POEMES DE NADAL

2

Aquí teniu els poemes de Nadal que heu de triar.

TREBALLS DE CLASSE

AQUÍ COL·LOQUEM LES FOTOS SEMPRE EN TEXT

De classe1

Educació en valors. Dos curts sobre: valentia i resolució de conflictes

1

Us insertem dos dels curts que hem passat a 5è a les classes d’educació en valors:

PITAHAYA d’Albert Espinosa

EL PUENTE

TREBALLEM EL RELLEU I LES AIGÜES DE LA PENÍNSULA

11

ACTIVITATS PER PRACTICAR LA GEOGRAFIA D’ESPANYA

Fent clic sobre el següent mapa podreu treballar les muntanyes, les depressions, els rius i si algú te ganes els caps i els golfs. Espero que el feu servir!

De classe1

Clica a sobre del mapa d’Espanya i podràs practicar sobre la seva geografia.

De classe1

Aquí teniu un altre enllaç que ens recomana l’Abril

COMENCEM A TREBALLAR ELS MÚLTIPLES I ELS DIVISORS

2

Aquí teniu tres enllaços per treballar els múltiples i els divisors.

De 28 novembre de 2014

SANTA CECÍLIA

0

Aquest divendres hem fet el concert de Santa Cecília. Aquí teniu les fotos de tots els que vam participar del cicle supeior, els pares, germans i alguns amics. Si voleu veure els vídeos haureu d’entrar al bloc de música de l’escola; en uns quants dies penjaran els de tots els cicles de l’escola. A sota us deixem l’enllaç.

L’aula de música del Sant Martí

SORTIDA AL COSMOCAIXA

1

Els alumnes de sisè hem anat al Museu de la Ciència, “Cosmocaixa”.

Hem vist un vídeo sobre l’univers, el sistema solar, i els eclipsis. Ens han dit que el proper eclipsi solar visible a Catalunya serà el 20 de març de 2015 i que hem d’estar molt ben preparats, amb ulleres apropiades per a veure’l correctament sense perjudicar la nostra vista.

Després hem anat a dinar al Parc del Laberint de Barcelona.

LES GLACERES ARROSSEGUEN MATERIALS I DESGASTEN EL RELLEU

1

Hem provat que els materials arrossegats per les glaceres poden desgastar el relleu.

LES GLACERES

El circ glacial:

El circ és la zona de la glacera que acumula la neu, la solidifica i la compacta. És l’equivalent a la conca de recepció dels torrents, ja que en aquesta zona és on es rep la neu. Sol tenir forma circular, per això se li anomena circ, ja que en llatí circulus vol dir cercle. D’altra banda, a diferència dels torrents, el circ no és la part més erosiva del glacial. Com és en aquesta zona on s’acumula, el moviment és més aviat baix i per tant la fricció amb la roca és menor.

Llengua del glacial:

La llengua és el “riu” de gel que es desplaça pendent avall. Aquesta és la part més erosiva del glacial ja que és la que causa més fricció amb la roca. Així mateix, la seva capacitat de transport és molt alta. Si be l’aigua líquida pot desplaçar roques de certa mida, només en moments de pluges torrencials aquesta mida pot ser important. D’altra banda, el constant moviment del mur de gel té una capacitat d’arrossegar pes tan elevada que les roques poden ser una mida força elevada. La fricció constant del gel i de les roques que transporta són les que s’encarreguen de produir l’erosió del relleu.

La llengua del glacial produeix un relleu molt característic ja que com es tracta de masses immenses de gel, la seva superfície d’erosió és molt més gran que la d’un riu i per tant provoca el que s’anomenen valls en U, a diferència dels rius que provoquen un relleu en forma de V.

TREBALLEM ELS AGENTS EXTERNS QUE CANVIEN EL RELLEU DE LA TERRA.

1

Comencem una nova unitat de medi natural a sisè. Després treballar els agents naturals interns: terratrèmols i volcans, ara estem treballant els externs: rius, mars, glaceres i el vent. Aquí teniu diferents jocs, activitats i vídeos per a repassar el que treballem a la classe.
vídeo

joc

De classe

HEM VIST L’ESPECTACLE DE LA KULBIK DANCE COMPANY “CUBE”

0

Avui hem vist la dansa de Kulbik dance. Ens ha agradat molt.

De 5 novembre de 2014