->[“GAMIFICA” la teva classe]

La Gamificació és l’aplicació d’elements propis dels jocs en contextos NO lúdics per poder influir en l’aprenentatge dels alumnes a partir de l’estímul de la seva motivació.

Donant-li la volta a l’afirmació de Sutton-Smith, el joc és l’oposat a la depressió ejej!

Cada sistema de gamificació tindrà components de

SENSACIÓ

FANTASIA

NARRATIVA

REPTE

DESCOBRIMENT

EXPRESSIÓ

Compartim algunes apps per gamificar l’aula:

  1. Socrative. L’aplicació és un gestor de la participació dels estudiants a l’aula en temps real. Permet realitzar test, avaluacions, activitats, etc.

https://www.socrative.com/

B. Plickers ens permet utilitzar la tecnologia sense massa  tecnologia. Com és possible? Gràcies a un sistema de codis bidi impresos en paper o en cartolina. Cada alumne disposa de la seva pròpia targeta, que pot orientar-se de quatre maneres diferents (les quatre cares del quadrat que forma el codi bidi).

https://www.plickers.com/

C. EDpuzzle permet convertir qualsevol vídeo en la teva pròpia lliçó educativa d’una forma ràpida i intuïtiva.

https://edpuzzle.com/

D. Kahoot és un sistema de joc basat en preguntes i respostes.

https://kahoot.com/

Aquest article ha estat publicat en T'agradaria saber.... Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *