El gel

Els més petitons de l’escola hem fet de científics i hem convertit aigua en gel!!!!
Ens hem posat les bates, hem posat aigua al congelador i… una estona després… Ui!!!! Gel!!!! Que dur i fred que estava!!!

Audició a P3

La nostra primera audició…
Hem descobert el so llarg i curt en diferents instruments, i hem cantat cançons amb la flauta travessera de companya.

ACTIVITAT STOP MOTION 5è

Els alumnes de 5è han treballat el projecte de la màgia. Han après molts trucs, de mans i visuals, i també han descobert el funcionament de l’STOP MOTION. Es tracta d’una tècnica d’animació que consisteix en simular el moviment d’objectes estàtics per mitjà d’un seguit d’imatges fixes que es reprodueixen successivament.

Hem hagut de crear els grups, pensar l’argument de la petita producció, buscar els elements, fer les fotografies, editar-ho amb el Movie Maker (posar el títol, editar la seqüència de fotos, fer els crèdits, descarregar la música, inserir-la al projecte i passar-ho a vídeo).

Mireu el resultat, esperem que us agradi!

ARRIBA LA VELLA QUARESMA!!

Ohhh ja s’ha acabat la festa i la disbauxa!!
Ha vingut una vella rondinaire que ens ha dit: Prou de gresca! Prou de disfresses! Prou saltar i ballar tot el dia! Prou! Prou! Prou! Ja és hora de treballar de valent!!!!
Això sí, si treballem molt ens regalarà una setmana de festa!

GRAN DESFILADA DE DISFRESSES!!

Com ja és tradició el primer cicle hem fet la gran desfilada de disfresses!!
Hem vist de tot: Cavallers, princeses, animals, súper herois, vampirs… i maquinetes!
Ens hem pogut passejar davant dels companys i companyes i ballar amb la música del Carnaval!!

Els astronautes de P5 ja comencem a fer sumes!

0

Aquest trimestre hem descobert una màquina molt interessant, la màquina de fer sumes.
Ens ho hem passat molt bé, posant les boles de diferents colors a cada tub de la màquina i després comptant quantes n’hi havia entre totes.
També a racons hem fet sumes amb pals de polo, que hem hagut de classificar segons el seu resultat.
Ens agrada molt SUMAR!!

Audició de la Cobla de tres quartants

En Xevi ha vingut a la nostra escola a explicar als nens i a les nenes de quart què és la Cobla de tres quartants.
Quan ens ha vist a tots amb les calcetes i els calçotets al cap, ha quedat parat!!! Que divertit!
Ens ha explicat que la cobla de tres quartants va ser la primera cobla que va existir i estava formada per tres músics que toquen quatre instruments.
El primer instrument que ens ha ensenyat ha estat el flabiol que és de la família de vent-fusta perquè té bisell i es toca amb una sola mà.
El flabiol es toca sempre amb el tamborí que és de la família de percussió. Està format per una pell que cal tensar per afinar l’instrument i també té uns bordons que fan que tingui una sonoritat molt característica.
Uns segon músic de la cobla de tres quartants toca el sac de gemecs que està format per un sac de pell i uns tubs.
L’últim instrument d’aquesta formació és la tarota que és un instrument de vent-fusta i té una canya.
Tots aquests instruments han anat evolucionant, per exemple, el tamborí ara és més petit i els tensors són de metall.
El sac de gemecs va desaparèixer de la cobla i com que no el tocava ningú gairebé no n’hi havia. És per això que des de fa uns anys s’ha tornat a recuperar.
Actualment, a la cobla, en comptes de la tarota, hi trobem la tenora i el tible.
El flabiol també ha evolucionat, ara els flabiols tenen claus per poder fer més notes.
Per acabar l’audició, en Xevi ens ha ensenyat una gralla. La gralla no pertany ni a la cobla de tres quartants ni a la cobla de sardanes sinó que pertany al grup de grallers.
Ha estat molt interessant poder escoltar en directe tots aquests instruments tradicionals catalans. Hem après moltíssimes coses!

JA HA ARRIBAT EN CARNESTOLTES!!!!

UAUUUU!!! Aquest dimarts a la tarda mentre estàvem fent lectura tranquil·lament relaxats a les aules, ufff, QUIN ENSURT!!! Un soroll molt fort de tambors ens ha sorprès i … SORPRESA, un grup de papes amb els tambors ens ha vingut a buscar a les aules perquè resulta que arribava el Carnestoltes. BÉÉÉÉÉ´!!!

Ens hem reunit al gimnàs i després de ballar al ritme dels tambors, la pregonera que acompanyava al Carnestoltes ens ha llegit el pregó. VISCA LA GRESCA!!!

