Projecte pirates

Els matemàtics varem començar el segon trimestre fent el projecte sobre els
ELS PIRATES. A partir de tota la informació trobada ens varem organitzar en grups per tal de saber que menjaven, com es vestien, quines eines i armes utilitzaven, amb quins vaixells navegaven, les seves banderes… i la vida d’alguns pirates famosos. Elaboràrem un diccionari de paraules i frases típiques que solien utilitzar els pirates i llegírem un llibre en castellà titulat “ El pirata Garrapata”.
Per acabar vam crear el nostre mapa del tresor. Ens els vam intercanviar i sortirem a buscar el tresor disfressats de pirates.
Quin tema tant divertit!!!

Pluja de contes a P3

Els alumnes de l’aula d’acollida hem anat a llegir contes tradicionals als més petits de l’escola!!
Quina experiència tan bonica! Ganes de repetir-ho!

Abdessamad: Em va agradar llegir contes als nens de P3.
Ayesha: M’agradaria tornar a explicar un conte als petits.
Yixuan: Després d’explicar el conte estava molt contenta.
Laura: Vaig passar vergonya però estava molt contenta quan llegia el conte.
Joseph: Estava una mica nerviós però feliç. M’agradaria repetir-ho.
Zhangjie: Va passar molt ràpid.
Azeddin: Tenia por de fer-ho malament però va anar molt bé.
Shuyun: Estava molt nerviós.
Junior: Alegre perquè jo sentia que els nens estaven feliços.
Luna: M’ha agradat molt. Els petits de l’escola estaven molt contents.

Descoberta a P3

Els dimarts a la tarda… amb la Descoberta 3-6 juguem i experimentem amb materials de l’entorn més proper!
Fins avui pinces, retalls de roba, cordes, imants, pilotes, rul•los, cordills i imants.
Durant les últimes sessions abans de vacances la farina i els macarrons amb escorredores, embuts, culleres i cullerons a les nostres mans!

EL RODAJOC

Els alumnes de tercer hem pogut gaudir d’un matí de convivència amb altres nens i nenes de la mateixa edat d’altres escoles d’Olot i comarca.
Hem participat de l’activitat del RODAJOC i hem realitzat diferents jocs. Ah! I també hem cantat i ballat la cançó del rodajoc! Ha estat un dia molt i molt divertit!

PROJECTE DELS ESPORTS

Els Carters hem fet un projecte, ens va costar decidir quin tema escollir, en vàrem proposar tants…. però després de diverses votacions ja el vam tenir: ELS ESPORTS.
Hem fet moltes activitats per conèixer els diferents esports que hi ha (hem vist que n’hi ha moltíssims!!!) i també hem conegut indrets de la ciutat on s’hi practiquen molts d’aquests esports.
Tot seguit veureu diferents imatges que plasmen una mica el que hem anat treballant:

- Vam fer una sortida per veure els diferents pavellons que tenim a Olot: N’hi ha quatre on s’hi practiquen el voleibol, el bàsquet, el patinatge i l’hoquei. També hi ha un rocòdrom exterior, un d’interior, una sala de tennis taula i una altre sala on s’hi fa esgrima, pilates, estiraments….

- La Cristina que estava de practicant a l’escola ens va fer una classe de dansa, ens ho vam passar molt bé!!!

- Vam fer una altre sortida per veure l’equip de futbol de la nostra ciutat! Vam estar al camp de l’Olot, als vestidors dels futbolistes, els vam poder fer preguntes, ens hi vam fer fotos i vam veure com entrenaven.

- Un dia a la tarda la Cristina ens va fer una exhibició de diferents tipus de danses: dansa contemporània, ballet clàssic, dansa del ventre i salsa. Vam poder observar que per ballar s’anava canviant de sabates. Portava uns talons!! No sé si nosaltres ens hi aguantariem!!

- Vam tenir el plaer de conèixer un nadador que va guanyar la medalla de plata en els jocs olímpics de Londres: L’Albert Gelis. Moltes gràcies per haver vingut!!
Ens va explicar que l’esforç i la constància és el més important per aconseguir les coses que et proposes.

- Finalment per relaxar-nos una mica vam fer una classe de ioga dirigida per l’Esther i la Dolors. Ens va costar una mica però al final ens vam relaxar!

>

HEM VISITAT UNA GRANJA

Els Mariners hem estat treballant els animals de la granja. Hem portat un munt de llibres i ninos. A l´escola els papes de la Marina Aulines i l´Iker Vilaseca ens van portar gallines i conills. I ara com a cloenda hem anat al Mas Pinadella de Begudà a veure com és una granja. Allà hem vist vaques, cavalls, oques, ànecs i gallines. Els hem pogut tocar i donar menjar i ens ho hem passat d’allò més bé!

