Activitat: SUPERHEROIS

Introducció

El cinema, com a gran mitjà d’entreteniment de masses, que encara és en ple s.XXI, ha estat utilitzat des dels seus inicis com a fontd’inspiració de campanyes publicitàries. El fet que tingui un públic ampli i que el puguem classificar per edats, gèneres, etc, permet adreçar el mitjà publicitari al seu públic potencial d’una manera que només les tan recents xarxes socials (facebook, messenger, tweeter, entre d’altres) aconsegueixenmillorar. La televisió, hereva del mitjà cinematogràfic, es va incorporar anysmés tard a aquest procés amb molta força, ja que permetia assolir el somni desitjat de tot publicista, que no és altre que trobar el mitjà per arribar al màxim nombre de clients potencials.

Normalment, la publicitat s’ha inspirat en el cinema apartir de dues premisses. La primera, simplement, acostant el producte a laimatge identificable d’alguna icona del cinema, personatge famosos,…per tal de provocar l’empatia en el possible consumidor, això és el que s’anomena el testimonial. La segona, més elaborada,donant al producte els valors que li atribuïm al personatge de la ficció cinematogràfica o televisiva.

És en aquest segon aspecte en què podem trobar molts exemples del gènere en què em centraré per trobar-hi una explotació didàctica:el cinema de “dibuixos animats”, és a dir, el gènere de l’animació. I dins d’aquest gran apartat, al subgènere dels superherois.

Val a dir, que és un sector en procés de reinvenció que sembla voler esquivar la crisi que pateix la indústria cinematogràfica clàssica invertint en les noves tecnologies: l’animació digital en 3 D. Les grans productores del sector, Dream Works, Disney, etc…hi estan invertint molts esforços.

Còmics en 35 mil.límetres
http://taconline.net/col/ca/articles/post/comics-en-35-mil%E2%80%A2limetres

Aquest article parla de l’origen dels superherois als còmics i el traspàs d’aquests al cinema i a la televisió.

-Per a elaborar la proposta didàctica, he fet una recerca a la xarxa de continguts publicitaris associats als superherois. Alguns exemples són:

Publicitat Marvel
1.Smart

Publicitat Spiderman
2.BurgerKing -Maserati Commercial. Spider Man 3
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=m-7pEABbRTU[/youtube]

3.Cheez-itCommercial Spiderman 2

Publicitat Superman
4. Commercial Superman- Chocotin

5.American Express card commercial with Superman and Seinfeld. 2007

Publicitat Batman
6.Comercial de radio Batman y Robin cerveza sol
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CjFtvkf5oug&feature=youtu.be[/youtube]

7.Caja Madrid Cuenta Nómina 2038: Soy Batman
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5k8Ip6ZWJdI&feature=youtu.be[/youtube]

Activitats didàctiques:

1. Anàlisi d’un espot televisiu.

Objectius de l’activitat:

-Aprendre a buscar i seleccionar informació per a utilitzar-la com a font per a una activitat posterior (en aquest cas, utilitzarem la xarxa).

-Veure, classificar i aprendre a analitzar els anuncis publicitaris en relacióals referents cinematogràfics en què s’inspiren.

-Analitzar com els espots televisius han utilitzat i utilitzen els referentscinematogràfics per als seus interessos comercials. El cas del cinemad’animació: els superherois de còmic.

– Veure quines connexions trobem amb el cinema, quinespel·lícules tenen com a referència. Buscar-ne paral·lelismes.

a) Comencem proposant una recerca en grup. Cal seleccionar un espot televisiu (al youtube,per exemple) i classificar-lo segons el gènere i seguint la pauta següent:

Ens centrarem en el que abans he exposat, el anuncis basats en el cinemad’animació i els superherois. Elventall d’anuncis pot ser molt ampli: de tecnologia i comunicació,d’alimentació, de cotxes, de productes de neteja, de bellesa, de serveis,etc….

Classificarem la informació contestant les preguntes següents:

a) Quines connexions hi trobem amb el cinema, quines pel·lícules trobem com a referència ?

b) Quin model de superheroi s’ha buscat i per què ? Característiques físiques.

c) Quin paper juga el superheroi en l’anunci ? Té relació amb les seves qualitats de ficció ?

d) Quina relació hi ha entre el producte anunciat i el superheroi i que apareix a l’anunci ? És consumidor directe del producte anunciat ? És una simple excusa argumental ?

e) A quin públic s’adreça l’anunci ? Target.

f) Quins valors es transmeten a través de l’anunci ?

2. Creaciód’un anunci gràfic

Crea un anunci d’un producte a partir de les referènciescinematogràfiques dels superheroisque tenim. Assimilant les qualitats delproducte a les qualitats del personatge.

– Tipus de producte: nom que tindrà marca.

– Superheroi escollit. Quina relació té amb el producte …….

– A qui va dirigit l’anunci?

– Quin missatge es vo ldonar al consumidor?

– Quin serà l’eslògan?

– Finalment elabora la composició.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *