La Gamificació és l’aplicació d’elements propis dels jocs en contextos NO lúdics per poder influir en l’aprenentatge dels alumnes a partir de l’estímul de la seva motivació.
Donant-li la volta a l’afirmació de Sutton-Smith, el joc és l’oposat a la depressió ejej!
Cada sistema de gamificació tindrà components de
SENSACIÓ
FANTASIA
NARRATIVA
REPTE
DESCOBRIMENT
EXPRESSIÓ
Compartim algunes apps per gamificar l’aula:
- Socrative. L’aplicació és un gestor de la participació dels estudiants a l’aula en temps real. Permet realitzar test, avaluacions, activitats, etc.
B. Plickers ens permet utilitzar la tecnologia sense massa tecnologia. Com és possible? Gràcies a un sistema de codis bidi impresos en paper o en cartolina. Cada alumne disposa de la seva pròpia targeta, que pot orientar-se de quatre maneres diferents (les quatre cares del quadrat que forma el codi bidi).
C. EDpuzzle permet convertir qualsevol vídeo en la teva pròpia lliçó educativa d’una forma ràpida i intuïtiva.
D. Kahoot és un sistema de joc basat en preguntes i respostes.