“No ens preocupem ni per les lliçons ni pels llibres. La primera cosa és aprendre a viure”
— Rosa Sensat

— Rosa Sensat

1. Descripció i anàlisi de la necessitat o problema.-
Iniciar-se en la construcció d’aeronaus
Construir i fer volar un planador
2. Condicions que ha de complir la solució.-
_Plànol a escala 1:2
_ Material de construcció cartró ploma
_Col·locar peces de contrapés
_Elements per decorar

El moviment STEAM, que consisteix a afegir a les sigles angleses STEM (Ciència,Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) l’A d’Art i Disseny, s’utilitza també, com a punt de partida per construir experiències educatives més transversals, que integrin millor la complexitat dels problemes reals i que apel·lin a la sistematització, a la col·laboració i a la creativitat.

_L’aprenentatge COMBINAT
_Pla d’estudis basat en la idea d’educar els estudiants en CINC disciplines específiques
_Educar per INNOVAR
A MÉS A MÉS…pots consultar aquestes pàgines web
Petit recull de l’activitat realitzada pels estudiants. Marató fotogràfica de conceptes treballats en la unitat 01_anàlisi d’objectes…
SUMA DE DISPOSITIUS + MÒBILS
— Christine Olivier

Edgar Dale, pedagog nord-americà, va proposar en “Audio Visual Methods of Teaching” (1946) un model sobre l’efectivitat dels mètodes d’aprenentatge. Aquest model representa una piràmide o con d’experiències en el qual els pisos corresponen a diversos mètodes d’aprenentatge. A la base estan els més eficaços i participatius i en la cúspide els menys eficaços i abstractes. Diverses il·lustracions representen aquest con, que són variacions de l’original.
Segons Dale els símbols abstractes i les idees poden ser més fàcilment enteses i retingudes en la memòria dels estudiants si aquestes es construeixen a partir de l’experiència concreta.

Diverses il·lustracions representen aquest con, que són variacions de l’original. En realitat, Dale mai va expressar percentatges concrets, que han estat un afegit posterior sense major base científica i no obstant això són els que major difusió han aconseguit. (És l’efecte efecte d’aportar xifres i percentatges…!)


Webgrafia: