Sortida al Volcà Montsacopa

Aquest dimarts 3 de maig els Escriptors de 2n, vam fer una sortida al Volcà Montsacopa per descobrir i aprendre’n coses:

P3 i P4 ANEM A VISITAR LA BIBLIOTECA

Avui els mariners i els follets hem anat a visitar la Biblioteca d’Olot, hem entrat a sala dels contes infantils i l’Irene ens ha explicat tot el que hi ha en una biblioteca i tot el que hi podem fer. Després hem baixat al pis de baix que encara hi ha més coses per endur-te de préstec: contes, DVD’s, CD’s… hem conegut la bibliotecària, la Dolors, que ha estat molt contenta de la nostra visita. Finalment, la Raquel ens ha explicat un conte de la Vaca Florentina!! ens hem fet un tip de riure i com que ens ha agradat tant, ens n’hem emportat dos de la mateixa col·lecció per explicar a la classe!! Ha estat una sortida molt enriquidora, hem après moltes coses!!

VISITA A L’AJUNTAMENT

Els alumnes de 3r vam anar de visita a l’ajuntament. En Xarli ens el va ensenyar. Vam veure la planta dels diners, la dels papers, la dels mapes, la sala de plens, el despatx de l’alcalde…

Vam tenir una estona per poder parlar amb l’alcalde i fer-li algunes preguntes que havíem preparat. Ell va ser molt amable i ens les va contestar totes.

Voleu veure per dins l’ajuntament amb nosaltres? Mireu, mireu…

 

ENDEVINA, ENDEVINALLA…

0

Sabeu?Els astronautes de P5 hem preparat una endevinalla d’un personatge pels mariners de P3 i follets de P4. Us expliquem com l’hem feta:
Vam pensar i dissenyar tres pistes i cada dia en penjàvem una al vidre; per P3 la pista estava tota feta en pictogrames i per P4 ja hi havia alguna paraules de les lletres que els havien arribat.
Durant aquests tres dies, ells podien anar posant la possible solució a la bústia que hi havia sota les pistes.
Dimecres de la setmana passada va ser el gran dia, ens vàrem reunir tots al pati per desvetllar la solució correcta. Sabeu quin personatge era? Doncs… mireu, mireu!!.

ANEM A LA BIBLIOTECA

0

Aquest matí els astronautes de P5 hem anat a fer una visita a la biblioteca Municipal. Ens esperava la Dolors Arqué, quina artistassa!!.Ens hem convertit en exploradors i hem après un munt de coses de la biblioteca: com es fa per fer un préstec d’un conte, què volen dir els gomets que tenen els contes… Ens hem assegut a la plaça vermella i vés per on….. ens ha explicat un preciós conte:”El gos negre”.
Moltes gràcies Dolors.
Esmorzar i jugar un xic al parc no hi podia faltar.

Joc simbòlic P-4

0

Durant aquest segon i tercer trimestre els Follets ens ho estem passant d’allò més bé al joc simbòlic. Sabeu que a més a més dels racons que ja teníem, ara n’hi ha dos de nous?
Sí, sí, ens hem convertit en uns autèntics metges! També tenim el racó de disfresses i ens vestim d’animals, pallassos, i de coses molt originals! Voleu veure-ho? Doncs feu una ullada a les fotografies que hi ha al bloc!

EL NOSTRE HORT.

Quin goig que fa el nostre hort!

Per la primavera la majoria de plantes acceleren el creixement, i en aquest sentit, les del nostre hort no són pas una excepció.

Podem veure que tenim bròquils, bròcolis, col i flors, cols de varis tipus, alls, cebes, faves, pèsols, enciams i escaroles. Cada curs té la seva parcel·la i les seves plantes. Cada persona planta la seva planta i cuida (quan és l’encarregat o encarregada), totes les plantes del seu curs. Cal regar, treure les males herbes, fer algunes feines extres depenent de cada planta, i si alguna cosa no rutlla, cal comunicar-ho i posar-hi solució, si és que n’hi ha.
Si tot va bé, tothom es podrà emportar alguna planta cap a casa seva. De moment, sembla que tot va per bon camí, només cal donar una ullada a l’hort. Val més una imatge que mil paraules.

