Presentació

El contingut d’aquest bloc ofereix recursos per al professorat que vulgui treballar la publicitat i el cinema a l’aula a partir de les múltiples relacions establertes entre els dos mitjans. El bloc és fruit de les activitats experimentades a l’aula i del recull i posterior ampliació del material destinat al curs de formació del professorat Del cinema a la publicitat, organitzat pel Museu del cinema de Girona i l’ICE de la UdG i conduït per la Montserrat Planella Serra. Les activitats i el curs prengueren com a punt de partida l’exposició temporal del Museu del cinema Estrelles en venda, amb l’objectiu de treballar la vessant comunicativa i creativa de la publicitat a l’aula, a través de les relacions que aquesta ha establert i estableix amb el cinema. L’objectiu del material és que els que consulteu el bloc adquiriu coneixements bàsics sobre la relació de la publicitat amb el cinema, a partir dels quals posar en pràctica les potencialitats didàctiques que se’n desprenen. També es poden veure treballs d’alumnes realitzats directament a l’aula i propostes didàctiques de mestres i professors de diferents matèries. En síntesi es vol veure com el cinema ens ajuda a mirar i a ser més crítics amb la publicitat en la mesura que la publicitat ens fa veure la vàlua de la creació cinematogràfica.

UNITATS TEMÀTIQUES
(Montserrat Planella)

1. Del cinema a la publicitat 
2. L’exposició estrelles en venda 
3. L’estratègia del Testimonial 
4. Atraure consumidors 
5. L’emplaçament del producte al cinema 
6. Els gèneres cinematogràfics a la publicitat 
7. Els rostres del cinema a la publicitat 
8. Recursos cinematogràfics 


TREBALLS DELS ALUMNES

Treballs dels alumnes de l’institut Castell d’Estela


PROPOSTES DIDÀCTIQUES DELS PROFESSORS I MESTRES

La reinterpretació dels contes clàssics en la publicitat  
Superherois (Marta Rich Vilallonga) 
Eating under the spotlight. Product placement in the cinema (Maria Barvo Sánchez) 
L’animació en el cinema i la publicitat (Glòria Rogau Vila) 
Campanya publicitària del musical del centre (Carme Busquets Congost) 
Món global – Món local (Raquel Pujadas de Palol) 
Pop art i la relació art, cinema i publicitat (Carme Ferrés Cantal) 
Enterrat viu. Relacions entre literatura, cinema i publicitat (Nerea Larrinaga Mera) 
Halloween versus castanyada (Laia Rispau Ozans) 
Creació d’un anunci segons l’estètica d’un gènere cinematogràfic (Carme Mañas) 
De com la publicitat aprofita el cinema per vendre emocions (Montse Miquel) 
Joana d’Arc (Concepció Piferrer Duch) 
El cinema i la publicitat, treball d’expressió oral (Anna Barret Garriga) 
Títols de crèdit. Disseny gràfic a la publicitat i al cinema (Carme Saguer) 
Iconografia cinematogràfica en el disseny actual (M.Dolors Peña Manzano) 
Quan la TV i el cinema parlen de publicitat (J. Moles) 
Referències cinematogràfiques en la publicitat (Assumpta Planas) 
Estereotips al cinema i a la publicitat (Laura Bartrons) 
Personatges i productes (Lluís Illas) 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *