar museos
El dilluns passat, 18 de maig, va ser el Dia Internacional dels Museus. Avui us volem proposar visitar-ne virtualment uns quants. Preparats? Anem!/ El lunes pasado, 18 de Mayo, fue el Día Internacional de los Museos. Hoy los queremos convidar a visitar virtualmente algunos. ¿Estáis preparados? ¡Allá vamos!
Index de molts museus per a visitar./ Índice de muchos museos para visitar.
Destaquem/ Destacamos:
Metropolitan Museum of Art, Kids Zone
American Museum of Natural History
National Museum of Natural History/ Museo de Historia Natural
Pels joves, Museu del Graffiti/ Para jóvenes, Museo del Graffiti
National Women’s History Museum/ Museo histórico nacional de la mujeres
I recordeu que cada dijous el Museu del Disseny de Barcelona proposa un joc de pistes per trobar diferents objectes dins el museu… a veure si els trobeu!
Y recordad que cada jueves el Museo del Diseño de Barcelona propone un juego de pistas para encontrar diferentes objetos dentre del museo… ¡a ver si los podéis encontrar!
21/05/20 Repassar cojugacions en anglès / Repasar verbos en inglés
Les conjugacions en anglès són molt més fàcils que en català o castellà; el verb no canvia amb la persona, tant sol amb els temps./ Los verbos en inglés son mucho más fáciles que en catalán o español; el verbo no cambia con la persona, tan sólo con el tiempo.
Ara a practicar./ Ahora vamos a practicar.
Simple Present & Present Continuous
Hi ha molts recursos online per repassar i aprendre anglès, per a tots els nivells. Aquí et mostrem algunes webs que ens semblen adequades. Si necessites ajuda per a algun contingut específic, contacta’ns i t’ajudarem de forma individual.(escola@sjdhospitalbarcelona.org) Hay muchísimos recursos online para repasar y aprender inglés, de todos los niveles. Aquí te mostramos algunas webs que nos parecen adecuadas. Si necesitas ayuda con algún contenido específico, contáctanos y te ayudaremos de forma individual.(escola@sjdhospitalbarcelona.org)
20/05/20 Tres en ratlla / Tres en raya
Segur que tots i totes ja coneixeu el joc del tres en ratlla! És un joc que consisteix en posar tres peces o marques sobre el tauler de manera que quedin en línia recta (horitzontal, vertical o diagonal).
Seguro que todos y todas ya conocéis el juego del tres en raya. És un juego que consiste en poner tres piezas o marcas sobre el tablero de manera que queden en linea recta (horizontal, vertical o diagonal).
Per jugar només necessiteu fer dues línies horitzontals i dues verticals en un paper, formant una quadrícula de nou espais. Per torns, cada jugador ha de posar una X o una O (o els dibuixos que volgueu), intentant fer una línia vertical, hortizontal o diagonal amb els mateixos signes. Quan tots els espais quedin plens s’acaba la partida. Si algú ha aconseguit fer una línia de tres, guanya. Sinó, hi ha hagut un empat i s’haurà de tornar a jugar!
Para jugar solo necesitáis hacer dos lineas horizontales y dos verticales en un papel, creando una cuadrícula de nueve espacios. Por turnos, cada jugador tiene que poner una X o una O (o los dibujos que queáis), intentado hacer una linea vertical, horizontal o diagonal con los mismo signos. Cuando todos los espacios queden llenos se termina la partida. Si alguien ha conseguido hacer una linea de tres, gana. Sino, hay empate i se tendrá que volver a jugar.
Per jugar online, podeu provar aquesta pàgina. / Para jugar online, podéis probar esta página.
Si voleu augmentar la dificultat… proveu de fer un ‘quatre en ratlla’! / Si queréis aumentar la dificultad… ¡probad a convertirlo en un ‘cuatro en raya’!
Aquí us deixem algunes idees per construir el joc amb una manualitat. / Aquí os dejamos algunas ideas para construir el juego con una manualidad.
Aquest joc és per totes les edats, és molt bo per estimular la concentració i l’atenció, desenvolupa el pensament lògic i l’estratègia dels nens i es pot jugar a qualsevol lloc i amb qualsevol material.
Este juego es para todas las edades, es muy bueno para estimular la concentración y la atención, desarrolla el pensamiento lógico y la estrategia de los niños y se puede jugar en cualquier lugar y con cualquier material.
I avui el GAM TARRÉS també ens ha deixat la seva versió del tres en ratlla:
Y hoy GAM TARRÉS también nos ha dejado su versión del tres en raya:
T’animes a enviar-nos la teva? Pots fer una foto del teu joc i enviar-la a escola@sjdhospitalbarcelona.org
Te animas a enviarnos la tuya? Puedes hacer una foto de tu juego y enviárnosla a escola@sjdhospitalbarcelona.org
19/05/20 Competencia léxica II
Te proponemos jugar con las palabras: puedes crear palabras nuevas utilizando prefijos, sufijos y por composición, puedes aprender palabras de otras lenguas y hacer malabares con las familias de palabras.
18/05/20 Geografia / Geografía
Avui us animem a jugar i posar en pràctica els vostres coneixements sobre geografia. Aquests dies que hem d’estar tancats a casa, aprofitem aquest joc per sortir “virtualment” i conèixer països, ciutats i banderes d’arreu del món.
Hoy os animamos a jugar y poner en práctica vuestros conocimientos sobre geografia. Estos días que tenemos que estar encerrados en casa, aprovechemos este juego para salir “virtualmente” y conocer países, ciudades y banderas de todo el mundo.
15/05/20 Sorra de colors / Arena de colores
Alguna vegada has fet dibuixos amb sorra de colors?
Avui et deixem la manualitat de forma virtual perquè puguis crear el quadre allà on siguis… deixa volar la teva imaginació i fes la creació que et vingui de gust.
¿Alguna vez has hecho dibujos con arena de colores?
Hoy te dejamos la manualidad de forma virtual para que puedas crear el cuadro allá donde estés… deja volar tu imaginación y haz la creación que te apetezca.
Si voleu fer la manualitat a casa, us deixem dos enllaços diferents: un amb sal i guixos de colors i l’altre amb sorra. / Si queréis hacer la manualidad en casa, os dejamos dos enlaces diferentes: uno con sal y tizas de colores y el otro con arena.
Sal i guixos de colors: http://descobrimgirona.blogspot.com/2015/06/sal-de-colors.html
14/05/20 Comprensió lectora en anglès / Comprensión lectora en inglés
Llegir pot ser molt entretingut si t’agrada el que llegeixes; amb l’anglès cal entrenar-se per poder comprendre correctament, avui “Reading comprehension”. Leer puede ser muy entretenido si te gusta lo que lees; con el inglés tenemos que entrenarnos para asegurar la comprensión, hoy te proponer “Reading Comprehension”.
If you are a beginner, you can see images and text in this video, there are no questions but you will see if you can understand, (Easy English: nice YouTube channel for practicing).
Reading Comprehension Strategies
Per practicar/ Para practicar/ For practicing
https://lingua.com/english/reading (short texts)
https://learnenglish.britishcouncil.org/skills/reading/beginner-a1
Hi ha molts recursos online per repassar i aprendre anglès, per a tots els nivells. Aquí et mostrem algunes webs que ens semblen adequades. Si necessites ajuda per a algun contingut específic, contacta’ns i t’ajudarem de forma individual.(escola@sjdhospitalbarcelona.org) Hay muchísimos recursos online para repasar y aprender inglés, de todos los niveles. Aquí te mostramos algunas webs que nos parecen adecuadas. Si necesitas ayuda con algún contenido específico, contáctanos y te ayudaremos de forma individual.(escola@sjdhospitalbarcelona.org)
13/05/20 Potències i arrels / Potencias y raíces
En aquest paquet d’activitats aprendràs a treballar amb les potències i les arrels a través d’una sèrie de jocs.
En este paquete de actividades aprenderás a trabajar con las potencias y las raíces a través de una serie de juegos.
12/05/20 Entrena’t a llegir!!!
En aquesta proposta que et fem avui et podràs entrenar per llegir. Ho faràs viatjant al desert, a l’espai, visitant éssers fantàstics i pirates… Tens tres nivells de dificultat, a cada lectura trobaràs diferents exercicis: fes gimnàstica amb els ulls, troba la paraula, fixa la vista, quant trigues a llegir-ho bé?, fes memòria i llegeix.
11/05/20 El joc d’en Doll / El juego de Doll
Totes i tots sabem com n’és d’important estalviar energia. Si en vols aprendre una mica més, fes-ho tot jugant amb en Doll.
Todas y todos sabemos lo importante que es ahorrar energia. Si quieres aprender un poco más, hazlo jugando con Doll.
8/05/20 Màgia / Magia
Fixeu-vos bé perquè els mags mai revelen els seus trucs però… n’hi ha un que podeu descobrir!! / Fijaos bien, ya que un mago nunca revela sus trucos, pero… ¡Hay uno que podréis descobrir!
Si voleu veure més trucs, podeu entrar i subscriure-us al seu canal de Youtube: / Si queréis ver más trucos, podéis entrar y suscribiros en su canal de Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCqout937EnNuy5T5wFfkPfg
I us deixem un petit text de la història de la màgia… / Y os dejamos un pequeño texto de la historia de la magia…
7/05/20 Repassar l’estructura de la frase en anglès / Repasar la estructura de la frase en inglés
Avui repassarem l’estructura de la frase. Una frase pot ser curta, amb informació bàsica o pot ser més llarga i donar més detalls. Mireu els vídeos i practiqueu amb els exercicis.
Hoy repasaremos la estructura de la frase. Una frase puede ser corta y dar información básica o ser más larga y explicar más detalles. Mira los vídeos y practica haciendo los ejercicios.
Hi ha molts recursos online per repassar i aprendre anglès, per a tots els nivells. Aquí et mostrem algunes webs que ens semblen adequades. Si necessites ajuda per a algun contingut específic, contacta’ns i t’ajudarem de forma individual.(escola@sjdhospitalbarcelona.org) Hay muchísimos recursos online para repasar y aprender inglés, de todos los niveles. Aquí te mostramos algunas webs que nos parecen adecuadas. Si necesitas ayuda con algún contenido específico, contáctanos y te ayudaremos de forma individual.(escola@sjdhospitalbarcelona.org)
https://www.englishgrammar.org/
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/
https://www.gamestolearnenglish.com/
https://www.eslgamesplus.com/niveles
https://www.funenglishgames.com/
6/05/20 Simetries / Simetrías
Juga amb la simetria. Tria un dels tres nivells i completa simètricament les figures que apareixen.
Juega con la simetría. Escoge uno de los tres niveles y completa simétricamente las figuras que aparecen.
5/05/20 La competencia léxica I
Aquí te presentamos diferentes actividades para conocer y repasar la homofonía, la polisemia, frases hechas, etc.
4/05/20 Viure als castells / Vivir en los castillos
T’agradaria esbrinar com era la vida dins un castell? Com era la vida dels senyors? Els castells que hi havia a Catalunya? Amb aquest joc ho podràs saber.
¿Te gustaría saber cómo era la vida dentro de un castillo? ¿Cómo era la vida de los señores? ¿Los castillos de Cataluña? Con este juego lo sabrás.
1/05/20 Homenatge als nostres alumnes / Homenaje a nuestros alumnos
Aquest divendres us proposem una pel·lícula de cap de setmana, és apta per a tot públic. Narra la història de 4 alumnes i les múltiples dificultats per anar a escola cada dia, però ells són perseverants igual que els nostres alumnes a l’Hospital i, avui dia, tants altres des de casa. Un gran aplaudiment per tots vosaltres que persevereu i aneu més enllà de les dificultats!
Este viernes os proponemos una película para el fin de semana, es apta para todos los públicos. Cuenta la historia de cuatro alumnos y las múltiples dificultades para ir a la escuela cada día, pero ellos son perseverantes igual que nuestros alumnos del Hospital y, hoy en día, tantos otros en casa. ¡Un gran aplauso para todos vosotros que perseveráis y vais más allá de las dificultades!
Hi ha un altre enllaç, no oficial, gratuït a YouTube; el podeu trobar posant el nom de la pel·lícula./ Hay otro enlace, no oficial, gratuito en YouTube; lo podéis encontrar buscando con el nombre de la película.
30/04/20 Repassar preposicions en anglès / Repasar preposiciones en inglés
Què et sembla si avui ens dediquem a repassar preposicions?/ ¿Qué te parece si hoy nos dedicamos a repasar preposiciones?
Per a entrenar-te / Para ejercitarte:
Per a escoltar i repassar/ Para escuchar y repasar
Prepositions of location:
All kind of prepositions:
Hi ha molts recursos online per repassar i aprendre anglès, per a tots els nivells. Aquí et mostrem algunes webs que ens semblen adequades. Si necessites ajuda per a algun contingut específic, contacta’ns i t’ajudarem de forma individual.(escola@sjdhospitalbarcelona.org) Hay muchísimos recursos online para repasar y aprender inglés, de todos los niveles. Aquí te mostramos algunas webs que nos parecen adecuadas. Si necesitas ayuda con algún contenido específico, contáctanos y te ayudaremos de forma individual.(escola@sjdhospitalbarcelona.org)
https://www.englishgrammar.org/
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/
https://www.gamestolearnenglish.com/
https://www.eslgamesplus.com/niveles
https://www.funenglishgames.com/
29/04/20 Superdòmino
Completa les activitats de càlcul amb Superdòmino: completar sèries, ordenar fitxes, relacionar, completar, etc.
Completa las actividades de cálculo con Superdómino: completar series, ordenar fichas, relacionar, completar, etc.
https://clic.xtec.cat/projects/superdfr/jclic.js/index.html
I pels més grans, aquí teniu un dòmino per practicar les equacions de 2n grau.
Y para los más mayores, aquí tenéis un dómino para practicar las ecuaciones de 2o grado.
Feu les equacions i trobeu els dos resultats (si en tenen). Posant el resultat MÉS GRAN a la columna marcada en vermell trobareu el nombre que correspon al dòmino.
Haced las ecuaciones i encontrad los dos resultados (si tienen). Poniendo el resultado MÁS GRANDE en la columna marcada en rojo encontraréis el número que corresponde al dómino.