GENT DE L’ESCOLA del MORROT,

Nens i Nenes, Homes i Dones,

Ha vingut en Carnestoltes.

Que és el Rei dels pocasoltes.

I us vol fer saber que ha arribat

i l’avorriment ja s’ha acabat.

La gresca ja és aquí !

Anem-nos a divertir!

Cantarem, ballarem, riurem

i d’allò més bé ens ho passarem.

Cada dia una consigna heu de portar

i de la festa poder participar.

Aquest any tinc ganes de molta gresca

i ningú em farà parar, fins i tot

a l’hora de menjador us vindré a manar.

A la vostra escola em quedaré

fins el dimecres que ve.

Espero poder saludar

a qui em vingui a visitar.

VISCA EL CARNESTOLTES!!! VISCA!!!

Festa de la Pau

Com ja és tradició a l’escola, aquest curs també hem celebrat la festa de la Pau. Aquest any l’hem dedicat a la Malala, premi Nobel de la Pau 2014.
Durant el matí, ens vam dividir per cicles i… vam aprendre, conèixer i complementar els que ja en sabíem alguna coseta… una mica la vida d’aquesta noia, la Malala, una gran lluitadora i defensora del dret a l’educació, sobretot per a les nenes, en els països en què no poden exercir aquest fet tant obvi per a tots nosaltres.
Seguidament ens vam repartir en grups intercicles, on hi havia nens i nenes barrejats, de P3 a 6è! Tota una experiència i vam elaborar un punt de llibre amb el lema de la Malala… un lema que a tots i a totes ens va fer posar la pell de gallina: un nen, un mestre, un llibre i un bolígraf…poden canviar el món!!

A la tarda ens vam reunir tots i totes al gimnàs i… vam tenir l’oportunitat d’escoltar una carta dirigida a la Malala… una carta preciosíssima que no va deixar a ningú indiferent.
Vam rematar-ho amb la construcció del lema de la Malala entre tots els alumnes!
Molt emocionant!

Ens endinsem al floorball

Els inventors estem treballant l’esport del floorball (adaptació del hockei a l’ escola). Anem millorant en les conduccions alternant de dret i de revés, amb canvi de direcció i sentit;
l’amplitud visual de camp en el treball d’ equip, el desmarcatge, la parada i llançament, la recepció, la manipulació correcte de l’ stick… . Aquí en teniu una petita mostra!

Audició de percussió

Els carters hem pogut veure, sentir i tocar alguns instruments de percussió que ens ha ensenyat en Pau.
Ell ens ha explicat que el primer instrument que va existir va ser el propi cos de les persones i després alguns elements de la natura.
Totes les coses del món les podem picar, sacsejar o fregar, i d’aquesta manera podem fer sons amb molts objectes.
Amb els instruments de percussió podem fabricar ritmes jugant amb els sons greus i aguts.
En Pau també ens ha fet sons amb objectes de casa, per exemple, amb una ampolla d’anís, amb dues vieires o amb una paella, una cullera i un didal.
I també hem pogut veure i escoltar el so de la bateria! Ha estat tot molt i molt interessant!

Audició corda fregada

Els escriptors hem rebut la visita d’en Xevi. Ell és professor de l’Escola de Música i ensenya a tocar el violí.
Hem pogut escoltar algunes peces que ell ens ha interpretat. Ho fa molt i molt bé!
Nosaltres també ho hem provat i hem vist que per tocar un instrument cal moltíssima pràctica.
Ha estat molt divertit!

Juguem amb l’espai

Els carters de prosa i els de poesia hem treballat l’ orientació a partir del nostre referent el cos tot fent servir, en el joc i les diferents tasques proposades, nocions de direcció i situació.

BÀSQUET

El diumenge 25 de gener els alumnes que participen a l’extraescolar de bàsquet a l’escola, van anar a veure un partit de la lliga ACB on jugàven els equips de FIATC JOVENTUT – CAI ZARAGOZA.
Els alumnes es van poder fer una foto amb els jugadors.
Van ser un gran dia on van gaudir molt petits i grans.

