Repte 4. Elemental estimat alumne

Davant teu tens un cub desmuntat. Tria quina de les quatre vistes veuries en realitat. Intenta decidir quina és la vertadera i quines són les falses. Explica breument el perquè de la teva elecció i per què les altres no són possibles.

elemental-quirido-alumno

Publicat dins de Com ho veus! | Etiquetat com a | Deixa un comentari

TNT08_Què s’amaga darrere dels “captchas”?

Publicat dins de TECnotícies | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Repte 3. Sense paraules

sense-paraules

Publicat dins de Com ho veus! | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Repte 2. Llumins

Només movent un llumí cal aconseguir que la igualtat sigui certa.

Publicat dins de Com ho veus! | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Repte 1. ¿Ver es creer?

Si se continúa trazando el segmento de la parte inferior izquierda del diagrama, en sentido ascendente ¿qué línea cruzará, la A o la B?

r1

Publicat dins de Com ho veus! | Etiquetat com a | Deixa un comentari

->[Ens agrada la tecnologia…]

Ja tenim els primers planadors! Els alumnes es pregunten després del  treball realitzat:

Com pot volar un planador?

On es farà la prova de vol?

Serà capaç de volar?

Publicat dins de 01_BONA EINA FA BONA FEINA, _Projectes Tècnics | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

->[ANEM AL TALLER. Construcció d’una estructura real]

Per entrar en matèria:

Treball en equip.

– Disseny i construcció d’una estructura real amb material senzills.

– Fixa’t en alguna estructura senzilla  i fes una maqueta, per exemple: grua, gronxador, cistella de bàsquet, paraigües, bastida, bressol d’infants, etc

– Pots utilitzar canyetes, paper, cartolina, cartró ondulat per representar el terra, la coberta, les parets, materials reciclats, etc.

 

Publicat dins de 03_ANEM D'ESTRUCTURES, _Projectes Tècnics | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

->[TEST DE CAPACITATS. TALLER DE TECNOLOGIA FORA DE L’AULA]

ANEM D’ESTRUCTURES
T’has preguntat alguna vegada com es manté en peus un edifici o quin és el gratacel més alt del món? Aquesta activitat pretén
_Donar resposta a les teves inquietuds respecte a les construccions de l’ésser humà al llarg de la història
_Fomentar la teva autonomia personal en l’elaboració de treballs de recerca
_Millorar el treball en equip mitjançant una sèrie d’activitats entre les quals destaca un projecte tecnològic fora de l’aula.

L’activitat comença amb el coneixement dels elements i l’anàlisi senzilla dels esforços que suporten aquestes estructures.

Una vegada conegudes les estructures bàsiques i com es van transmetent els esforços d’un element a un altre fins al sòl, realitzaràs:

A. Treball de recerca(1)   
– Sobre la construcció mundial que més t’hagi cridat l’atenció.

 

– Amb aquest treball, que mostraràs mitjançant una presentació multimèdia a la resta de la classe, a més de buscar informació en Internet i aprendre moltíssim sobre l’estructura  triada, hauràs de posar en pràctica els teus coneixements de representació gràfica d’objectes.

 

– Seguint amb la representació d’estructures , realitzaràs un croquis, amb un company, de l’estructura. En aquesta activitat has de demostrar els teus coneixements de tecnologia.

(1)És impossible que puguis visitar totes les construccions increïbles del món, hi ha massa. Et costaria una fortuna i faltaries massa a classe. Així que, en lloc de viatjar tant i cansar-te d’anar d’aquí cap enllà, realitza la següent recerca tranquil•lament des del teu lloc:

1. Tria una estructura famosa del món:

2. Busca informació de l’estructura en Internet. Les següents preguntes poden ajudar-te:

• En quin any va ser construït?
• En quin lloc del món se situa?
• Qui va encarregar la seva construcció?
• Quin va ser la seva missió?
• Qui va ser el seu arquitecte?
• Quin tipus d’estructura és?
• Quines característiques li fan ser un estructura famosa?
• Altres dades d’interès
• Anota les adreces de les pàgines web en les quals has obtingut la informació.

Forma de citar pàgines web o blocs:

Autor. (any última actualització). Títol en cursiva. Recuperat data de consulta, des de l’adreça URL
un exemple seria:
• Modern Language Association. (2003). MLA Style. Recuperat 30 abril 2004, des de http://www.mla.org/style

3. Realitza una presentació multimèdia en la qual, a més de mostrar les dades de l’apartat anterior, apareguin fotos de l’estructura i del lloc on se situa entre d’altres.

4. Mostra la teva presentació a la resta de la classe.

 

Aneu a ser uns experts en les meravelles del món!

 

Publicat dins de 03_ANEM D'ESTRUCTURES, COMPETÈNCIES BÀSIQUES, _Projectes Tècnics | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

TNT07_Pantalla portàtil

Publicat dins de TECnotícies | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

->[Comencem un nou projecte]

Amb l’espiral del pensament creatiu…

Publicat dins de 03_ANEM D'ESTRUCTURES | Etiquetat com a | Deixa un comentari