PR_7

No ens preocupem ni per les lliçons ni pels llibres. La primera cosa és aprendre a viure” 

— Rosa Sensat

vida-a-los-30-y-a-los-20-2-1-1

Publicat dins de Per REC-ordar | Etiquetat com a | Deixa un comentari

->[Anem al taller. PLANADOR]

1. Descripció i anàlisi de la necessitat o problema.-

 Iniciar-se en la construcció d’aeronaus

Construir i fer volar un planador  

2. Condicions que ha de complir la solució.-

  _Plànol a escala 1:2

Material de construcció cartró ploma

_Col·locar peces de contrapés

_Elements  per decorar

te2

Publicat dins de 01_BONA EINA FA BONA FEINA, _Projectes Tècnics | Etiquetat com a | Deixa un comentari

PR_06

El meu treball no és caure bé a la gent. El meu treball és fer-los millors persones.

– Steve Jobs

vida-a-los-30-y-a-los-20-2-1-1

Publicat dins de Per REC-ordar | Etiquetat com a | Deixa un comentari

TNT06_Scooter plegable

Publicat dins de TECnotícies | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

STEM o no STEAM

El moviment STEAM, que consisteix a afegir a les sigles angleses STEM (Ciència,Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) l’A d’Art i Disseny, s’utilitza també, com a punt de partida per construir experiències educatives més transversals, que integrin millor la complexitat dels problemes reals i que apel·lin a la sistematització, a la col·laboració i a la creativitat.

_L’aprenentatge COMBINAT

_Pla d’estudis basat en la idea d’educar els estudiants en CINC disciplines específiques

_Educar per INNOVAR

A MÉS A MÉS…pots consultar aquestes pàgines web

Publicat dins de T'agradaria saber... | Deixa un comentari

PR_05

Si no puc dibuixar-ho és que no ho entenc

– Albert Einstein

vida-a-los-30-y-a-los-20-2-1-1

Publicat dins de Per REC-ordar | Etiquetat com a | Deixa un comentari

-[7 dies 7 fotografies]

Petit recull de l’activitat realitzada pels estudiants. Marató fotogràfica de conceptes treballats en la unitat 01_anàlisi d’objectes…
SUMA DE DISPOSITIUS + MÒBILS

Publicat dins de Amb "E" d'Estudiant | Etiquetat com a | Deixa un comentari

TNT05_Treu partit del sol

Publicat dins de TECnotícies | Etiquetat com a | Deixa un comentari

PR_04

avui dia, els fills són esperats, desitjats, però solament es busca el seu somriure i no els problemes que ocasionen i, per educar, cal saber dir NO!

— Christine Olivier

vida-a-los-30-y-a-los-20-2-1-1

Publicat dins de Per REC-ordar | Etiquetat com a | Deixa un comentari

EL CON DE L’APRENENTATGE

Edgar Dale, pedagog nord-americà,  va proposar en “Audio Visual Methods of Teaching” (1946) un model sobre l’efectivitat dels mètodes d’aprenentatge. Aquest model representa una piràmide o con d’experiències en el qual els pisos corresponen a diversos mètodes d’aprenentatge. A la base estan els més eficaços i participatius i en la cúspide els menys eficaços i abstractes. Diverses il·lustracions representen aquest con, que són variacions de l’original.

Segons  Dale  els símbols abstractes i les idees poden ser més fàcilment enteses i retingudes en la memòria dels estudiants si aquestes es construeixen a partir de l’experiència concreta.

Diverses il·lustracions representen aquest con, que són variacions de l’original. En realitat, Dale mai va expressar percentatges concrets, que han estat un afegit posterior sense major base científica i no obstant això són els que major difusió han aconseguit. (És l’efecte efecte d’aportar xifres i percentatges…!)

 

Webgrafia:

 

 

Publicat dins de T'agradaria saber... | Deixa un comentari