Visita al museu de les matemàtiques 3r i 4t

0

Els alumnes de cicle mitjà també hem visitat el museu de les matemàtiques, instal·lat a l’Hospici d’Olot.

Aquest museu és d’allò més divertit i sabeu per què?

Doncs perquè hi ha un cartell a l’entrada que diu: PROHIBIT NO TOCAR!

I així ho hem fet: tocar, remenar, gaudir, experimentar, manipular, raonar, divertir,… a partir d’un munt de materials del món de les matemàtiques!

 

Els de tercer!

 

Els de quart!

 

 

Màquines i forces a 6è

Els alumnes de 6è hem hagut de desenvolupar el tema de les màquines i forces a partir d’un mapa conceptual i presentar-lo en format “Lapbook”. Alguns de nosaltres hem aprofundit més en el tema i hem creat la nostra pròpia màquina simple.

Aquí us en deixem alguns exemples.

Juguem amb les matemàtiques!

Aquest dijous 21 d’abril, els alumnes de 1r i 2n hem pogut gaudir d’un matí a les sales de l’Hospici, per poder jugar i experimentar amb les matemàtiques.

La consigna era “Prohibit NO tocar”. Que divertit! Ens hem endinsat al món de la geometria, hem fet construccions, trencaclosques, hem jugat amb un tangram gegant, hem fet laberints amb unes alfombres matemàtiques… i moltíssimes coses més! Mireu les fotos i ho veureu!

Travessar el carrer

El passat dijous 14 d’abril els alumnes de 1r vam fer la segona sessió de l’activitat, en què en Santi, un Policia Municipal, ens va acompanyar pels voltants de l’escola i vam posar en pràctica tot el que havíem après a la sessió anterior. Vam poder fer de municipals i tots plegats vam practicar els sistemes de creuar correctament els carrers i de forma segura.

SORTIDA A BESALÚ

0

Ahir dimecres 13 d’abril, vam anar a fer una sortida a Besalú.

L’objectiu d’aquesta sortida era anar a visitar algunes construccions de l’Edat Mitjana, com per exemple: la sinagoga, banys jueus… i el més important, el pont fortificat.

Ens ho vam passar molt bé, i esperem que els de l’any que ve s’ho passin tan bé com nosaltres.

A 3r toquem el carilló!

Aquest any, els alumnes de tercer, ens hem endinsat amb l’aprenentatge d’un nou instrument. El carilló!
És complicat tantes tecles iguals! però ho fem d’allò més bé!

SORTIDA A LA VILA OLÍMPICA.

0

Divendres dia 1 d’abril vam realitzar l’activitat final de les olimpíades. Tot i que el temps no ens va acompanyar, no vam deixar que ens espatllés, del tot, la vetllada a Barcelona i vam poder visitar entre ruixat i ruixat l’Estadi, el Palau Sant Jordi, l’esplanada ajardinada i les piscines Picornell. Aquí us deixem una pinzellada del que vàrem fer… donant per finalitzats els 3 dies diferents.

Audició de corda fregada a 2n

Els alumnes de segon hem pogut gaudir d’una audició de violí. En Xevi, professor de l’Escola Municipal de música d’Olot, ens ha explicat les diferents característiques del violí i ens ha interpretat diferents obres musicals. En sap molt!
Nosaltres també ho hem pogut provar! que difícil!

Anem a les Experiències Matemàtiques

0

Aquest matí, els astronautes de P5, hem anat a l’Hospici a visitar l’exposició EXPERIÈNCIES MATEMÀTIQUES.PROHIBIT NO TOCAR.
Hem tingut l’oportunitat d’apropar-nos al món matemàtic a través de diferents activitats intuïtives i visuals que ens han fet raonar, pensar, experimentar, provar…. i sobretot jugar i passar-ho molt bé.
Mireu, mireu…

Els mariners plantem enciams!!!

Dilluns a la tarda, els mariners vam anar a l’hort a plantar enciams a l’hort de l’escola!!! en Norman ens va ajudar a plantar-los i després els varem regar. Ahir a la tarda varem mirar una presentació sobre els enciams, vam conèixer que hi han de diferents varietats, el que necessiten per créixer i a on es compren i fins i tot vam aprendre una cançó: una plata d’enciam. Després varem observar un enciam amb una lupa interactiva i varem veure com eren . Ara esperem que creixin força per poder fer a casa una bona amanida!!!

ENS VISITEN MEDALLISTES OLÍMPICS

Aquest matí després del pati, hem tingut l’honor de tenir entre nosaltres 2 medallistes olímpics en JOAN LLANERAS i en CARLES TORRENT, tots dos de la modalitat de ciclisme. Hem passat una bona estona amb ells on ens han explicat les seves vivències, experiències, sacrifici, esforç, constància… tots els valors que cal tenir per ser un bon esportista i que podem aplicar a la nostra vida real del dia a dia.

MOLTES I MOLTES GRÀCIES PER LA VISITA

ELS TALLERS DE LES OLIMPÍADES

Per tal d’aprendre coses sobre les olimpíades i per practicar diferents disciplines que es fan durant aquestes proves hem realitzat diferents tallers. Ens hem barrejat per cicles i hem realitzat uns tallers molt engrescadors. Mireu mireu…

TALLERS A P3 I P4

ATLETISME I ESPORTS OLÍMPICS: Els mariners i els follets ens convertim amb esportistes olímpics i comencem el taller fent estiraments amb pilotes. Tot seguit sortim al pati d’educació infantil i fem diferents jocs repartits en diferents estacions: atletisme, salt de llargada, llançament de javelina, curses de relleus i xanques . Cada estació dura uns 10 minuts. Per acabar el taller tornem a fer estiraments amb música de relaxació, ufff ens hem adonat que fer d’esportista és molt cansat!!!

TALLER DE CIRCUITS: Què fan els esportistes abans de competir? doncs entrenar! entrenar cos i ment. Primer hem fet diverses postures de ioga que ens han servit per estirar el cos i relaxar la ment; i després hem fet un circuït en el que hem hagut de superar diversos obstacles i ens ho hem passat d´allò més bé!

MEDALLES OLÍMPIQUES: Elaborem les nostres pròpies medalles olímpiques a partir d’un suport i a sobre hi enganxem les anelles fetes de plastilina.

TALLERS A P5 I CICLE INICIAL

SIMBOLOGIA OLÍMPICA: En aquest taller hem après coses sobre la Bandera Olímpica: qui la va crear, que signifiquen els anells, perquè són d’aquests colors i no uns altres,…
Després ens hem endinsat al món de les Mascotes Olímpiques; les hem repassat totes, des de la primera el 1972 a les olimpíades de Munich, fins a les actuals de Rio 2016. Hem vist com eren i què representaven.
Tot això ho hem fet amb la PDI i un programa interactiu que també ens ha permès jugar a memoris de mascotes, memoris de banderes, activitats de relacionar, de contestar preguntes,… I per acabar ens hem emportat un petit llibret amb totes les mascotes per poder-les pintar i guardar com a record.

PICTOGRAMES OLÍMPICS: En el taller del Cicle Inicial, hem après que és un pictograma, quins són els pictogrames dels esports olímpics. També hem vist que hi ha esports no olímpics com el patinatge,el surf, el beisbol, les bitlles….i ens hem inventat un pictograma per aquests últims. Tenim molta imaginació!!!

ATLETISME: Després de posar-nos el dorsal, com autèntics atletes, hem pogut practicar tres modalitats olímpiques dins de l’atletisme:
. Cursa: 100m llisos, 100m tanques, 3000m obstacles i relleus.
. Salt: de llargada i d’alçada.
. Llançament: de disc, de vòrtex i de jabalina.

Quin taller més divertit!!!

JOCS OLÍMPICS: Hem distribuït la classe en 3 racons. En un es traballava l’esgrima (orígen, moviments bàsics,..), l’altra el desplaçament en xanques i per últim el d’obstacles ( anar a peu coix, saltant,…) tot passant per un circuit. Ens hem divertit molt!!!

CORONA OLÍMPICA: Després d’esbrinar què en saben de la simbologia de la corona d’olivera a les olimpíades gregues, de visualitzar un breu documental sobre la història d’aquestes i veure una branca d’olivera i diferenciar-la d’una de llorer, passem a la construcció de la nostra corona olímpica. Ja tenim la nostra corona!!!

HIMNES OLÍMPICS: Sabeu qui són la Montserrat Caballé i en Freddie Mercury? I los Manolos? Pregunteu-ho als vostres fills/es!!! En aquest taller hem fet una petita pinzellada dels diferents himnes olímpics i d’altres cançons que van ser presents en les olimpíades de Barcelona!!!

TALLERS A CICLE MITJÀ

CORONA OLÍMPICA: L’objectiu dels jocs olímpics a l’antiga Grècia era guanyar a través del joc net i el premi era una corona feta amb branques d’olivera. Nosaltres hem fet les nostres pròpies corones d’olivera, totes ben originals i divertides.

BARCELONA 92: El taller de Barcelona 92 es basa en visionar un PowerPoint sobre les olimpíades del 1992 de Barcelona. En ell es pot observar a part dels aspectes més rellevants d’aquestes olimpíades, les diferents instal•lacions que es van utilitzar i els esports que s’hi van portar a terme a cadascuna d’elles. Hi ha adjuntats fotos i vídeos per identificar els diferents esports olímpics, sobretot aquells que puguin resultar més desconeguts. Ens fixarem sobretot en les instal•lacions de l’anella olímpica que seran les que anirem a visitar el divendres 1 d’abril i també posarem molta atenció als diferents pictogrames; ja que seguidament després del joc de preguntes ens dividirem en 3 grups per fer els jocs de memori amb imatges dels pictogrames dels diferents esports visionats en el PowerPoint.

GOALBALL: El Goalball com a esport paralímpic per a sensibilitzar l’alumnat cap a les persones amb discapacitat visual.
És un esport col•lectiu on juguen tres jugadors per equip i consisteix en llançar la pilota rodant per terra amb la mà en direcció al camp contrari per marcar un gol a la porteria. Alhora els tres jugadors de l’altre equip intenten aturar la pilota amb qualsevol part del cos com si s’anessin porters de futbol. La línies del camp són tàctils i es juga amb els ulls completament tapats amb antifaç visió zero.

HIMNES OLÍMPICS: Sabeu qui són la Montserrat Caballé i en Freddie Mercury? I los Manolos? Pregunteu-ho als vostres fills/es!!! En aquest taller hem fet una petita pinzellada dels diferents himnes olímpics i d’altres cançons que van ser presents en les olimpíades de Barcelona!!!

ATLETISME: Després de posar-nos el dorsal, com autèntics atletes, hem pogut practicar tres modalitats olímpiques dins de l’atletisme:
. Cursa: 100m llisos, 100m tanques, 3000m obstacles i relleus.
. Salt: de llargada i d’alçada.
. Llançament: de disc, de vòrtex i de jabalina.

Quin taller més divertit!!!

SIMBOLOGIA OLÍMPICA : En aquest taller coneixem l’impulsor de les olimpíades de l’era moderna: Pierre de Coubertin, el qual també va ser el creador de la bandera olímpica. Expliquem la simbologia de les 5 anelles i els colors que la formen.
Repassem els diferents països on s’han fet olimpíades, els situem en el mapa mundi i observem la simbologia de les diferents mascotes.
Finalment treballem els pictogrames que representen els diferents esports que formen part dels jocs olímpics i dels jocs paralímpics.