Per qualsevol ajuda o consulta, envieu-nos un mail a l’escola (escola@sjdhospitalbarcelona.org). / Para cualquier ayuda o consulta enviadnos un correo a la escuela (escola@sjdhospitalbarcelona.org).
28/04/20 Aventura’t amb l’ortografia (CATALÀ)
Per si voleu practicar l’ortografia…
http://www.edu365.cat/primaria/catala/ortografia/index.html
27/04/20 El viatge de les Pioneer i les Voyager/ Fer una càpsula del temps
El viaje de las Pioneer y las Voyager / Hacer una capsula del tiempo
Les sondes espacials han tingut per missió explorar zones desconegudes i portar missatges amb l’esperança que algun ésser, fora del nostre Sistema Solar, els descobreixi. / Las sondas espaciales han tenido por misión explorar zonas desconocidas y llevar mensajes con la esperanza que algún ser, fuera de nuestro Sistema Solar, los descubra.
Información sobre el Voyager 2 Nasa kids, para explorar el universo
Carl Sagan va ser un astrònom que, entre altres moltes coses, va impulsar l’enviament d’aquests missatges. Quan era petit va veure una “càpsula del temps” en l’Exposició Universal de 1939 i va quedar encantat amb la idea de “capturar un moment, una època, una cultura, una civilització” i guardar-ho per ser descobert en el futur. / Carl Sagan fue un astrónomo que, entre otras muchas cosas, impulsó el envío de estos mensajes. Cuando era pequeño vio una “cápsula del tiempo” en la Exposición Universal de 1939 y quedó encantado con la idea de “capturar un momento, una época, una cultura, una civilización” y guardarlo para ser descubierto en el futuro.
Què guardaries en una caixa que pogués aguantar intacta molts anys perquè els humans del futur la descobrissin? Imagina què és el més important, el que més t’agrada, com vius, què menges … imagina què li has d’explicar com és el teu món a algú que no l’ha conegut. T’animem que facis una llista, inclou categories: menjar, música, roba, pel·lícules, jocs, etc., i envia’ns-la per conèixer-la. També la pots fer amb imatges! /
¿Qué guardarías en una caja que pudiese aguantar intacta muchos años para que los humanos del futuro la descubrieran? Imagina qué es lo más importante, lo que más te gusta, cómo vives, qué comes… imagina que le tienes que explicar cómo es tu mundo a alguien que no lo ha conocido. Te animamos que hagas una lista, incluye categorías: comidas, música, ropa, películas, juegos, etc., y mándanosla para conocerla. ¡También la puedes hacer con imágenes!
Més endavant, quan es pugui, podem posar-ho tot en un recipient hermètic i enterrar-ho. Se li pot posar nom i data d’obertura o simplement donar instruccions de ser obert quan es trobi. / Más adelante, cuando se pueda, podemos ponerlo todo en un recipiente hermético y enterrarlo. Se le puede poner nombre y fecha de apertura o simplemente dar instrucciones de ser abierto cuando se encuentre.
24/04/20 Art amb materials senzills / Arte con materiales sencillos
Saps, quan vas en cotxe, s’entela la finestra i fas un dibuixet? O al mirall del lavabo després de la dutxa? Sabeu que hi ha artistes (com tu o jo) que fan escultures amb el paper de plata o el plàstic que embolica l’entrepà? Avui us volem compartir aquest vídeo d’un artista francès, ens sembla impressionat i inspirador.
¿Imagínate cuando vas en el auto, se empaña la ventana y haces un dibujo? ¿ O en el espejo del baño después de la ducha? ¿Sabes que hay artistas (como tu o yo) que hacen esculturas con papel de plata o el plástico con que se envuelve el bocadillo? Hoy queremos compartir este vídeo de un artista francés, nos parece impresionante e inspirador.
Ara et toca a tu… Tornem a l’habitació, pots intentar fer alguna escultura o proposta artística amb els elements de la safata del menjar? Mira aquestes webs, són súper divertides: https://www.boredpanda.com/food-art/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic Aquí hi ha unes Oreo molt creatives, a més d’altres propostes. NO T’OBLIDIS DE FER UNA FOTO I ENVIAR-NOS-LA!
Ahora te toca a ti… Volvamos a la habitación. ¿Puedes intentar hacer alguna escultura o propuesta artística con los elementos de tu bandeja de la hora de la comida? Mira estas webs, son súper divertidas: https://www.boredpanda.com/food-art/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic Aquí hay unas Oreo muy creativas, además de otras propuestas. ¡NO TE OLVIDES DE HACER UNA FOTO Y ENVIARNOSLA!
23/04/20 Regals per Sant Jordi / Regalos por Sant Jordi
Avui, dia de Sant Jordi, us volem regalar un parell de poemes que ens encanten!! Recordeu el Concurs de Sant Jordi, teniu fins al 27 per enviar els vostres treballs. Els resultats es publicaran a partir de dimecres 29 d’abril.
¡Hoy, día de Sant Jordi, os queremos regalar dos poemas que nos encantan!! Recuerden el Concurso de Sant Jordi, tenéis hasta el 27 para enviar vuestros trabajos. Los resultados se publicarán a partir del miércoles 29 de Abril.
Aquí us deixem un muntatge de fotos, si voleu fer el vostre només heu de clicar sobre la imatge! Hi ha molts models diferents… / Aquí os dejamos un montaje de fotos, si queréis hacer el vuestro solo tenéis que clicar sobre la imagen! Hay muchos modelos diferentes…
Per més activitats:
http://xtec.gencat.cat/ca/centres/celebracions/2020/sant-jordi
22/04/20 Carrer contra un gos / Carrera contra un perro
Calculant molt ràpid seràs capaç de guanyar la carrera.
Calculando muy rápido serás capaz de ganar la carrera.
http://www.supersaber.com/carreraMates.htm
21/04/20 Repassar vocabulari en anglès / Repasar vocabulario en inglés
L’anglès és un idioma que tots estudiem a l’escola i l’ESO. Actualment és l’idioma que s’utilitza per al transport aeri, els esdeveniments esportius internacionals, a les publicacions científiques, etc. A nosaltres ens pot servir per a webs que tant sol estan en anglès (molts dels nostres alumnes són experts en vídeo jocs online en anglès).
El inglés es un idioma que todos estudiamos en el colegio y en la ESO. Actualmente es el idioma que se utiliza en el transporte aéreo, en los eventos deportivos internacionales, en las publicaciones científicas, etc. A nosotros nos puede servir en webs que sólo están en inglés (muchos de nuestros alumnos son expertos en juegos online en inglés).
Qué et sembla repassar vocabulari?/ ¿Qué te parece si hoy nos dedicamos a repasar vocabulario?