Els nens i nenes de P3 ja llegim frases!!!

Ja fa dies que els Mariners estem llegint frases… i cada vegada són més difícils! Ara ens ha arribat “la coma” i mireu quines frases tan llargues que llegim ara! N´hem après molt ràpid!

 

Sortida P4

El passat divendres dia 20 de març, els follets de p4 vam anar a visitar la nostra amiga Lapil•li que viu al volcà Croscat. Quan vam arribar ja ens esperava amb les nostres monitores,la Gemma i la Montse. La Lapil•li és molt divertida i ens va preparar un joc de pistes molt divertit ! Mica en mica anàvem avançant cap al volcà, anàvem trobant aquestes pistes. La primera era un orella ben grossa per poder escoltar tots aquells sorolls del bosc. La segons pista, eren unes ulleres perquè poguéssim observar molt bé el nostre entorn i la tercera un mitjó, per poder caminar, salta i córrer per sobre les lapil•lis del volcà. Per acabar, la Montse i la Gemma ens van donar un paper per enganxar alguna lapil•li i poder-nos emportar a casa els colors del Croscat. Ens ho vam passar d’allò més bé !

El violoncel i Pau Casals

Els matemàtics de quart hem estat treballant el músic Pau Casals a l’hora de música. Hem après moltes coses sobre ell.
Pau Casals, a part de ser un excel•lent violoncel•lista, va ser un gran defensor de la pau i va interpretar el Cant dels Ocells amb el seu violoncel en nombrosos concerts benèfics i actes reivindicatius.
El Cant dels Ocells no va ser composat per ell, sinó que el seu autor és anònim, però se’l relaciona directament amb la seva persona per les nombroses vegades que ell el va interpretar i pel significat que li va donar.
Hem pogut observar un violoncel de ben a prop i fins i tot l’hem pogut tocar!

MUSIQUEM POEMES A 1r

Els nens i nenes de primer hem treballat, des de l’àrea de música, com posar música i sons en un poema. També hem treballat la veu!
Ha estat divertit experimentar amb tots aquests sons!

Adéu Vella Quaresma!

El divendres 27 de març els alumnes d’educació infantil hem acomiadat a la Vella Quaresma. Al matí hem fet la última feina que ens va manar, un collaret amb boles. Aquesta activitat l’hem fet a la biblioteca de l’escola tots els alumnes d’educació infantil, ens hem posat per grups: un mariner, un follet i un astronauta i apa som-hi a treballar! Així hem après a compartir i a ajudar-nos uns als altres. Després hem anat a veure la vella quaresma, hem llegit la seva carta i sabeu què? Ens ha dit que com que hem treballat tant i tant ens regala una setmana de vacances. Que bé!!! Li hem cantat la cançó i l’hem acomiadat fins l’any que bé!!! Gràcies Vella Quaresma i bones vacances a tots i a totes!!!!

Projecte la Terra i l’Univers

Els estadístics de tercer hem estat treballant durant dues setmanes el projecte de la Terra i l’Univers.
Hem après moltíssimes coses, hem treballat amb grup, hem buscat informació, hem visitat l’Observatori de Batet amb la companyia dels nostres familiars… en definitiva, ens hem convertit en uns autèntics experts en astronomia.

La geometria a P5

Els astronautes de P5 estem treballant les diferents formes geomètriques: triangle, quadrat, rectangle… per això hem fet un treball de plàstica relacionat amb la geometria. Ens hem posat per parelles i amb pals de gelat, gomets, retoladors…hem fet un dibuix amb les diferents formes geomètriques treballades. Ens han quedat uns dibuixos molt originals que hem penjat al passadís de l’escola. Felicitats astronautes!!!

El barri del Morrot

Aquest trimestre els nens i nenes de P5 hem treballat el barri del Morrot. Hem visitat alguns dels seus serveis com l’institut Montsacopa, l’escola bressol, els parcs, el supermecat…A l’institut Montsacopa ens han ensenyat les seves aules i a l’escola bressol ens han deixat jugar i experimentar amb diferents materials: farina, sucre…ens ha agradat moltíssim moltes gràcies a tots!!!

Gràcies mares!

Us volem ensenyar la feina que fan les mares voluntàriament cada dimecres a la tarda.
Enregistren llibres de la biblioteca de l’escola a un programa informàtic i els enquadernen perquè no es facin malbé,
Si algun dimecres us animeu, veniu a fer-lis un cop de mà. Segur que elles us ho agrairan i l’escola també.

PROJECTE PATI

Hola, som la Comissió de Pati.

Des de l’inici de curs ens trobem setmanalment mestres, alumnes i pares per recollir les diferents informacions i propostes de millora sobre el nostre pati.