Audició vent-metall

Avui, en Jordi, que és un professor de l’Escola de Música, ha vingut a la nostra escola per explicar-nos coses de la família dels instruments de vent-metall. Hem après que són d’aquesta família tots aquells instruments que tenen un broquet i que el músic, per fer-los sonar, necessita fer vibrar els seus llavis.
En Jordi ens ha explicat moltes coses com per exemple que el sacabuig, que és un instrument del s.XVI, tenia un tub que es podia allargar i fer algunes notes.
També ens ha explicat que l’Adolf Sax (Bèlgica) va inventar un sistema de vàlvules i pistons amb els quals podia allargar i fer petit el tub dels instruments. També va ser l’inventor del saxofon.
En Jordi ens ha ensenyat molts instruments d’aquesta família com trompetes de diferents mides, un trombó de vares alt, un trombó de pistons tenor, un trombó de vares tenor, un fiscorn i un bombardí. Els ha fet sonar tots i ens ha interpretat moltes cançons, algunes de molt conegudes com el ball dels gegants i dels cavallets d’Olot.
També hem pogut veure dues sordines diferents, una que canvia el timbre de l’instrument i l’altra, d’estudi, que fa el so més fluix.
Hem acabat l’audició provant de tocar el bombardí!!!

VIA ROMANA

ELS ROMANS

Els alumnes de cinquè hem treballat aquest trimestre l’Edat Antiga. Hem pogut aprendre com vivien diferents civilitzacions d’aquesta etapa de la història: els ibers, els celtes, els grecs i els romans.
Cal destacar els romans perquè van fundar un gran imperi que es va extendre pel Mediterrani i gran part d’Europa.
La història de l’Imperi Romà va començar amb August i va finalitzar el 476 dC.
Els romans van anar imposant la seva llengua, els seus costums, les seves creences, la seva forma de fer política…, a tots els pobles que van anar conquistant.
Per comunicar els diferents pobles i ciutats, els romans van construir les anomenades vies romanes com la que hem pogut recórrer nosaltres des de Sant Pau de Segúries fins a Sant Salvador de Bianya. És una antiga via que fins fa relativament poc (primeries del segle XX) va servir de nexe entre les comarques de la Garrotxa i el Ripollès.
La via és agradable i fàcil recorregut que nosaltres vam podem fer en poc més de tres hores. Al llarg del camí vam poder observar el bon estat de la calçada en molts trams, els pilons guarda-rodes, els murs de contenció, plataformes de gir, sistemes de desguàs, i la marca d’algun picapedrer.
Encara avui dia trobem arreu, restes d’algunes de les construccions dels romans: arcs de triomf, aqüeductes, amfiteatres, teatres, banys, … Això és el que hem volgut representar en la maqueta que hem fet tots els alumnes de cinquè.
A continuació teniu unes imatges de la via romana i la maqueta.

MIFAS

El passat mes de desembre, abans de les vacances de Nadal els alumnes de sisè vam fer una activitat proposada des de MIFAS. L’objectiu d’aquesta activitat fou, per una banda conscienciar-nos de les dificultats que comporta desplaçar-se en cadira de rodes i, per l’altra, adonar-nos que les persones que van en cadira de rodes poden fer esport adaptat i gaudir dels avantatges que aquest comporta.

Una lletra nova a P4!

Avui ens ha arribat una lletra nova, tots estàvem molt intrigats perquè les 5 germanes ja havien arribat totes… quina podria ser doncs? Hem sentit un soroll que venia del jardí de la casa de les vocals que feia: mmmm….. una vaca? Noooooo!!! LA LLETRA M ! Quina il•lusió!! Ha anat donant la mà a les vocals i han sortit paraules noves: mà, mu, om… i també hem tingut una sorpresa!! Ha arribat el nom de l’Emma, ja el podem escriure en comptes del seu nom secret.
Mireu les fotos!!

La prehistòria

Aquests primers homes de la prehistòria si que foren uns grans inventors perquè se les van haver de pensar totes per poder sobreviure. Amb pedres i branques van construir eines per poder caçar animals i així alimentar-se. Van aprendre a dominar el foc i de mica en mica vam passar de ser nòmades i de viure en coves i balmes a ser sedentaris i viure en cabanes fetes de fang i palla. I aprendre l’art del metall.
Nosaltres ens hem volgut posar a la seva pell i hem construït eines per diversos usos.
També hem volgut imitar les pintures rupestres que pintaven als sostres i parets de les coves. No ha estat gens fàcil però utilitzant pigments naturals i les nostres mans com a pinzells els resultats no han estat del tot malament.

Amics lectors

Aquesta és una activitat tradicional de cada any en la qual, els alumnes de 2n i els alumnes de 4t, comparteixen una agradable estona de lectura, tot fomentant l’hàbit i el model lector.

Aquest curs hem dut a terme una petita variant. Els alumnes de 4t es preparen la lectura en veu alta d’un conte i l’expliquen a un petit grup d’alumnes de 2n.

Ttxxxx…. que comença el conte…

Go to Top