Per a entrenar-te/Para ejercitarte: Vocabulary, remembering and training
Per a escoltar i repassar/ Para escuchar y repasar
Hi ha molts recursos online per repassar i aprendre anglès., per a tots els nivells. Aquí et mostrem algunes webs que ens semblen adequades. Si necessites ajuda per a algun contingut específic, contacta’ns i t’ajudarem de forma individual. (escola@sjdhospitalbarcelona.org)
Hay muchísimos recursos online para repasar y aprender inglés, de todos los niveles. Aquí te mostramos algunas webs que nos parecen adecuadas. Si necesitas ayuda con algún contenido específico, contáctanos y te ayudaremos de forma individual.(escola@sjdhospitalbarcelona.org)
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/
https://www.gamestolearnenglish.com/
https://www.eslgamesplus.com/niveles
https://www.funenglishgames.com/
20/04/20 L’oca de les ciències / La oca de las ciencias
Avui us proposem un joc de ciències on podreu posar a prova els vostres coneixements i aprendre curiositats científiques. Hi podeu jugar sols o fins a quatre jugadors.
Hoy os proponemos un juego de ciencias dónde podréis poner a prueba vuestros conocimientos y aprender curiosidades científicas. Podéis jugar solos o hasta cuatro jugadores.
17/04/20 Màgia i joc de pistes/ Magia y juego de pistas
Avui el Mag Tarrés ens ha visitat virtualment!! Alguns de vosaltres ja el coneixeu perquè cada any ve a l’hospital. Aquest cop, com també s’ha de quedar a casa, ens visita des del blog per portar-vos la màgia allà on sigueu!
¡Hoy nos vista el Mag Tarrés virtualmente! Algunos de vosotros ya lo conocéis ya que suele visitarnos en el Hospital. Esta vez, como él también se tiene que quedar en casa, nos visita a través del blog para llevaros magia allá donde estéis.
I a més a més…
Al Museu del Disseny fan un joc de pistes cada setmana, tens fins al dijous per descobrir-ho, t’animem a participar!
En el Museo del Diseño ha propuesto un juego de pistas para cada semana, tienes hasta el jueves para descubrirlo. ¡Te animamos a participar!
Troba l’objecte al Museu del Disseny
Encuentra el objecto en el Museo del Diseño
16/04/20 Estratègies de creació literària/ Estrategias de creación literaria
S’apropa Sant Jordi i es renoven les ganes d’inventar contes i històries, tots els escriptors tenen les seves estratègies, avui en compartirem algunes:
Se acerca Sant Jordi y se renuevan las ganas de inventar cuentos y historias, todos los escritores suelen tener sus estrategias, hoy compartiremos algunas:
- La inspiració t’ha d’arribar quan estàs treballant. Quan se t’acudeixi quelcom, aprofita-ho, pren nota, escriu ràpidament la idea que t’ha vingut al cap. D’aquesta manera no se t’oblidarà, i més tard, podràs desenvolupar-la.
La inspiración te tiene que llegar cuando estés trabajando. Cuando se te ocurra algo aprovéchalo, detente, toma apuntes, escribe rápidamente la idea que se te ha venido a la mente. De esta forma no se te olvidará y, más tarde, podrás desarrollarla. - Explica alguna cosa que t’hagi passat, que sigui divertit o poc comú, interessant o misteriós. Pots canviar noms i adornar-ho una mica quan ho redactis. Per exemple, Bad Boy Billy explica quan la cabra d’una família s’escapa i com aconsegueixen tornar-la a casa.
Explica algo que te haya ocurrido, que sea divertido o poco común, interesante o misterioso. Puedes cambiar nombres y “adornarlo” un poco cuando lo redactes. Por ejemplo, Bad Boy Billy cuenta cuando la cabra de una familia se escapa y cómo logran traerla de vuelta a casa. - Escull un conte clàssic i canvia la versió; això s’ha fet molt, però mai és tard. Ho pots explicar des de la perspectiva del “dolent” o d’algun personatge que no sigui el protagonista, canvia la trama o el problema i crea un nou desenllaç. Per exemple, L’autèntica història dels tres porquets, on és el llop qui explica el que realment va passar.
Escoge un cuento clásico y cambia la versión; esto se ha hecho mucho, pero nunca es tarde. Cuéntalo desde la perspectiva de “el malo” o de algún personaje que no sea el protagonista, cambia la trama o el problema y crea un nuevo desenlace. Por ejemplo, La auténtica historia de los tres cerditos, donde es el lobo quien cuenta lo que “realmente” pasó. - Imagina com explicaria la seva vida un insecte, un animal; segur que des de la seva perspectiva, un dia està ple d’aventures.
Imagina cómo explicaría su vida un insecto, un animal; seguro que narrado desde su perspectiva un día está lleno de aventuras.
A vegades arguments simples es transformen en grans històries!
¡A veces argumentos simples se transforman en grandes historias!
14/04/20 Memory
Avui us proposem un joc que de ben segur ja hi heu jugat: el memory!/ ¡Hoy os proponemos un juego que seguro conocéis: el memory!
El memory o memorama és un joc de memòria visual que consisteix a emparellar cartes. Heu de girar les cartes i repartir-les aleatòriament sobre la taula. Comença un jugador girant dues cartes. Si són iguals, se les queda i torna a tirar. Si no són iguals, les torna a girar deixant-les al mateix lloc i li toca a un altre jugador. Cada vegada que gireu les cartes, intenteu recordar quins dibuixos hi ha, per si us surt a la propera tirada una carta repetida.
El memory o memorama es un juego de memoria visual que consiste en emparejar cartas. Tienes que girar las cartas y repartirlas de forma aleatoria sobre una superficie. Un jugador comenzará girando dos cartas; si son iguales, se las queda y vuelve a probar. Cuando ya no le salen iguales las deja en el mismo lugar y le toca a otro jugador. Cada vez que se giran cartas tenéis que intentar poner atención y recordar las imágenes para lograr ir emparejando.
Hi ha moltes modalitats, us animem a crear els vostres propis memorames.
Aquí us deixem algunes propostes:
- El més típic: trobar dues cartes iguals. Podeu fer dibuixos per categories (recordeu que els heu de dibuixar dues vegades), números, lletres, paraules, símbols… Es pot aprofitar per introduir vocabulari nou (a partir d’imatges) o treballar la numeració, la lectura de lletres o paraules, etc.
- Trobar dues cartes relacionades: aquesta opció és molt àmplia i es pot adaptar a qualsevol tema que us agradi o interessi treballar. Es poden fer preguntes i respostes, endevinalles, operacions matemàtiques… sempre posant en una carta la pregunta o operació, i en l’altre la resposta. Es pot treballar també la lectura a partir d’un dibuix o imatge i la paraula escrita.
Hay muchas modalidades, os animamos a crear vuestros propios memogramas. Os dejamos algunas propuestas:
- El más típico es dos cartas iguales: podéis hacer dibujos por categorías (recuerda que los haz de hacer dos veces), números, letras, palabras, símbolos… Podéis aprovechar de usar palabras nuevas (a partir de una imagen) o trabajar numeración, lectura de letras o de palabras, etc.
- Encontrar dos cartas s relacionadas: esta opción es más amplia y se puede adaptar a cualquier tema que te guste o te interesa /trabajar. Podéis hacer preguntas i respuesta, adivinanzas, operaciones matemáticas; poniendo en una carta la pregunta y en otra la respuesta. Se puede trabajar también la lectura a partir de una imagen, dibujo o palabra escrita.
El Mag Tarrés ens envia una versió màgica del memory, explicada en forma d’història pels més petits / El Mag Tarrés nos envia una versión mágica del memory, explicada en forma de historia para los más pequeños.
Per si voleu jugar de manera online./ Por si queréis jugar online.
Per practicar la memòria/ Para practicar la memoria
https://www.eslgamesplus.com/memory-games/
13/04/20 Rosetta i Philae
Desde hace mucho tiempo los humanos empezamos a mirar hacia el cielo y preguntarnos acerca del universo. La gravedad nos mantiene cerca de la Tierra, pero la imaginación, la constancia, el trabajo en equipo y la inteligencia nos han llevado más allá de lo que hasta ahora conocíamos. Rosetta y Philae “nacieron” para estudiar a los cometas. ¿Quieres conocerlos?
Des fa molt temps els humans vàrem començar a mirar el cel i fer-nos preguntes en relació a l’univers. La gravetat ens manté a prop de la Terra, però l’imaginació, la constància, el treball en equip i l’inteligència ens han portat més enllà del que fins ara coneixíem. Rosetta i Philae “varen nèixer” per estudiar cometes. Vols conèixe’ls?
Este vídeo es sólo el primero, l’ESA (Agencia Espacial Europea, por sus siglas en inglés) tiene toda su misión documenta y adaptada para nosotros; investiga más en este enlace: http://www.esa.int/kids/es/Multimedia/Videos/Animaciones_de_Rosetta/Rosetta
Aquest vídeo és tan sols el primer, l’ESA (Agéncia Espacial Europea, per les sigles en anglès) té tota la missió documentada i adaptada per a nosaltres; investiga més en aquest enllaç: http://www.esa.int/kids/es/Multimedia/Videos/Animaciones_de_Rosetta/Rosetta
¡Ahora te toca investigar a ti! Tu familia puede ser una gran fuente de información en este tema, te daremos 3 nombres y pregunta a tus padres, a tus abuelos, tíos, etc. Cometas famosos de los últimos tiempos: Wirtanen, Hale-Bopp, Hyakutake y Halley. Si nadie de tu familia los conoce, no te preocupes, una de las profesoras vio en directo el cometa Halley y fue un momento emblemático en su vida; calcula cuándo pasó por última vez, escríbenos al mail de la escuela y te contactaremos para contarte la experiencia.
Ara et toca investigar a tu! La teva família pot ser una gran font d’informació en aquest tema, et donarem tres noms i has de preguntar als teus pares, avis, tiets, etc. Cometes famosos dels últims temps: Wirtanen, Hale-Bopp, Hyakutake i Halley. Si cap persona de la teva família els coneix, no et preocupis, una de les mestres va veure el cometa Halley en directe i va ser un moment emblemàtic per a ella; calcula quan va passar per última vegada, escriu al mail de l’escola i et contactarem per explicar-te l’experiència.
09/04/20 Tangram
Avui us proposem un joc que ben segur que ja coneixeu: el Tangram, un joc xinès molt antic que consisteix a formar siluetes de figures amb les 7 peces del joc, sense sobreposar-ne cap. Aquestes peces s’anomenen “Tans”.
Hoy os proponemos un juego que seguro que ya conocéis: el Tangram, un juego chino muy antiguo que consiste en formar siluetas de figuras con las 7 piezas del juego, sin solapar ninguna. Estas piezas se llaman “Tans”.
Aquí us deixem l’enllaç per fer el vostre propi Tangram amb un foli de paper:
Aquí os dejamos un enlace para hacer vuestro propio Tangram con un folio de papel:
Us animem a intentar formar aquestes figures i a inventar-ne de noves! Deixeu volar la vostra imaginació i a veure quantes en trobeu…
Os animamos a intentar formar estas figuras y a inventar nuevas! Dejad volar vuestra imaginación y a ver cuántas encontráis…
Clica aquí per jugar al Tangram online / Haz clic aquí para jugar al Tangram online
08/04/20 Joc de paraules/ Juego de palabras
Aquest joc té diferents noms depenent del lloc on es conegui: ¡Basta!, Tutti frutti, Bachillerato, Stop!, entre altres. Este juego adopta diferentes nombres dependiendo del lugar: ¡Basta!, Tutti frutti, Bachillerato, Stop!, entre otros.
L’objectiu és fer servir vocabulari conegut classificat segons famílies de paraules. Pots escollir les categories d’acord amb l’edat i el nivell de dificultat que vulguis. També pots jugar en algun idioma que estiguis aprenent i fer servir diccionari de consulta, per ampliar vocabulari. El objetivo es utilizar vocabulario conocido clasificado según familias de palabras. Puedes escoger las categorías dependiendo de la edad y el nivel de dificultad que quieras. También puedes jugar en algún idioma que estés aprendiendo y utilizar diccionario para ampliar vocabulario.
Es pot jugar amb llapis i paper o també online amb altres jugadors que convidis. Prova aquest enllaç per jugar online: https://bastaonline.net/ Puedes jugar con lápiz y papel o, también, online con otros jugadores que convides. Prueba este enlace si quieres jugar online: https://bastaonline.net/
Més informació del joc /Más información de cómo jugar
07/04/20 L’oceà a casa/ El océano en casa
Esteu preparats per a submergir-vos en l’Oceà?
Si sou curiosos, us agrada investigar i aprendre cada dia coses noves, només heu de clicar al següent enllaç i… a l’aigua!
http://icmdivulga.icm.csic.es/ocea-casa/?lang=ca
L’Institut de Ciències del Mar (ICM) ens convida a viatjar per un món que està amagat i normalment no podem veure: l’Oceà! Cada dia ens expliquen un tema diferent, però tots són molt interessants: el micromón marí, les meduses, els animals marins, els prats del mar, les corrents marines, el viatge dels grans de sorra… A tu, quin tema t’agrada més?
La nostra escola participa en el projecte “Petits Oceanògrafs” que impulsa l’ICM-CSIC, i ens permet ser “científics” investigant i sensibilitzant-nos de la importància de preservar el mar.
…..
¿Estáis preparado para sumergiros en el Océano?
Si sois curiosos, os gusta investigar y aprender cada día cosas nuevas, sólo tenéis que pulsar en el siguiente enlace y … al agua!
http://icmdivulga.icm.csic.es/animals-de-locea/?lang=ca
El Instituto de Ciencias del Mar (ICM) nos invita a viajar por un mundo que está escondido y normalmente no podemos ver: el Océano! Cada día nos cuentan un tema diferente, pero todos son muy interesantes: el micromundo marino, las medusas, los animales marinos, los prados del mar, las corrientes marinas, el viaje de los granos de arena … A ti, ¿qué tema te gusta más?
Nuestra escuela participa en el proyecto “Pequeños Oceanógrafos” que impulsa el ICM-CSIC, y nos permite ser “científicos” investigando y sensibilizándonos de la importancia de preservar el mar.
06/04/20 Quien canta su mal espanta
Aquesta dita és molt antiga… anem a veure si és veritat!
Este dicho es muy antiguo… os proponemos experimentar a ver si es verdad.
Cantar a la dutxa, cantar simulant que el boli és el micro, cantar mentalment quan tens una cançó “enganxada”, etc., l’important és cantar.
Cantar en la ducha, cantar simulando que un lápiz es el micro, cantar mentalmente cuando se te queda “pegada” una canción, etc., lo importante es cantar.
