L’autor

Sóc en Ferran Turmo i Gort, mestre de Primària del Ceip Feliu i Vegués de Badalona.

Des de sempre he vist que molta gent sent una especial fascinació per les aranyes; en canvi moltes persones senten una gran repulsió.

Però què en sabem la majoria de gent dels aràcnids? Ben poca cosa.

Aquest bloc pretén ser una aproximació a l’estudi dels aràcnids i posar a l’abast de tothom alguns fragments de la vida de les espècies que viuen al nostre país que permetin completar el treball de Coneixement del Medi Natural que fem a l’escola.

De ben segur que puc haver comès algun error, fruit de no ser un expert en el tema. Si me’l feu saber, l’esmenaré ràpidament.

Totes les imatges són meves i, per tant, les cedeixo amb finalitats educatives per al seu ús en qualsevol àmbit dels centres educatius.

Aquesta obra està sota una llicència de Creative Commons.

11 respostes a L’autor

1. albert diu:

Bones Ferran,
    He entrat per quasualitat al teu bloc i és d’allò més interessant. Et felicito! Totes les foto són teves? Són molt bones.
    deuuuuuuu!!!

2. fturmo diu:

Gràcies, Albert.
    Sí, totes les fotos són meves. Passejo, observo, fotografio i miro d’anar aprenent, amb l’ajuda de bons amics que en saben més que jo.
    He fet un cop d’ull al teu bloc i he vist que tens articles molt interessants.
    Entre tots anem explicant una mica el que ens envolta.

3. Toni diu:

Hola Ferran,
    Molt xula la teva web. Et volia fer una pregunta. Ens hem trobat a casa uns nius d’aranyes. Son com pupes pero estan fetes de fang. Dins hi ha moltes aranyes -mortes- i algun ou sense obrir. Aixo es normal en les aranyes?
    Moltes gracies i Salutacions,
    Toni

4. fturmo diu:

Gràcies, Toni.
    Crec que el que has trobat són nius de vespes que fan nius de fang.
    Aquestes vespes posen un ou a cada niu i els omplen d’aranyes perquè quan neixi la larva se n’alimenti fins ser adulta; llavors fa un forat i surt.
    Mira aquest enllaç que ho explica força bé.
    Si tens alguna foto i me la vols enviar a fturmo@xtec.cat , t’ho agrairé.
    Ferran

5. Ramon diu:

Ei Ferran,
    Em tenen ben encuriosit els milions, sí sí milions, de bixets que, en aquesta època, apareixen en terres, parets i cornises de patis, terrats i carrers de tot arreu. Són mil·limètrics, aparentment rodonets i corren frenèticament amunt i avall esquivant-se els uns als altres.
    I m’atreviria a dir que aquest fenòmen es dóna de dos o tres anys cap aquí.
    Què són? (algun tipus d’àcars?) Quan apareixen? Què els fa sortir? Poden provocar conseqüències preocupants? Què podem fer-hi?…
    Ja veus que en sóc un total ignorant, però, gràcies a aquesta ignorància, i cercant informació d’aquests minairons, he descobert el teu fascinant bloc. És fantàstic. Felicitats!

Ramon, de Terrassa.

6. fturmo diu:

Gràcies, Ramon.
    Sobre aquests bitxets caldria veure’ls en una foto per saber què són; ara bé, jo també n’he vist uns de vermellosos molt petits que es mouen amb rapidesa. Si els teus són així, deuen ser àcars. N’hi ha de molts tipus i famílies i es mouen pel terra o per qualsevol lloc on puguin trobar aliment o bé hostes que els ajudin a anar a un altre lloc.

7. ernest diu:

Hola Ferran, buscant informacio sobre aranyes, he de fer un treball per la escola faig 1r d’ESO, he trobat la teva pagina i m’agradat molt peró voldria saber com i a on podria fotografia aranyes y agafar-na alguna, si nesecito algun estris especial i quin lloc seria bo per trobar-ne, jo visc a Pui-Reig al Bergueda.
    GRACIES

8. fturmo diu:

Hola Ernest,
    Pots trobar aranyes per tot arreu, però segurament et falta pràctica per saber-les veure. Les més fàcils de veure són les que fan grans teranyines, però n’hi ha a les cases, al terra, entre les plantes, sota les pedres, … Algunes són molt petites i altres més grans. Estic segur que pel Berguedà n’hi de tots els tipus.
    Jo no les agafo mai, les observo i els faig fotos en el seu medi. Amb el temps he après a conèixer alguns dels seus costums i això em facilita poder-les fotografiar, tot iq ue sempre n’hi ha que són molt ràpides i s’esmunyen entre la vegetació.
    Espero que puguis fer un bon treball. Salutacions.

9. M’ha encantat el teu bloc! Quina sort saber classificar tan bé les aranyes i fer unes fotos tan bones!

10. fturmo diu:

Gràcies, Jenny. A poc a poc i amb paciència les vaig fotografiant i coneixent; són animals fascinants i tenen el seu lloc a la xarxa tròfica.

11. Ferran MR diu:

Hola Ferran!
    Fa temps que tenia pendent identificar diverses aranyes que tenia fotografiades i el descobriment del teu bloc m’ha anat com anell al dit! Ha estat un plaer trobar un lloc on poder trobar informació sobre els diversos aràcnids que podem trobar per la nostra terra. N’hi ha una però que no la relaciono amb cap de les que surten aquí (segur que hi és però no la sé veure); hi ha alguna manera que te la pugui enviar?
    Moltes gràcies!