L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ

El passat dia 5 de maig vam anar a l’Espluga de Francolí. vam visitar les Coves de L’Espluga, on vam descobrir l’evolució humana des del Paleolític fins l’actualitat a través d’audiovisuals que recreen escenes de la prehistòria amb personatges reals. També vam fer un taller en el qual ens van explicar coses molt interessants, vam construir una cabana i vam pintar sobre una pedra imitant l’art rupestre.


LLegenda de Sant Jordi

Hem representat la llegenda de Sant Jordi als alumnes de P4 A i als nostres fillols de lectura, els alumnes de P5 A.
Hem treballat molt durant aquests dies per a convertir-nos en uns grans actors i actrius i HO HEM ACONSEGUIT!!!
Ara ho veureu!

PLANTEM ARBRES A LA MITJANA

El dia 26 al matí vam anar a plantar arbres a la Mitjana. Ho vam fer en una zona que estava afectada per la “periploca” que és una planta enfiladissa invasora que no deixa créixer bé els arbres. Vam plantar arbres i arbustos molt petits, propis del bosc de ribera: esbarzers, saücs, xops, tamarius, freixes…
També hi van anar les altres escoles del barri.


D’on surt l’oxigen que respirem?

Aquests enllaços et poden ajudar a aprendre coses sobre el projecte que estem treballant.

http://www.primaria.librosvivos.net/archivosCMS/3/3/16/usuarios/103294/9/5EP_Cono_cas_ud4_186/frame_prim.swf

http://www.xtec.cat/~epuig124/naturals/fotosintesis.swf

http://agrega.juntadeandalucia.es/repositorio/06042010/60/es-an_2010040613_9120851/cm07_oa03_es/index.html

 http://repositorio.educa.jccm.es/portal/odes/conocimiento_del_medio/5pc_lafotosintesis/index.html (a partir de la pàgina 10)

I aquest és molt divertit

Contaminació acústica

Aquest any els alumnes de cicle mitjà ens hem compromès a reduir la contaminació acústica a l’escola. Els alumnes de quart han estat fent un treball molt interessant i ens han vingut a explicar tot allò que han descobert.
Sabíeu que si patim molta contaminació acústica podem tenir problemes per dormir, patir mal de cap…?
Nosaltres hem estat parlant a l’aula com podem reduir-la i han sortit moltes propostes, com ara:
– No arrossegar les taules
– No cridar
– No córrer pel passadís
Els i les nens de 4t han penjat també uns cartells el passadís i l’escala per recordar-nos què hem de fer per reduir el soroll.
Esperem reduir la contaminació acústica!