Al nostre Hospital comptem amb Ressò, un equip que porta alegria allà on va:
En nuestro Hospital tenemos el acompañamiento de Ressò, son un equipo que donde van llevan alegría:
El canal de la Dàmaris Gelabert és un clàssic: / El canal de Dàmaris Gelabert es un clásico
El canal de Sésamo et mostra actors famosos cantant amb els personatges, mira aquest per exemple: / El canal de Sesame Street te muestra actores famosos cantando con sus personajes, mira este ejemplo:
Hi ha molts, tan sols has de buscar el distintiu Songs a la cantonada esquerra. / Hay muchos, busca aquellos que tengan el distintivo Songs en la esquina izquierda.
Hi ha alguns que potser els coneixeran millor els teus pares, convida’ls!
Y algunos quizás los conozcan tus papás más que tu. ¡Convídalos!
Pels més petits el canal de les Mazapán: / Para los más pequeños el canal de las Mazapán:
03/04/20 Conte i missatge encriptat/ Cuento y mensaje encriptado
Narrat per una de les mestres, l’Àngels!
I avui us proposem el següent repte: (per fer-lo haureu de desxifrar el missatge).
Envia la teva resposta a: escola@sjdhospitalbarcelona.org
……..
Y hoy os proponemos el siguiente reto: (para hacerlo tendréis que descifrar el mensaje).
Envia tu respuesta a: escola@sjdhospitalbarcelona.org
02/04/20 Dibuixos en 3D/ Dibujos en 3D
Avui us proposem dibuixar formes i figures en 3d!
Aquest vídeo us ensenyarà com fer-ho perquè sembli que els vostres dibuixos tenen volum:
Hoy os proponemos dibujar formas y figuras en 3d!
Este vídeo os enseñará cómo hacerlo para que parezca que vuestros dibujos tienen volumen:
I fixeu-vos… a les mestres ens han entrat alguns animals a casa!!
Y fijaos … a las maestras nos han entrado algunos animales en casa!!
Si voleu que vinguin també a veure-us, només cal que us descarregueu l’aplicació Google Lens, i poseu al cercador de google el nom de l’animal que volgueu (no hi són tots, aquí teniu alguns exemples: tigre, pop, tauró, guepard, pingüí, ós, cavall, àguila, serp, ànec, eriço, llop, cabra, poni, tortuga, gat, ós panda i lleó. Aquest últim cal que vagi amb la paraula “animal” al costat).
Si quieres que vengan también a veros, sólo tenéis que descargar la aplicación Google Lens, y poner en el buscador de Google el nombre del animal que queráis (no están todos, aquí tienes algunos ejemplos: pulpo, tiburón, leopardo, pingüino, oso, caballo, águila, serpiente, pato, erizo, lobo, cabra, poni, tortuga, gato, oso panda y león. Este último debe ir con la palabra “animal” al lado).
Si voleu ens podeu enviar alguna foto a escola@sjdhospitalbarcelona.org per veure-us!
Si queréis nos podéis enviar alguna foto a escola@sjdhospitalbarcelona.org para veros!
01/04/20 EL JOC DELS VAIXELLS/EL JUEGO DE LOS BARCOS
L’objectiu del joc és ser el primer en enfonsar els vaixells del contrincant.
2 jugadors
Instruccions
Cada jugador ha de dibuixar dues quadrícules de 10 x 10. Les columnes s’enumeraran de la A fins a la J i les files de l’1 al 10. En la primera quadrícula han de dibuixar la seva flota de vaixells: un destructor (2 caselles), un submarí (3 caselles), un creuer (3 caselles), un cuirassat (4 caselles) i un portaavions (5 caselles), tenint en compte que entre vaixell i vaixell s’ha de deixar un quadre, no es poden tocar. L’altra quadrícula la faran servir per indicar quins vaixells o aigua han tocat ells.
Quan els dos jugadors han posat els seus vaixells a les quadrícules, comença el joc. Per torns van indicant les coordenades on es pensen que l’altre hi té algun vaixell, amb una lletra i un número (exemple: C-3). Si l’altre jugador té un vaixell en aquella coordenada, ha de dir “tocat”. Si no hi ha cap vaixell, dirà “aigua”. El vaixell s’enfonsa quan totes les caselles del vaixell hagin estat “tocades” pel contrincant. Llavors el jugador dirà “enfonsat”. Cada jugador pot llançar només un tret cada torn. Per fer un seguiment dels atacs, els jugadors anotaran els atacs del contrincant a la quadrícula de la seva flota.
Cada jugador en la segona quadrícula anotarà els encerts “tocat”, omplint el quadre i si no encerta cap vaixell anotarà “aigua” amb una X. Així a poc a poc podrà descobrir on podrien estar amagats els vaixells de l’enemic.
El objetivo del juego es ser el primero en hundir los barcos del contrincante.
2 jugadores
Instrucciones
Cada jugador debe dibujar dos cuadrículas de 10 x 10. Las columnas se enumerarán de la A hasta la J y las filas del 1 al 10. En la primera cuadrícula deben dibujar su flota de barcos: un destructor ( 2 casillas), un submarino (3 casillas), un crucero (3 casillas), un acorazado (4 casillas) y un portaaviones (5 casillas), teniendo en cuenta que entre barco y barco se debe dejar un cuadro, no se pueden tocar. La otra cuadrícula la utilizarán para indicar qué barcos o agua han tocado ellos.
Cuando ambos jugadores han puesto sus barcos en las cuadrículas, comienza el juego. Por turnos van indicando las coordenadas donde se piensan que el otro tiene algún barco, con una letra y un número (ejemplo: C-3). Si el otro jugador tiene un barco en aquella coordenada, debe decir “tocado”. Si no hay ningún barco, dirá “agua”. El barco se hunde cuando todas las casillas del barco hayan sido “tocadas” por el contrincante. Entonces el jugador dirá “hundido”. Cada jugador puede lanzar sólo un disparo cada vez. Para hacer un seguimiento de los ataques, los jugadores anotarán los ataques del contrincante en la cuadrícula de su flota.
Cada jugador en la segunda cuadrícula anotará los aciertos “tocado”, llenando el cuadro y si no acierta ningún barco anotará “agua” con una X. Así poco a poco podrá descubrir donde podrían estar escondidos los barcos del enemigo.
31/03/20 Comença a escriure un diari de vida/ Comienza a escribir un diario de vida
Escribir un “diario de vida” ha sido una costumbre de todos los tiempos. Los diarios de vida que narran experiencias personales reales o de ficción. Actualmente podemos encontrar diferentes formatos: narración en primera persona, texto novelado, comics, etc.
Escriure un “diari de vida” ha estat un costum de tots els temps. Els diaris de vida que narren experiències personals reals o de ficció. Actualment podem trobar diferents formats: narració en primera persona, novel·la, còmics, etc.
Entre los más conocidos encontramos Diario de Ana Frank o Maus (cómic), de Art Spiegelman explicando hechos de la Segunda Guerra Mundial.
Entre els més coneguts trobem el Diari d’Ana Frank o Maus (còmic), d’Art Spiegelman explicant fets de la Segona Guerra Mundial.
