->[Taller d´informàtica 5: Estris de dibuix]


Copia acuradament aquest dibuix utilitzant l´Autosketch…


Taller infor. estris de dibuix

Publicat dins de 02_ DAO | Comentaris tancats a ->[Taller d´informàtica 5: Estris de dibuix]

->[Taller d´informàtica 4: Porta Rotlles]

En aquest taller hauràs de dibuixar la vista en alçat d´un porta rotlles. Per això utilitzaràs algunes eines noves com TRIM DIVIDE, PERPENDICULAR SNAP i TANGENT SNAP.



Publicat dins de 02_ DAO | Deixa un comentari

-> [Biblioteques (Symbol library)]

Les biblioteques de símbols són un eina de dibuix molt potentque incorporen tots els programes de DAO. Bàsicament, són una sèrie de dibuixos que es poden inserir dins del dibuix que s’estàfent. Per exemple, si fem un esquema elèctric, ens anirà molt bétenir biblioteques amb els dibuixos dels símbols dels diversos components que intervenen en un esquema elèctric: interruptors,commutadors, encreuaments, etc.; o si hem de fer un plànol d’un habitatge ens serà també molt útil disposar d’una bibliotecade dibuixos per incorporar als plànols: mobiliari, portes, finestres,sanitaris, etc. L’Autosketch ja porta incorporades moltes biblioteques.

Per carregar una bibliotecapodem seleccionar la seqüència d’ordres Dibuix (Draw)>>Símbol (Symbol)>>Canviar Llibreria (Change Library)>>Obrir>>(Open).



planta d´un habitatge



ACTIVITATS PRÀCTIQUES

 

1.- TALLER D´INFORMÀTICA 3: Dibuix en planta d´un lavabo

2.- Per practicar sobre la inserció de símbols et proposem fer el dibuix d’una part d’un habitatge, com el de la fi gura de     sota.



 

Publicat dins de 02_ DAO | Comentaris tancats a -> [Biblioteques (Symbol library)]

-> [Anàlisi d´objectes]

En aquesta unitat estudiaràs la manera d´analitzar objectes tècnics amb la finalitat d´obtindre informació i veure més enllà del que normalment solem veure en els objectes.

Estem envoltats d´objectes per tot arreu?

GUIÓ DEL TREBALL D´ANÀLISI D´OBJECTES

Recorda… NO COPIAR I ENGANXAR INFORMACIÓ!

 

 

 

fase_1_anàlisi global

fase_2_anàlisi_funcional

Publicat dins de 01_BONA EINA FA BONA FEINA | Comentaris tancats a -> [Anàlisi d´objectes]

-> [Taller d´informàtica: ACOTAMENT]

Per fer un acotament, selecciona l’ordre corresponent, per exemple Horitzontal,amb la seva icona. A continuació col·loca el cursor sobre el primer punt d’acotament i fes-hi un clic; després, desplaça’l horitzontalment cap al segon punt on ha d’acabar la línia de cota i fes-hi un clic.

Cal tenir present l’ordre en què es trien els punts inicial i final d’acotament. Si les cotes s’han de col·locar a sota del dibuix en l’acotament horitzontal, primer cal iniciar l’acció pel punt de la dreta i després introduir-hi el de l’esquerra. Si les cotes van a dalt, l’ordre és l’invers: primer el punt esquerre i després el dret.Passa el mateix amb l’acotament vertical. De tota manera, sempre es pot corregir la posició de les línies de cota prement la tecla Ctrl abans d’introduir el segon punt.

Normes bàsiques per fer un acotament correcte:

1. Les línies de cota han de ser paral·leles a les arestes que es volen mesurar

2. Les línies de cota acaben en fletxes

3. Les línies de cota NO s’han d’encreuar mai

4. Les arestes NO es poden utilitzar com a línies de cota

5. Les xifres de cota s’han de col·locar de manera que es puguin llegir en la posició normal del dibuix o mirant-lo des de la dreta

6. Les xifres de cota han de ser homogènies i han d’estar centrades en les línies de cota

 

 

TALLER Acotament.pdf

Publicat dins de 02_ DAO | Comentaris tancats a -> [Taller d´informàtica: ACOTAMENT]

->[Disseny Assistit per Ordinador] Què en saps?

La utilització de l´ordinador s´ha estès d´una manera tal que l´ús d´equips informàtics s´ha tornat imprescindible a l´hora de fer dibuixos.

 

El seu desenvolupament va començar als Estats Units fa uns seixanta anys. Aquest procediment va rebre el nom de Computer Aided Desing, del qual prové la sigla CAD, en català DAO.


INFOGRAFIA_DAO

 

Publicat dins de 02_ DAO | Deixa un comentari

Problemes d´aplicació 01

Conjunt de problemes per aplicar el mètode de projectes

Assegurem els mínims

Marc necessita dos taulers de contraplacat de 0,6 x 0,3 m per construir un niu per ocells. Calcula el pressupost total del projecte si construeix el niu en tres hores i el preu del tauler és de 8,5 euros el m .

*Dades: Mà d’obra 5 euros l’hora. IVA 21 %

 

Problemes 01 Mètode projectes.pdf

 

 

*Nota: Problema núm. 6

Cal calcular la quantitat de pintura necessària en funció dels  metres quadrats a decorar.

Quantitat necessària – Aproximadament 1 litre o Quilo de pintura plàstica
Mts. quadrats que cobreix – 8 metres quadrats

Publicat dins de MÈTODE DE PROJECTES | Deixa un comentari

-> EsTrUcTuReS

“CONTRUEIX UN PONT”
Series capaç de dissenyar un pont amb la suficient resistència i amb un pressupost ajustat? Amb aquest joc pots posar a prova les teves qualitats d’enginyer, i de pas, els coneixements adquirits en el tema d’Estructures. Disposes de dos materials diferents, per la qual cosa has de triar el més adequat en cada cas.

Publicat dins de JuGaR SeRiOsAmEnT | Comentaris tancats a -> EsTrUcTuReS

Planificació i Construcció

Visualitza la infografia que presenta l´enllaç i realitza un pla de treball per la fabricació d´un porta CDs. Recorda que has d´indicar el número d´ordre, operació, materials i eines o màquines emprades.

 

Realitza l´activitat en un document Word i després penja´l al moodle. en l´apartat Act. TIC 1. PLa de treball

Publicat dins de MÈTODE DE PROJECTES | Deixa un comentari

Memòria del Projecte Tècnic

Plantilla per elaborar la documentació pròpia del mètode de projectes.

Memòria-PROJECTE-TÈCNIC.pdf

Publicat dins de MÈTODE DE PROJECTES | Comentaris tancats a Memòria del Projecte Tècnic