->[Assegurem els mínims. LA PALANCA]

  1.     Indica amb una “x” en el quadre següent el tipus de palanca (1r, 2n o 3r grau) al que pertany cadascun dels mecanismes o màquines citats. Alguns/as són una combinació de diferents tipus de palanques.

 

1r 2n 3r 1r 2n 3r
Canya de pescar       Tisores      
Alicates de tall       Crosses      
Trenacanous       Braç humà      
Tallaungles       Pedals de fre      
2. Amb una barra de 4 m volem aixecar una ampolla de butà de 240 N de pes fins a una altura de 250 mm. Per a això muntem el mecanisme de palanca de la figura.

A. Quin tipus de palanca hem muntat? Per què?

 B. Identifica:

Fa   R  
da   dR  

                                                                

C. Quin esforç hem de realitzar?

D. Com podríem fer menys esforç?


  1. Amb el carretó de la figura volem transportar dos sacs de ciment (1000 N de pes).

A. Quin tipus de palanca estem emprant? Per què?

B. Identifica:

Fa   R  
da   dR  

 C. Quina força hem de realitzar?


  1. Amb una canya de 2,1 m hem aconseguit pescar un llobarro de 2 kg.

A. Quin tipus de palanca estem emprant? Per què?

B. Identifica:

Fa   R  
da   dR  

 C. En el moment de la pesca estàvem agafant la canya pels punts “B” i “A”. Quin força vam haver de realitzar per aixecar el peix?

D. Si la posició de les mans fos la mateixa, però estiguéssim emprant una canya de pescar de 5 m de longitud. Quin esforç hauríem de realitzar?

Màquina meva…

https://create.kahoot.it/share/maquina-meva-quan/67951607-db71-4f0b-9667-a6508b68950c

 

Publicat dins de 06_ENS AJUDEN LES MÀQUINES SIMPLES? | Deixa un comentari

#PíndolaDigital03 – Tecnologia utilitària

α_Què penses sobre aquesta tecnologia utilitària?
β_Què et podria ser útil? Per què?
γ_Si poguessis agafar alguna cosa, què triaries? Per què?

🙄 4 M’agrada molt, 3 M’agrada alguna cosa, 2 M’és indeferent, 1 Em desagrada alguna cosa, O Em desagrada totalment

⊥ECNOL♥G!Δ

Publicat dins de PíndolesDigitals | Deixa un comentari

->[Màquines Simples. LA PALANCA]

Publicat dins de 06_ENS AJUDEN LES MÀQUINES SIMPLES? | Deixa un comentari

->[Hora de CODE]

Milions d’estudiants han experimentat una Hora del Codi

208.257.378 a tot el món han experimentat l’Hora del Codi

Tothom pot aprendre!

Aquesta iniciativa ja va tenir més de 40 milions de participants a nivell mundial en 2013, i ara anem per més!

  1. “Dels caps dels nois no sortien *lamparitas, sortien focs artificials!” – Docent

2. “El millor recurs educatiu amb el qual em vaig trobar en la meva vida.” – Pare/empresari

3. “Mai de la vida havia vist als meus alumnes tan entusiasmats per aprendre.” – Docent

4. “Una de les millors coses que em van passar en 2013.” – Alumna de segon grau

5. “Ara estic intentant dir-los a les altres escoles que ensenyin a programar perquè, sincerament, va ser una experiència boníssima.” – Alumna de cinquè grau

6. “Els nois estaven entusiasmats i fins i tot alguns obsessionats.” – Docent

7. “Avui fins i tot van entrar a l’aula més primerenc i van preguntar si podien començar. Vaig quedar impressionada per l’entusiasme i la curiositat que desperta la programació.” – Docent

01_Classic Mazehttps://studio.code.org/hoc/1

02_L’artista: https://studio.code.org/s/20-hour/stage/5/puzzle/1

 

Publicat dins de 05_IMAGINA, PROGRAMA I COMPARTEIX | Deixa un comentari

>[YoMo en 120″]

Per entrar en matèria…

Per què visitar YOMO?                       