Para los más pequeños podemos destacar Diario de Greg, Diario de Nikki, Diario secreto de Susi, Papelucho, narraciones de ficción (no pasaron de verdad) pero inspiradas en el día a día.
Per als més petits podem destacar el Diari de Greg, Diari de Nikki, Diari secret de la Susi, Papelucho, narracions de ficció (no van passar de veritat) però inspirades en el dia a dia.
Exploradores y aventureros también registraron sus vivencias en diarios y bitácoras como por ejemplo: Diario de un naturalista, de Charles Darwin o Diarios, de Alexander von Humboldt.
Exploradors i aventurers també van registrar les seves vivències en diaris i Blocs com ara: Diari d’un naturalista, de Charles Darwin o Diaris, d’Alexander von Humboldt.
¡HOY TE ANIMAMOS A COMENZAR UN DIARIO DE VIDA! No es necesario escribir, cada día, puede ser cuando quieras explicar algo que sientas que es interesante o significativo para ti. Algunos de nuestros alumnos ya lo han hecho: un alumno hacía cómics inspirado en personal del Hospital inventando aventuras, otro alumno escribía vivencias y sentimientos, en su caso algunos de los escritos fueron publicados en “La vida fantástica” (puedes encontrarlo en librerías).
AVUI T’ANIMEM A COMENÇAR UN DIARI DE VIDA!
No cal escriure cada dia, pot ser quan vulguis explicar una cosa que sentis que és interessant o significativa per a tu. Alguns dels nostres alumnes ja ho han fet: un alumne feia còmics inspirat en personal de l’Hospital inventant aventures, un altre alumne escrivia vivències i sentiments, i en el seu cas alguns dels escrits van ser publicats a “La vida fantàstica” (pots trobar-lo a llibreries).
Si quieres nos las puedes enviar a escola@sjdhospitalbarcelona.org nos encantaría leerlas (NUNCA las compartiremos sin tu autorización previa).
Si vols ens les pots enviar a escola@sjdhospitalbarcelona.org ens encantaria llegir-les (MAI les compartirem sense la teva autorització prèvia).
30/03/20 La flecha mágica: un experimento sobre la refracción de la luz/ La fletxa màgica: un experiment sobre la refracció de la llum
Materiales:
- Un vaso de vidrio
- Agua
- Un papel con el dibujo de una flecha
Instrucciones:
- Llena el vaso de agua
- Pon el dibujo detrás del vaso
- Aleja lentamente el dibujo y observa qué pasa.
Materials:
- Un got d’aigua
- Aigua
- Un paper amb un dibuix d’una fletxa
Instruccions:
- Omple el got d’aigua
- Posa el dibuix darrere del got
- Allunya lentament el dibuix i observa què passa.
¿Por qué?
¿Sabías que cuando la luz viaja y atraviesa diferentes materiales se ve alterada? A esto se le llama refracción. En este caso al pasar por el vidrio y el agua del vaso el resultado lo observamos como si la flecha cambiase de dirección.
Per què?
Saps que quan la llum viatja i passa per diferents materials es veu alterada? A aquest fenòmen se li diu refracció. En aquest cas quan passa a través del vidre i de l’aigua el resultat el podem observar com si la fletxa es girés cap al costat contrari.
Más información/ Més informació
————————————————————————————————————————-
En este vídeo podrás ver la solución del reto del viernes:
En aquest vídeo podràs veure la solució del repte de divendres:
27/03/2020 Un repte/ Un reto
Avui us proposem un repte pel cap de setmana…
Com podríeu fer passar el vostre cos a través d’un foli sense trencar-lo?
Quan trobeu la solució ens l’envieu al mail de l’escola! El dilluns us penjarem la solució…
I per si us ve de gust us deixem l’enllaç d’una pàgina amb entreteniments diferents: laberints, sopes de lletres, sudokus, trobar les diferències… i molts més!
…….
Hoy os proponemos un reto para el fin de semana…
¿Cómo podríais hacer pasar vuestro cuerpo a través de una hoja de papel sin romperla?
Cuando encontréis la solución nos la podéis enviar al correo de la escuela. El lunes os colgaremos la solución…
Y por si os apetece os dejamos el enlace de una página con entretenimientos diferentes: laberintos, sopas de letras, sudokus, encontrar las diferencias… ¡y muchos más!
26/03/2020 Un dibuix/ Un dibujo
Segur que heu vist molts balcons amb un dibuix d’un arc de Sant Martí i el missatge “Tot anirà bé” a les xarxes socials. Doncs avui us proposem que decoreu la vostra habitació amb aquest mateix dibuix! Deixeu volar la vostra imaginació, els arcs es poden dibuixar i pintar, però també es poden fer amb altres textures i materials que tingueu! Si us ve de gust, podeu fer una foto i ens l’envieu al correu de l’escola per fer un collage amb tots: escola@sjdhospitalbarcelona.org
Seguro que habéis visto muchos balcones con un dibujo de un arco iris y el mensaje “Todo irá bien” en las redes sociales. Pues hoy os proponemos que decoréis vuestras habitaciones con este mismo dibujo! Dejad volar vuestra imaginación, los arcos se pueden dibujar y pintar, pero también se pueden hacer con otras texturas y materiales que tengáis! Si os apetece, podéis hacer una foto y nos la enviáis al correo de la escuela para hacer un collage con todos: escola@sjdhospitalbarcelona.org
Aquesta iniciativa va néixer a Itàlia i ha arribat fins aquí a través de les xarxes socials. Els nens i nenes de tot el territori els estan penjant a les finestres i als balcons, i així s’alegra la vista i s’anima als veïns quan miren per la finestra.
Esta iniciativa nació en Italia y ha llegado hasta aquí a través de las redes sociales. Los niños y niñas de todo el territorio los están colgando en las ventanas y los balcones, y así se alegra la vista y se anima a los vecinos cuando miran por la ventana.
……
I si teniu més ganes de dibuixar us proposem aquest joc interactiu en què has de dibuixar i la tablet o el mòbil et dirà si ho endevina: Juego de dibujar rápido y adivinar
Y si tenéis más ganas de dibujar os proponemos este juego interactivo en el que tienes que dibujar y la tablet o el móvil te dirá si lo adivina: Juego de dibujar rápido y adivinar
25/03/2020 Practicar la numeració i les operacions bàsiques/
Practicar la numeración y las operaciones básicas
Avui us proposem practicar la numeració i les operacions bàsiques:
Hoy os proponemos practicar la numeración y las operaciones básicas:
I aquí us deixem uns reptes numèrics… quan els hagueu resolt, ens envieu el resultat a escola@sjdhospitalbarcelona.org i us direm si heu encertat!
Y aquí os dejamos unos retos numéricos… cuando los hayáis resuelto, nos enviáis el resultado a escola@sjdhospitalbarcelona.org y os diremos si lo habéis acertado!
- Pels més petits/Para los más pequeños:
- Pels més grans/Para los más mayores:
Si voleu seguir practicant, podeu entrar a la pàgina del Cangur:
Si queréis seguir practicando, podéis entrar a la página del Cangur:
https://www.cangur.org/telecangur/
24/03/2020 Normes d’accentuació/ Normas de acentuación
Primer repassarem les normes, recorda que en català i castellà hi ha diferències alhora de separar síl·labes i, per tant, a l’hora d’accentuar.
