->[Titulars de jocs]

Retalla titulars d’un diari i barreja’ls fins a obtenir notícies de successos absurds, sensacionals o simplement divertits:

Pluja de crítiques 

per inventar una barbacoa

que gasta més bateria al mòbil.

Un projecte clau

permetrà trencar Internet

i esborrar automàticament

l’onada de calor.

Es poden compondre escrits, poemes sencers, fins i tot sense sentit (però no sense encant). Només necessitem un vell diari i unes tisores.

De cap manera,  aquesta és la millor forma de llegir el diari, ni que aquest hagi de ser introduït  només perquè ho tallin a trossos. La informació és una cosa molt seriosa. I no diguem la llibertat d’expressió. Però el joc, sense faltar al respecte la informació gràfica, pot servir per desdramatitzar el culte de que és objecte. A més que també l’inventar històries és una cosa seriosa.

Les notícies extravagants que obtenim amb aquest procés poden donar-nos efectes còmics passatgers o punts que poden arribar a desenvolupar-se fins convertir-se en una autèntica història.

“Qualsevol que sigui la forma d’explorar els camins de la fantasia, em sembla bona”

Font: “Gramática de la Fantasía”. Gianni Rodari
Aquest article ha estat publicat en Essentials. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *