EXPERIMENTS

Avui els biòlegs i biòlogues de l’escola han fet un experiment. Havien d’observar què passava en barrejar el bicarbonat amb el vinagre. Com podeu veure s’ho han passat molt bé i en la majoria de casos l’experiment ha funcionat i han pogut observar que la reacció produeix gasos que inflen els globus. De totes maneres, també podeu veure que en algun cas ens ha fet llufa.

Sessió afectiva-emocional a primer.

Aquesta dilluns 17 de novembre els nens i nenes de primer vam fer un taller d’educació afectiva-emocional.
Ens ho vam passar molt bé i sobretot el que més ens va agradar és que vam poder posar totes les coses que ens feien por a la capseta de la POR!!!

TREBALLEM LES EMOCIONS A P5

El dilluns al matí els astronautes hem fet una activitats d’emocions amb l’Helena i la Laia. Hem treballat les cinc emocions bàsiques: l’alegria, la tristesa, la ràbia, la por i la sorpresa. Ens han ensenyat diferents fotografies i entre tots havíem de dir quina emoció ens transmetia. També ens han explicat el conte de la tortugueta Berta que serveix per controlar les nostres emocions. Ens ha agradat molt!!!

DE QUÈ TREBALLAVA L’AVI DEL MEU AVI?

Els matemàtics estem estudiant els sectors a l’àrea de medi. Així doncs, hem fet una sortida al Museu Comarcal per poder conèixer els oficis que es feien a la Garrotxa a l’època dels nostres avis, besavis…
Ens han explicat com treballaven els ferrers, esclopers, culleraires, carboners, ebenistes, pintors, agricultors, ramaders, a la blanqueria, molineria i en el tèxtil. Hem pogut veure les eines que utilitzaven aquestes persones.

L’HORT A TERCER I QUART

Els nenes i nenes de tercer i quart també hem col•laborat a plantar verdures a l’hort de l’escola.
Nosaltres hem plantat cols i ara caldrà ser molt constants i anar-les regant perquè ens surtin unes cols ben bones.

ANEM A L’HORT

Els nens i nens de P5, els astronautes, hem anat a l’hort a plantar cebes. Primer de tot hem preparat la nostra parcel•la, hem tret les males herbes, les pedres grans i hem donat una ceba a cada nen. Hem fet un forat, hem posat la ceba i l’hem tapat amb les mans. Després ho hem regat. Ens ha agradat molt. Ara només ens falta regar-les tot sovint i que ens creixin.

<

2n- Sticky Fingers

Un alumne fa de sticky fingers, dits enganxosos. Uns altres cinc agafen cadascun d’ells un dit del sticky fingers. En aquest exemple estàvem repassant les parts de la casa. Cada grup es pensa una paraula clau, per exemple garage. Com amb el joc de Nemo, els que agafen els dits pregunten what can you see?. El sticky fingers va contestant I can see a bathroom, bedroom… Si el Sticky Fingers diu la paraula clau, I can see a garage els que estaven agafant dits s’han de deixar anar i córrer. El sticky fingers haurà d’atrapar-los. Com a norma extra, si algú es deixa anar en una paraula equivocada queda eliminat.
Aquest joc serveix per treballar qualsevol tipus de vocabulari.

1r- Runners

Es divideix la classes en dos grups. Un membre de cada grup farà de runner, corredor, i s’asseu al fons de la classe. En aquest exemple es treballen els school object, estris d’escola, i s’ha treballat el ‘can I have a pencil, please?’, em pots donar un llapis, si us plau?
El mestre penja tots els estris a la pissarra i dibuixa un quadrat a sota de cadascun d’ells. Llavors es pensa un dels objectes i comença el joc. Cada alumne pregunta al mestre si li pot donar algun dels objectes de la pissarra: ‘can I have a pencil, please?, can I have a book, please?…’ El mestre normalment dirà ‘no, i’m sorry.’ o ‘what?’ si no ho han dit gaire clar. Quan preguntin per l’objecte que té pensat el professor, aquest dirà ‘yes, here you are’ i llavors els runners hauran de córrer i posar la seva mà en el quadrat que hi ha a sota del objecte mencionat, guanyant un punt pel seu grup. Llavors els que feien de runners seuen amb el seu grup i un altre membre farà de runner.

1r- Mingle

Divertit joc en el que els alumnes van cantant ‘mingle, mingle, mingle’. Mingle significa relacionar-se, trobar-se amb gent. Quan el mestre diu stop els alumnes li han de fer una pregunta quantitativa com ‘how old are you?’, (quants anys tens?). Llavors el mestres s’inventa la resposta dient un número qualsevol. Els alumnes hauran de fer grups amb el nombre exacte que ha dit el mestre i llavors seuen al terra. Els que ho aconsegueixen són els guanyadors.

