Pissarra Digital
Benvinguts a la pissarra digital de Tecnologia. En ella trobareu emocions, entusiasme, autenticitat, imaginismes, aprenentatge, creativitat i aventurismes per a la matèria de Tecnologia d'ESO.CATEGORIES
- #Poquet i bo! (9)
- 1ESO (18)
- 3ESO (68)
- Amb "E" d'Estudiant (4)
- Com ho veus! (4)
- COMPETÈNCIES BÀSIQUES (19)
- Essentials (7)
- Fora de l'aula (3)
- JuGaR SeRiOsAmEnT (1)
- MÈTODE DE PROJECTES (18)
- Per REC-ordar (9)
- PíndolesDigitals (7)
- SABIES QUE…? (1)
- T'agradaria saber… (8)
- TECnotícies (18)
- _Projectes Tècnics (9)
Anem_al_taller?
Rellotge
octubre 2025 dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg. « des. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 Visites
Enllaços d´interès
>[3,2,1?] 2017-18
Per començar…la gran oblidada competència de pensar
“ESCRIU”
3 idees del curs passat

construir un llum
fer un prezi.
perque salta la llum
aprendre com utilitzar correctament Scratch
construir un llum amb un circuit elèctric. (un cable, un interruptor i una bombeta)
eix cronològic de com va avançar la tecnología
sortida a la central elèctrica
els tipus d’energia…
quan es va inventar la politja i altres elements bàsics
unitats de mesura elèctrica
El procés tecnològic
2 preguntes

| Quin material necessitarem per fer els treballs?
nosaltres tindrem que comprar tot el material per fer el robot? La tecnoticia ha de ser actual o pot ser d’anys enrere ? El robot el podrem utilitzar nosaltres per fer alguna utilitat amb ell ? Com funcionarà el robot que farem? Mecànica d’un ordinador??? Com es fa una pàgina web? Farem més treball d’exposició en compte d’examens? Com seran els exàmens? Utilitzarem scratch? És molt difícil la matèria en 3r d’ Eso? com es dissenya una aplicació del mòvil.? com hauria de ser la tecnotícia? Hi hauran moltes mates? Farem molts càlculs aquest any? Com farem perquè una estructura amb barres de paper aguanti el pes d’una persona?
|
Publicat dins de Amb "E" d'Estudiant
Etiquetat com a Activitats, Treball d'estudiants
Deixa un comentari
->[“GAMIFICA” la teva classe]
La Gamificació és l’aplicació d’elements propis dels jocs en contextos NO lúdics per poder influir en l’aprenentatge dels alumnes a partir de l’estímul de la seva motivació.
Donant-li la volta a l’afirmació de Sutton-Smith, el joc és l’oposat a la depressió ejej!
Cada sistema de gamificació tindrà components de
SENSACIÓ
FANTASIA
NARRATIVA
REPTE
DESCOBRIMENT
EXPRESSIÓ
Compartim algunes apps per gamificar l’aula:
- Socrative. L’aplicació és un gestor de la participació dels estudiants a l’aula en temps real. Permet realitzar test, avaluacions, activitats, etc.

B. Plickers ens permet utilitzar la tecnologia sense massa tecnologia. Com és possible? Gràcies a un sistema de codis bidi impresos en paper o en cartolina. Cada alumne disposa de la seva pròpia targeta, que pot orientar-se de quatre maneres diferents (les quatre cares del quadrat que forma el codi bidi).
C. EDpuzzle permet convertir qualsevol vídeo en la teva pròpia lliçó educativa d’una forma ràpida i intuïtiva.

D. Kahoot és un sistema de joc basat en preguntes i respostes.

![]()
Publicat dins de T'agradaria saber...
Deixa un comentari
->[FEM TECNOLOGIA. Projectes tècnics]
Imagineu…
Però… Què és un projecte?
I què aconseguim creant un projecte?

Quines són les principals fases d’un projecte?
| FASE | ||
| 1 | Necessitat o problema![]() |
Per què és important aquesta fase? |
| 2 | Recerca d’informació (investigació)
|
On podem cercar informació? |
| 3 | Disseny
|
Què inclou?
(…) |
| 4 | Planificació
|
Quines tasques hem de tenir en compte?
Base d’orientació |
| 5 | Realització
|
Com fem el muntatge o construcció de la part física del projecte? |
| 6 | Avaluació
|
Els objectius s’han aconseguit amb èxit?
El resultat ha estat l’esperat? |
RECURSOS WEB:
http://www.edu365.cat/batxillerat/comfer/projecte/#requer
http://diwo.bq.com/tecnologia-creativa-teoria/
->[Imagina un paisatge]
Imagina un paisatge rural o urbà (mar, platja, muntanyes, ciutat, etc.) i utilitza l’Editor de Pintures de Scratch per dibuixar-ho. Després imagina almenys cinc elements i dibuixa’ls; per exemple: vaixells, actuacions, palmeres, animals, núvols, sol, persones, etc. Crea un fons per al paisatge (escenari) i crea els elements com a objectes.
Selecciona quins són els elements (objectes) que es van a moure. No pots importar fons ni objectes. Tant al fons com als objectes has de posar-los noms significatius, concordes amb el que representen. Per exemple, al fons platja i als objectes au1, au2, sol, vaixell, palmera i vaixell.
Ara has de donar-li moviment als objectes creats en Scratch. Planteja diverses alternatives.
Els vostres programes:

https://scratch.mit.edu/projects/59084996/#fullscreen
https://scratch.mit.edu/projects/59085488/#editor
https://scratch.mit.edu/projects/98925395/#fullscreen
https://scratch.mit.edu/projects/98320876/#fullscreen
https://scratch.mit.edu/projects/99443889/#fullscreen
Publicat dins de 05_IMAGINA, PROGRAMA I COMPARTEIX
Etiquetat com a Programació, Treball d'estudiants
Deixa un comentari
Repte 5. Recordant les matemàtiques!
Joan inicia una cursa al voltant d’una pista circular de 100 metres de diàmetre al mateix temps que Marc correrà en una pista quadrada al costat de la pista circular. Joan, que corre a 7,5 metres per segon, donarà 7 voltes i Marc que corre a 7 metres per segon completarà 5 voltes.
Qui acabarà primer la cursa?

->[PROJECTE: “visita SI…a mida TAMBÉ”]
El Mnactec ens demana ajut per dissenyar i crear una visita guiada per les exposicions permanents adreçada a estudiants de la vostra edat.
El museu ofereix la possibilitat que el producte final formi part dels seus recursos educatius
- Què necessitem saber?
- Com dissenyem la visita?
- Coneixes les exposicions i experiències permanents del museu i com estan distribuïdes?
- Què els diríeu a uns estudiants per convèncer-los que segueixin la vostra guia?
- Quina proposta plantejaries al museu per donar-li un millor ús a les exposicions permanents?
RECURSOS
…guies de paper, plànols del propi museu, rutes, expositors, cartells, codis QR, vídeos, visites guiades, personal especialitzat, tallers, fullets, enllaços, fotos, anotacions personals
Publicat dins de COMPETÈNCIES BÀSIQUES, Fora de l'aula
Etiquetat com a competències, PROJECTES, Treball d'estudiants
Deixa un comentari
->[Preparant la sortida al Mnactec]
- OBJECTIUS

- Activar coneixements previs sobre Leonardo Da Vinci
- Preparar aspectes organitzatius i logístics de la sortida.
2. ORGANITZACIÓ
| 9.30-11.00 | 11.00-12.30 | 12.30-14.00 | |
| Taller: Els secrets de Leonardo | 3A | 3B | 3C |
| Projecte. “Visita SI…a mida TAMBÉ” | 3B | 3C | 3A |
| Pati | 3C | 3A | 3B |
3. RECOMANACIONS I NORMES
- El Museu disposa d’un patrimoni científic i tècnic que cal conservar, per tant, cal que sigueu respectuosos amb els objectes exposats i amb el mobiliari museogràfic i interactiu.
- A les visites sense monitor, és obligatori un responsable per cada grup de 20 persones. El responsable es compromet a que el grup no interfereixi en les visites guiades respectant les indicacions del personal del Museu.
- A les visites amb monitors i visites teatralitzades, els grups no poden superar les 30 persones. És obligatori un responsable a cada grup en tot moment.
- A les sales d’exposició no es permet menjar, beure, fumar ni accedir-hi amb objectes considerats perillosos.
- Abans d’iniciar la visita dipositeu les carteres, paquets o motxilles en els llocs adequats per guardar-los, i, en tot cas, allà on el personal del Museu us indiqui.
- Tothom ha de respectar la resta de visitants i les indicacions del personal del Museu. S’han d’evitar discussions, crits i sorolls elevats a l’interior del Museu.
- Durant la visita caldrà abaixar el volum dels telèfons mòbils i apagar els aparells de música.
->[Per treballar la unitat INVESTIGA]
Realitza un dibuix simplificat del Golden Gate en un foli i tracta d’indicar quin tipus d’esforços realitza cada part de l’estructura. Quan acabis posa en comú amb la resta de la classe les teves idees sobre aquest tema.
![]()









