felicitacio

PHOTOCALL de Cicle Superior

Can Trincheria

Aquest dilluns dia 1 de desembre els alumnes de sisè hem anar a visitar la casa de Can Trincheria. La veritat, és que visitar aquesta casa val molt la pena i si, a més, t’expliquen la seva història i la dels que vivien en ella encara més. Aprofiteu que ve Nadal i aneu a veure també el seu pessebre, a veure si trobeu el caganer ?

Els carters visiten l’oficina de correus.

Aviat començarem el projecte dels carters, i per fer-ne l’introducció hem fet una visita a l’oficina de correus d’Olot. Ha estat molt interessant veure tot el procés que segueixen les cartes i els paquets des que els deixes dins la bústia de recollida fins que t’arriben a casa. Hem quedat parats de veure que tots els barris i carrers tenen un petit espai en l’oficina. També hem vist que els carters alguns van amb furgoneta, altres amb moto, altres a peu i alguns també treballen a l’oficina. Ha estat molt interessant!

Els carters visiten el Museu Comarcal de la Garrotxa

Els Carters vam anar a fer una visita al Museu i hi vàrem fer dues activitats. Primer vàrem fer una ullada a moltes de les obres d’art que hi ha exposades. Ens vam fixar amb la gama de colors que utilitzaven diferents pintors. En un sol quadre vam trobar per exemple infinitat de verds, de blaus, de marrons…
Seguidament vam fer un taller. Amb un paper de dibuix, guixos i un bastonet difuminador també vàrem fer les nostres creacions i vam trobar diferents tonalitats.
Ens ho vam passar molt bé!

>

Exposició dels mussols – P5

Durant aquest trimestre els astronautes hem treballat els mussols. Hem estudiat diferents aspectes d’aquest animals: com són, què mengen, on viuen… i ho hem posat amb un power point que hem explicat als mariners i als follets. Mireu que bé que ho hem fet. Felicitats!!!

EXPERIMENTS

Avui els biòlegs i biòlogues de l’escola han fet un experiment. Havien d’observar què passava en barrejar el bicarbonat amb el vinagre. Com podeu veure s’ho han passat molt bé i en la majoria de casos l’experiment ha funcionat i han pogut observar que la reacció produeix gasos que inflen els globus. De totes maneres, també podeu veure que en algun cas ens ha fet llufa.

Sessió afectiva-emocional a primer.

Aquesta dilluns 17 de novembre els nens i nenes de primer vam fer un taller d’educació afectiva-emocional.
Ens ho vam passar molt bé i sobretot el que més ens va agradar és que vam poder posar totes les coses que ens feien por a la capseta de la POR!!!

TREBALLEM LES EMOCIONS A P5

El dilluns al matí els astronautes hem fet una activitats d’emocions amb l’Helena i la Laia. Hem treballat les cinc emocions bàsiques: l’alegria, la tristesa, la ràbia, la por i la sorpresa. Ens han ensenyat diferents fotografies i entre tots havíem de dir quina emoció ens transmetia. També ens han explicat el conte de la tortugueta Berta que serveix per controlar les nostres emocions. Ens ha agradat molt!!!

DE QUÈ TREBALLAVA L’AVI DEL MEU AVI?

Els matemàtics estem estudiant els sectors a l’àrea de medi. Així doncs, hem fet una sortida al Museu Comarcal per poder conèixer els oficis que es feien a la Garrotxa a l’època dels nostres avis, besavis…
Ens han explicat com treballaven els ferrers, esclopers, culleraires, carboners, ebenistes, pintors, agricultors, ramaders, a la blanqueria, molineria i en el tèxtil. Hem pogut veure les eines que utilitzaven aquestes persones.

L’HORT A TERCER I QUART

Els nenes i nenes de tercer i quart també hem col•laborat a plantar verdures a l’hort de l’escola.
Nosaltres hem plantat cols i ara caldrà ser molt constants i anar-les regant perquè ens surtin unes cols ben bones.

ANEM A L’HORT

Els nens i nens de P5, els astronautes, hem anat a l’hort a plantar cebes. Primer de tot hem preparat la nostra parcel•la, hem tret les males herbes, les pedres grans i hem donat una ceba a cada nen. Hem fet un forat, hem posat la ceba i l’hem tapat amb les mans. Després ho hem regat. Ens ha agradat molt. Ara només ens falta regar-les tot sovint i que ens creixin.