Normes d’accentuació en català.
http://www.auladecatala.com/accentuacio/
Exercicis per practicar:
https://ismafuster.wordpress.com/2013/04/02/exercicis-daccentuacio/
Primero repasaremos las normas, recuerda que en catalán y castellano hay diferencias en la forma de separar las sílabas y esto afecta en el momento de poner el tilde.
Normas de acentuación en castellano:
https://cuartomayalde.blogspot.com/2019/12/acentuacion-de-palabras.html
Ejercicios para practicar:
https://www.aulafacil.com/cursos/ortografia/espanola/ejercicios-de-repaso-l32084
https://aprenderespanol.org/gramatica/acentuacion-silabas.html
I pels més petits…
- Busqueu paraules per tota la casa (n’hi ha de ben amagades!!) i salteu com una granota a cada síl·laba. I en la síl·laba que soni més forta, feu un salt més alt!
Y para los mas pequeños…
- Buscad palabras por toda la casa (¡algunas están muy escondidas!) y saltad como ranas en cada sílaba. Y en la sílaba que suene más fuerte, ¡haced un salto más alto!
23/03/2020 Experiments/ Experimentos
Avui us proposem alguns experiments senzills…
- ACCIÓ I REACCIÓ!
Com fer levitar aigua a l’interior d’un got?
Omple el got fins a la vora i col·loca un full de paper a sobre. Col·loca la mà sobre el full de paper i gira el got.
Prem el full sobre el got i treu la mà. Què us ha passat?
.
Però… per què s’aguanta el paper?
Vivim en contacte amb l’aire el qual exerceix una pressió sobre nosaltres. El paper fa de tap hermètic i impedeix a l’aire penetrar a l’interior. La pressió de l’aire exercida sota del full és més forta que la pressió que exerceix l’aigua sobre el paper, així el paper queda enganxat sobre el got. Però si deixem que entri una mica d’aire pels costats del got, el paper cau!
- MÀGIA AMB CLIPS!
https://www.sortirambnens.com/es/que-hacemos-en-casa/juegos-para-ninos/experimentos-infantiles/experimentos-con-ninos-amor-de-clip
- MISSATGE SECRET!
Us proposem fer tinta invisible. Agafeu llet i escriviu en un paper (amb un pinzell o amb el dit) un missatge o feu un dibuix. Deixeu que s’assequi la llet.
Passeu el paper per sobre una làmpada, una espelma o encenedor (amb molta cura de no cremar el paper!)… què ha passat?
.
Per què passa?
La llet conté cert nivell d’acidesa i l’àcid afebleix les propietats del paper. La reacció de l’àcid i el paper és permanent encara que la llet s’assequi. En escalfar les parts afectades per l’àcid, aquestes es cremen deixant un color cafè.
Hoy os proponemos algunos experimentos sencillos…
- ¡ACCIÓN Y REACCIÓN!
¿Cómo hacer levitar agua en el interior de un vaso? Llena el vaso hasta el borde y coloca una hoja de papel encima. Coloca la mano sobre la hoja de papel y gira el vaso. Aprieta la hoja sobre el vaso y saca la mano. ¿Qué os ha pasado?
.
Pero… ¿por qué se sostiene el papel?
Vivimos en contacto con el aire el cual ejerce una presión sobre nosotros. El papel hace de tapón hermético e impide al aire penetrar en el interior. La presión del aire ejercida bajo la hoja es más fuerte que la presión que ejerce el agua sobre el papel, así el papel queda pegado sobre el vaso. Pero si dejamos que entre un poco de aire por los lados del vaso, ¡el papel cae!
- ¡MAGIA CON CLIPS!
https://www.sortirambnens.com/es/que-hacemos-en-casa/juegos-para-ninos/experimentos-infantiles/experimentos-con-ninos-amor-de-clip/
- ¡MENSAJE SECRETO!
Os proponemos hacer tinta invisible. Coged leche y escribid en un papel (con un pincel o con el dedo) un mensaje o haz un dibujo. Dejad que se seque la leche. Pasad el papel por encima de una vela o encendedor (¡con mucho cuidado de no quemar el papel!) … ¿qué ha pasado?
.
¿Por qué ocurre? La leche contiene cierto nivel de acidez y el ácido debilita las propiedades del papel. La reacción del ácido y el papel es permanente aunque la leche se seque. Al calentar las partes afectadas por el ácido, estas se queman dejando un color café.
20/03/2020 Acertijos matemáticos/ Endevinalla matemàtica
Hi ha 4 persones en un castell: un adult gran, un adult, una jove i un jove. Per sortir del castell només hi ha un pont. Els han avisat que venen els zombies, arribaran en 18 minuts i han d’evacuar el castell aquesta mateixa nit. Només compten amb una llanterna, i és necessària ja que el pont està en molt mal estat. El pont només resisteix un màxim de 2 persones alhora. L’adult gran triga 10 minuts a creuar el pont, l’adult 5, la jove 2 i el jove 1. Com creuaran tots, en menys de 18 minuts? Recorda que tots necessiten la llanterna, sense llanterna no es pot creuar.
(La resposta està més avall).
………..
RESPUESTA DEL ACERTIJO:
- Primero cruzan el joven y la joven, tardan 2 minutos. vuelve la joven para llevar la linterna a los que no han cruzado. Total de minutos gastados = 4 min.
- Cruzan el adulto mayor y el adulto, tardan 10 minutos. Vuelve el joven para ir a buscar a la joven. Total de minutos gastados = 4 + 10 + 1= 15 min
- Cruzan la joven y el joven, tardan 2 minutos. Total de minutos gastados: 17 min
En un grupo heterogéneo todos pueden ayudar, la tendencia es pensar que el más rápido es el más necesario, pero en este caso la asociación de los adultos (ambos no tan rápidos) es la clave para que se logre el objetivo.
RESPOSTA DE L’ENIGMA:
- Primer creuen el jove i la jove, triguen 2 minuts. Torna la jove per portar la llanterna als que no han creuat. Total de minuts gastats = 4 min.
- Creuen l’adult gran i l’adult, triguen 10 minuts. Torna el jove per anar a buscar a la jove. Total de minuts gastats = 4 + 10 + 1 = 15 min
- Creuen la jove i el jove, triguen 2 minuts. Total de minuts gastats = 17 min
En un grup heterogeni tots poden ajudar, la tendència és pensar que el més ràpid és el més necessari, però en aquest cas l’associació dels adults (tots dos no tan ràpids) és la clau perquè s’aconsegueixi l’objectiu.
19/03/2020 Embarbussaments/ Trabalenguas
Avui practicarem embarbussaments./ Hoy practicaremos trabalenguas.
Us animem a revisar aquests enllaços:/ Os animamos a revisar estos enlaces:
En català:
http://www.xtec.cat/~scervell/reculls/embarbussaments.htm
En castellano:
Us animeu a inventar-ne un?/ ¿Os animarías a inventar uno?
Si voleu el podeu enviar al nostre mail: escola@sjdhospitalbarcelona.org/ Si queréis nos lo podéis enviar: escla@sjdhospitalbarcelona.org