P5- What time is it Mr. Wolf ?

En aquest jocs un alumne fa de Mr Wolf i els demés han de demanar-li l’hora, what time is it Mr. Wolf? En/na Mr Wolf es pensa una hora i la diu; si diu one, fan una passa endavant, si diu two, dues i així successivament.

Quan el Mr. Wolf tingui gana, contestarà ‘it’s lunch time’ i haurà d’atrapar el nen o nena que tingui més a prop.

ELS ESCRIPTORS JA HEM PLANTAT CEBES!

Els escriptors hem iniciat el projecte de l’hort anant a plantar cebes.
Hem cavat, hem tret les males herbes i els rocs, hem aplanat la terra amb el rasclet i finalment hem fet una regata per a plantar les cebes!
Tota una experiència!
Ara només caldrà que cada setmana, els encarregats de l’hort en tinguin cura traient les males herbes i regant-les!
Mireu que bé que ho hem fet!

PROJECTE ELS INVENTORS

Hola, som els inventors i inventores de cinquè.
Hem començat un nou curs i també un nou cicle i ho hem fet amb el Projecte que ens dóna el nom d’inventors i inventores.
Al llarg d’aquests dies hem après moltes coses sobre els invents i els inventors i fins i tot, cadascun de nosaltres s’ha convertit en un inventor/ra dissenyant i creant el seu propi invent i també resolent diferents reptes que se’ns han presentat.
Al arribar a la fi del nostre projecte i després de conèixer alguns dels inventors i inventores més famosos que hi ha hagut al llarg de la historia, hem escollit el nom d’un d’ells per a la nostra classe.
Cinquè A: Classe de Thomas Edison
Cinquè B: Classe de Marie Curie
Ens ho hem passat molt bé però alhora hem après molt!

ELS NENS I NENES D’INFANTIL HEM FET PANELLETS!!

Els mariners, els follets i els astronautes, abans de celebrar la Castanyada, hem fet de pastissers i pastisseres! hem anat al menjador de l’escola per fer panellet. Hem barrejat tots els ingredients, hem fet les boletes i els hem arrebossat de xocolata, coco i cirera!! Han quedat boníssims, per llepar-se els dits!!! I si no us ho creueu, mireu les fotos i tasteu-los!!

L’ HORT A PRIMER

Hola a tots i a totes,
Els carters de bústia i els carters d’oficina hem anat aquest divendres a la tarda a l’hort.
Hem plantat cebes i bròquils.
Ens ho hem passat molt bé i ara només falta que CREIXIN!!!

Alumnes de primer

PROJECTE PATI

Benvolgudes famílies hem iniciat el projecte pati amb moltes ganes i il•lusió.
Hem creat una comissió on hi formen part representants d’alumnes de 2n a 6è, mestres i pares, i cada divendres ens trobem per anar posant fil a l’agulla.
Ja us anirem informant de com evoluciona el projecte.

Fins aviat

NEMO GAME

Els alumnes de 2n hem fet una sessió de joc a l’hora d’anglès.En aquest joc, els alumnes de la classe fan de fish i van nedant al voltant de’n Nemo (en aquest cas del mestre). Van preguntant ‘Nemo, Nemo, what can you see?’. En Nemo contesta dient el que veu: ‘I can see a (starfish, shark, crab, dolphin, squid, seahorse, jellyfish…). Els fish ho repeteixen i fan la mímica d’aquest animal.

Quan el Nemo diu ‘I can see a shark.’ tres alumnes que estaven a part, que són els sharks’, surten disparats a caçar els fish.

 

4ª FIRA DEL DIBUIX A L’ESCOLA

El divendres 17 d’octubre, coincidint amb la celebració durant el cap de setmana de la Fira de Sant Lluc d’Olot, un any més a l’escola hem fet la nostra fira del dibuix. Per aquest motiu cada nivell ha escollit una tècnica plàstica perquè els alumnes fessin un dibuix que després s’exposa perquè sigui escollit pels altres companys. També a 2/4 de 5h hem obert l’exposició als familiars perquè puguin veure i gaudir d’aquesta activitat plàstica.

HARRY POTTER GAME

En aquest joc dos terços de la classe de 2n fan de Harry Potter i els seus amics i l’altre terç de Voldemort i els seus esbirros. Els Voldemort han d’encantar als Harry Potters donant-los-hi una ordre que els fa parar i complir-la (jump, sit down, touch your nose, close your eyes…).

Per salvar-se, un Harry Potter que estigui lliure d’encanteris els hi pregunta als encantats ‘what do you do?’. Si els encantats contesten correctament el que estan fent, es deslliuren de l’encanteri i poden tornar a córrer de nou.

Go to Top