<

2n- Sticky Fingers

Un alumne fa de sticky fingers, dits enganxosos. Uns altres cinc agafen cadascun d’ells un dit del sticky fingers. En aquest exemple estàvem repassant les parts de la casa. Cada grup es pensa una paraula clau, per exemple garage. Com amb el joc de Nemo, els que agafen els dits pregunten what can you see?. El sticky fingers va contestant I can see a bathroom, bedroom… Si el Sticky Fingers diu la paraula clau, I can see a garage els que estaven agafant dits s’han de deixar anar i córrer. El sticky fingers haurà d’atrapar-los. Com a norma extra, si algú es deixa anar en una paraula equivocada queda eliminat.
Aquest joc serveix per treballar qualsevol tipus de vocabulari.

1r- Runners

Es divideix la classes en dos grups. Un membre de cada grup farà de runner, corredor, i s’asseu al fons de la classe. En aquest exemple es treballen els school object, estris d’escola, i s’ha treballat el ‘can I have a pencil, please?’, em pots donar un llapis, si us plau?
El mestre penja tots els estris a la pissarra i dibuixa un quadrat a sota de cadascun d’ells. Llavors es pensa un dels objectes i comença el joc. Cada alumne pregunta al mestre si li pot donar algun dels objectes de la pissarra: ‘can I have a pencil, please?, can I have a book, please?…’ El mestre normalment dirà ‘no, i’m sorry.’ o ‘what?’ si no ho han dit gaire clar. Quan preguntin per l’objecte que té pensat el professor, aquest dirà ‘yes, here you are’ i llavors els runners hauran de córrer i posar la seva mà en el quadrat que hi ha a sota del objecte mencionat, guanyant un punt pel seu grup. Llavors els que feien de runners seuen amb el seu grup i un altre membre farà de runner.

1r- Mingle

Divertit joc en el que els alumnes van cantant ‘mingle, mingle, mingle’. Mingle significa relacionar-se, trobar-se amb gent. Quan el mestre diu stop els alumnes li han de fer una pregunta quantitativa com ‘how old are you?’, (quants anys tens?). Llavors el mestres s’inventa la resposta dient un número qualsevol. Els alumnes hauran de fer grups amb el nombre exacte que ha dit el mestre i llavors seuen al terra. Els que ho aconsegueixen són els guanyadors.

P5- What time is it Mr. Wolf ?

En aquest jocs un alumne fa de Mr Wolf i els demés han de demanar-li l’hora, what time is it Mr. Wolf? En/na Mr Wolf es pensa una hora i la diu; si diu one, fan una passa endavant, si diu two, dues i així successivament.

Quan el Mr. Wolf tingui gana, contestarà ‘it’s lunch time’ i haurà d’atrapar el nen o nena que tingui més a prop.

ELS ESCRIPTORS JA HEM PLANTAT CEBES!

Els escriptors hem iniciat el projecte de l’hort anant a plantar cebes.
Hem cavat, hem tret les males herbes i els rocs, hem aplanat la terra amb el rasclet i finalment hem fet una regata per a plantar les cebes!
Tota una experiència!
Ara només caldrà que cada setmana, els encarregats de l’hort en tinguin cura traient les males herbes i regant-les!
Mireu que bé que ho hem fet!

PROJECTE ELS INVENTORS

Hola, som els inventors i inventores de cinquè.
Hem començat un nou curs i també un nou cicle i ho hem fet amb el Projecte que ens dóna el nom d’inventors i inventores.
Al llarg d’aquests dies hem après moltes coses sobre els invents i els inventors i fins i tot, cadascun de nosaltres s’ha convertit en un inventor/ra dissenyant i creant el seu propi invent i també resolent diferents reptes que se’ns han presentat.
Al arribar a la fi del nostre projecte i després de conèixer alguns dels inventors i inventores més famosos que hi ha hagut al llarg de la historia, hem escollit el nom d’un d’ells per a la nostra classe.
Cinquè A: Classe de Thomas Edison
Cinquè B: Classe de Marie Curie
Ens ho hem passat molt bé però alhora hem après molt!

Go to Top