TALLERS A CICLE SUPERIOR:

SIMBOLOGIA OLÍMPICA: Mitjançant un joc de pistes, hem de descobrir i conèixer les mascotes olímpiques de les diferents edicions dels Jocs Olímpics d’estiu des de l’any 1972 fins l’actualitat.
Cal que fem una cerca a Internet per esbrinar i recollir en un taula tota la informació que se’ns demana.
Les mascotes acostumen a ser animals o figures antropomòrfiques representatives de la zona on es realitzen els Jocs. N’hem trobat alguna de molt curiosa!

MODELATGE OLÍMPIC: En aquest taller els i les alumnes intenten modelar el paper d’alumini amb l’objectiu d’aconseguir figures humanes fent diferents esports. Encara que sembla fàcil la veritat és que els està resultant entretingut i per alguns, molt complicat.

HIMNES OLÍMPICS: Sabeu qui són la Montserrat Caballé i en Freddie Mercury? I los Manolos? Pregunteu-ho als vostres fills/es!!! En aquest taller hem fet una petita pinzellada dels diferents himnes olímpics i d’altres cançons que van ser presents en les olimpíades de Barcelona!!!

ATLETISME: Després de posar-nos el dorsal, com autèntics atletes, hem pogut practicar tres modalitats olímpiques dins de l’atletisme:
. Cursa: 100m llisos, 100m tanques, 3000m obstacles i relleus.
. Salt: de llargada i d’alçada.
. Llançament: de disc, de vòrtex i de jabalina.

Quin taller més divertit!!!

HISTÒRIA DELS JOCS OLÍMPICS: Comencem el taller explicant els Jocs Olímpics a l’antiguitat, quin any es van començar a realitzar, quines modalitats d’esports es realitzaven i alguna curiositat.
Tot seguit treballem els Jocs Olímpics de l’era moderna a partir que el Baró Pierre de Coubertin els recupera l’any 1896. En aquest apartat expliquem el tipus d’olimpíades que es fan actualment, quins són els símbols, què signifiquen i la importància que tenen: lema, jurament i credo olímpic, la bandera olímpica, la flama, l’himne i les mascotes. Després aprenem quins són els premis i condecoracions que poden rebre els atletes: medalles, el podi i l’himne, el diploma olímpic i el “Kotinos”. No ens oblidem d’explicar què és el Dopping.

 

COMENCEM ELS 3 DIES DIFERENTS

Ja hi tornem a ser!!! Aquest any, després de les vacances de Setmana Santa, comencem el tercer trimestre amb els 3 dies diferents dedicats a les OLIMPÍADES.

I com a totes les Olimpíades, no podia faltar la inauguració. A les 10:00 del matí ens hem reunit tots a la pista i amb la música de “Carros de foc”, els diferents mestres ens han fet una desfilada de banderes. Entremig de nosaltres se’ns ha col.lat un pallasso, en NATI, que ens ha anat intervenint durant tota la inauguració. Quin bona estona ens ha fet passar!!!

Seguidament hem tingut el discurs d’inauguració fet per la Montserrat i la Laura i en Nati que les anava empipant… ai, ai,ai… aquest pallasso trepallot. I no podia faltar la mascota de les Olimpíades del Morrot. Us presentem en MURRI, un dino molt divertit i simpàtic que ha saludat a tots els nens i nenes.

En Joan ens ha portat la torxa, vinguda des d’Atenes i hem pogut encendre el nostre pavater!!!

I per finalitzar la inauguració, la Carme ens ha ofert uns magnífics balls coreografiats que hem ballat tots junts. I com no… en Nati el pallasso també ens ha volgut fer ballar!!! Que bé que ens ho hem passat!!! Si no us ho creieu mireu les fotos….

MOLTES GRÀCIES CARME I JORDI.

ENDAVANT 3 DIES DIFERENTS!!!

Go to Top