Hem passat per tots els cursos demanant el que els hi agradaria tenir al pati. Hem realitzat un PowerPoint i un vídeo amb moltes idees per triar.

Les propostes que han quedat després del procés de selecció, del preu, de l’espai i de l’homologació han estat: caseta per infantil, rocòdrom, taules de pícnic, pissarres, escenari, taula tenis-taula, xarxa de vòlei,…

La comissió ha fet el buidatge de totes les propostes i ens hem distribuït les tasques per cursos:
Els alumnes de segon han fet una instància a l’ajuntament demanant si tenen alguna taula de tenis-taula exterior.
Els alumnes de tercer han anat a infantil a demanar com volen que sigui la casa de fusta i fer-ne un esboç.
Els alumnes de quart han fet una carta que distribuiran a algunes empreses d’Olot demanant s’hi ens poden ajudar econòmicament.
Els alumnes de cinquè han realitzat un planell del pati i l’han mesurat.
Els alumnes de sisè han calculat l’àrea del pati.

Des de la comissió us animem a tots el pares i mares que participeu i ens ajudeu a realitzar el nostre pati.

Ara us adjuntem el vídeo que vam fer perquè hi feu una ullada!

Els de 6è practiquen amb el GIMP

0

En les sessions d’informàtica els alumnes de 6è hem fet pràctiques amb el GIMP, un programa editor d’edició d’imatges.
Hem après a retallar cares amb les tisores intel·ligents, escalar-les, girar-les,…per sobreposar-les a una altra imatge; hem après a convertir el fons d’una imatge en transparent i fer un muntatge fotogràfic enganxant la nostra cara a un altre personatge i sobreposar la figura en un fons.
Mireu el resultat, a veure si us agrada!!

SEGONA SESSIÓ EDUCATIVA-EMOCIONAL A PRIMER

Hem portat a terme la segona sessió educativa-emocional. Aquesta vegada hem parlat una mica de la diferència entre els nens i nenes. Hem hagut de dibuixar damunt una silueta les parts del cos que faltaven si era nen i les coses que faltaven si era nena. Ens hem adonat que no podem distingir un nen i una nena pels cabells, o per si porta arrecades… només ens podem distingir per tenir vulva o tenir penis.
També hem vist que les afeccions no depenen de si ets nen o nen: hi ha nens que els agrada cuinar, ballar, fer plàstica… i també hi ha nenes que els agrada jugar a futbol, fer judo… per tant depenen una mica del tarannà de cadascú i no del seu sexe.

Els alumnes de segon hem anat a plantar romaní

Els alumnes de 2n hem continuat amb l’activitat d’anar a l’hort. Aquest 2n trimestre hem plantat una planta aromàtica: el romaní!!

El volcanet d’Olot

Els escriptors de prosa i els escriptors de poesia hem realitzat l’activitat, el “Volcanet d’Olot”. Una activitat que ens ha permès apropar-nos i conèixer millor, el volcà Montsacopa. El volcà que tenim més a prop de l’escola.
La Mafa, la Gemma i en Víctor han estat els nostres monitors/es i… ens han explicat: com es forma un volcà, quin tipus de roques volcàniques hi ha, quina és la flora i la fauna del volcà, hem comptat les escales que hi ha per a pujar al Montsacopa i, fins i tot em mesurat el cràter del volcà!!
Hem après un munt de coses i… ens hem divertit moltíssim!!

Treballem les plantes

La mare de la Marta i la Maria ha vingut a la nostra escola a ensenyar-nos com funciona un arambic. Ho hem pogut veure en directe i hem après moltes coses!

Activitat: l’oli no va a l’aigüera!

Els carters hem fet una activitat que ens ha ajudat a veure com hem de cuidar el nostre medi!
Hem pogut observar per què l’oli que hem utilitzat per cuinar… no pot anar a l’aigüera: L’oli pesa menys que l’aigua, per tant, quan es barreja amb l’aigua sura. En conseqüència, de l’aigüera passa al riu embrutant l’aigua, impedint que l’oxigen entri dins l’aigua i en conseqüència els peixos no puguin respirar, untant les plomes dels ocells que s’apropen a l’aigua i en conseqüència moren de fred i no poden volar…. És important anar-nos conscienciant de la importància del reciclatge per anar ajudant a conservar l’entorn on vivim.

El gel

Els més petitons de l’escola hem fet de científics i hem convertit aigua en gel!!!!
Ens hem posat les bates, hem posat aigua al congelador i… una estona després… Ui!!!! Gel!!!! Que dur i fred que estava!!!

Audició a P3

La nostra primera audició…
Hem descobert el so llarg i curt en diferents instruments, i hem cantat cançons amb la flauta travessera de companya.

Go to Top