Troba 3 raons principals per assistir

Què ofereix el Festival YoMo?

Quins temes heu escollit?

Programació del dia!

Una cosa divertida, útil, extraordinària…

Més informació: https://www.mwcyomo.com/ca/

Publicat dins de COMPETÈNCIES BÀSIQUES, Fora de l'aula | Deixa un comentari

#PíndolaDigital02 – Un “patinet” de disseny ESPECTACULAR

Dissenyador Nathan Allen de Stator
Xassís Monotub
Pes 41 kg
Motor 1000 w
Velocitat 40 km/h

⇒Què pot presentar aquesta màquina a favor i en contra?

⇒ Què t’ha sorprès i per què?

🙄 4 M’agrada molt, 3 M’agrada alguna cosa, 2 M’és indeferent, 1 Em desagrada alguna cosa, O Em desagrada totalment

⊥ECNOL♥G!Δ

Publicat dins de PíndolesDigitals | Etiquetat com a | Deixa un comentari

->[Què és SketchUp?]

SketchUp Free és la manera més senzilla de dibuixar en 3D, ara en navegador web. Dibuixar, orbitar, empènyer: fer tot el que puguis imaginar…

                                                                                    Fig.1  comença a modelar.

Utilitzeu Trimble Connect per allotjar els vostres models en línia, de manera que el vostre treball estigui actualitzat i accessible allà on ho necessitis. Els vostres projectes es desaran automàticament i, en cas d’accident, el vostre últim treball serà quan reinicieu SketchUp Free.

SketchUp for Web és una versió gratuïta de SketchUp que s’executa en un navegador web. Trobareu una interfície simple on podeu dibuixar i crear models en 3D. El nostre objectiu és permetre crear qualsevol cosa que puguis imaginar en 3D. I amb SketchUp for Web, el modelatge en 3D és més accessible i més fàcil de provar que mai.

                                                                                                  Fig.2 SketchUp

Atès que SketchUp for Web s’executa en un navegador, trobareu alguns avantatges sobre la versió d’escriptori:

1_Accés mitjançant una àmplia gamma de dispositius (sistema operatiu)

2_Sense versions (sempre estareu executant la versió més recent)

3_Emmagatzematge i còpies de seguretat (obteniu 10 MB d’emmagatzematge gratuït)

                                                                                Fig.3 interfície d’usuari
  1. Barra de títol
  2. Menús
  3. Barres d’eines
  4.  Àrea de dibuix
Publicat dins de 02_ DAO, 3ESO | Deixa un comentari

#PíndolaDigital01 Magic-Got Talent

Què creus que passarà?

00:47

Com està la màgia relacionada amb la tecnologia?

🙄 4 M’agrada molt, 3 M’agrada alguna cosa, 2 M’és indeferent, 1 Em desagrada alguna cosa, O Em desagrada totalment

⊥ECNOL♥G!Δ

Publicat dins de PíndolesDigitals | Deixa un comentari

-[Construeix un pont]

La construcció de ponts és una tasca desafiant a la qual s’enfronten molts enginyers actuals. Creeu una estructura de pont estable i vegeu com s’aferma a l’encreuament de diferents criatures.

FWG Bridge

estructures

FWG Bridge 2

estructures

Publicat dins de 03_ANEM D'ESTRUCTURES | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

->[#1.1 Anem d’estructures… FAMOSES]

A.Com ho veus?

_Què t’ha sorprès de les estructures? Per què?

_De quina estructura voldries aprendre més coses? Per què?

_Fins  ara… De tot el que has vist de la unitat, que et confon encara?

B. Fes un gràfic de barres per representar les estructures més visitades del món al 2017

Estructura Milions Visitants a l’any
Òpera de Sidney 8,2
Torre Eiffel 7
Catedral de Notre Dame 13
La Gran Muralla 50
Sagrada Familia 4,5
Taj Mahal 7,5
Estàtua de la Llibertat 4,5

 

Font: El PAÍS 2 ENE 2018

 

Publicat dins de 03_ANEM D'ESTRUCTURES | Deixa un comentari