Arxiu de l'autor: Dolors
La Mitjana a la primavera
El dilluns passat vam anar a la Mitjana i vam dibuixar l’arç blanc, fixant-nos molt bé en la forma de les fulles, amb les punxes, amb el fruit que ja comença a formar-se… Els mosquits, però, ens van fer una mica la guitza.
El dia 29 d’abril va venir la Núria Pradas a fer l’animació lectora. El seu llibre “Els desastrosos encanteris de la bruixa Serafina” ens ha agradat moltíssim.
L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ
El passat dia 5 de maig vam anar a l’Espluga de Francolí. vam visitar les Coves de L’Espluga, on vam descobrir l’evolució humana des del Paleolític fins l’actualitat a través d’audiovisuals que recreen escenes de la prehistòria amb personatges reals. També vam fer un taller en el qual ens van explicar coses molt interessants, vam construir una cabana i vam pintar sobre una pedra imitant l’art rupestre.
LLegenda de Sant Jordi
Hem representat la llegenda de Sant Jordi als alumnes de P4 A i als nostres fillols de lectura, els alumnes de P5 A.
Hem treballat molt durant aquests dies per a convertir-nos en uns grans actors i actrius i HO HEM ACONSEGUIT!!!
Ara ho veureu!
FEM CLOROFIL·LA
Amb fulles verdes que vam collir a la Mitjana, hem fabricat clorofil·la, el pigment necessari per tal que les plantes puguin fer la fotosíntesi.
PLANTEM ARBRES A LA MITJANA
El dia 26 al matí vam anar a plantar arbres a la Mitjana. Ho vam fer en una zona que estava afectada per la “periploca” que és una planta enfiladissa invasora que no deixa créixer bé els arbres. Vam plantar arbres i arbustos molt petits, propis del bosc de ribera: esbarzers, saücs, xops, tamarius, freixes…
També hi van anar les altres escoles del barri.
D’on surt l’oxigen que respirem?
Aquests enllaços et poden ajudar a aprendre coses sobre el projecte que estem treballant.
http://www.xtec.cat/~epuig124/naturals/fotosintesis.swf
http://repositorio.educa.jccm.es/portal/odes/conocimiento_del_medio/5pc_lafotosintesis/index.html (a partir de la pàgina 10)
I aquest és molt divertit
Taller de cuentos
Molí d’oli de la Granadella
Hem anat a la Cooperativa de la Granadella i ens han explicat com fan l’oli ara i com el feien abans. També ens han ensenyat que amb l’oli fan sabons perfumats amb essències. Ens han regalat una ampolleta d’oli verge extra i un sabonet.
Després de la visita hem anat a jugar a l’ermita i hem pogut admirar els molins del parc eòlic que hi ha al costat. Són impressionants!
