En Noé Rivas en fa una proposta molt ballable de la llegenda de Sant Jordi:
EXTRET DE:
http://aulamusica51.weebly.com/sant-jordi-era-el-seu-nom3.html
Aquest és un enllaç al bloc COMICS AROUND THE WORLD, creat per la Núria Balagué.
AQUÍ TENIU UN LLISTAT DE RECURSOS PER CREAR DIFERENTS TIPUS DE CÒMICS
Aquest enllaç és un creador de còmics senzill ideal per nens i nenes de cicle inicial i cicle mitjà.
Creador de còmics utilitzant personatges de Lego. És ideal per cicle mitjà i cicle superior.
Aquest enllaç us portarà a un creador de còmics per a cicle superior.
Per accedir a la pàgina s’ha de crear un compte.
Aquest enllaç es pot utilitzar a tots els cicles de primària.
Creador de còmics molt senzill apte per a infantil i cicle inicial.
Si voleu més pàgines per treballar el còmic aquí teniu aquest enllaç
http://www.slideshare.net/shend5/tap-into-the-world-of-comics-primary-school-version
Aquí teniu un petit tastet de la Trobada!
El dia 8 de març de 2016 els alumnes de CM de la ZER Riu Corb assistiran a l’Audicó EL CARNAVAL DELS ANIMALS al Teatre Ateneu de Tàrrega.
A l’escola Ausias March han fet un WIX fantàstic sobre aquesta obra.
http://agrega.hezkuntza.net/visualizador-1/es/pode/presentacion/visualizadorSinSecuencia/visualizar-datos.jsp
Bones,
Us recordeu de la gimcana de la Marató que vam organitzar els alumnes de cicle superior al primer trimestre? I de les activitats que es van portar a terme a les escoles?
Doncs, sí. L’èxit va ser total, per ser la primera edició vam recollir 729,30 euros entre totes les escoles de la ZER; una xifra molt generosa, sens dubte. Des de l’organització de la Marató de TV3 ens van fer arribar un diploma acreditatiu com a col·laboradors a l’escola. Us en deixem una imatge. Ja estem preparant i buscant noves idees pel pròxim any. Moltes gràcies a tots per la vostra col·laboració. Junts fem escola!!!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=A5SsDwrUqGE[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nx-Fp3HWCIg&list=RDnx-Fp3HWCIg#t=42[/youtube]
COMPLETEU L’OBRA D’ART
Cada classe rebrà una part d’un quadre d’un conegut pintor i haureu d’endivinar a quina part de l’obra pertany. El vostre fragment tindrà un número que haureu de relacionar amb la lletra corresponent.
Podeu afegir comentaris per dir-nos qui és l’autor, el nom de l’obra, què creieu que representa…
Necessitem la vostra ajuda per completar el quadre!!!
Els alumnes de la ZER enguany han pogut gaudir d’algunes de les activitats que han organitzat els diferents consells esportius, principalment Urgell i Pla d’Urgell, com ara els crossos (curses amb circuit accidentat), curses en pista d’atletisme i trobades esportives.
Des de l’àrea d’Educació Física de la ZER hem fet d’intermediaris en la difusió d’aquestes activitats i la nostra tasca com a mestres ha estat animar a participar d’aquestes ja que això ha suposat una nova experiència per a ells fora de l’horari escolar. L’objectiu principal de tots aquells alumnes que s’han apuntat a les diferents curses ha sigut la superació personal, el respecte per l’entorn i sobretot la motivació per la pràctica de l’esport saludable.
No hem volgut formar atletes perquè aquest no és l’objectiu de la nostra àrea però si que gaudissin d’una activitat a l’aire lliure en la que cada vegada han competit amb ells mateixos.
Cal dir que hi ha hagut dos municipis que han tingut una exitosa participació amb un total de 30 alumnes apuntats de la nostra ZER a cada cros: el cros de Vil•lasana (ja fós per la novetat en ser el primer) i el de Bellpuig (deduïm que per la proximitat). Per tant valorem l’activitat com a positiva i engrescadora per als nens i us animem a seguir participant el curs vinent. Cal dir també que tenim autèntics atletes ja que més d’un d’ells ha fet podi en la majoria de les curses que han anat, representant sempre a la nostra ZER.
Aquestes són les poblacions a les quals hem participat aquest curs:
-Cros del Plataner de Vil·lasana ( 14 de desembre)
-Cursa de l’Indiot a Mollerussa (26 de desembre)
-Cros d’Agramunt (18 de gener)
-Cros Vila d’Arbeca (25 de gener)
-Cros del Palau d’Anglesola (22 de febrer)
-Cros de Golmés (15 de març)
-Cros de Mollerussa (1 de març)
-Cros de Bellpuig (22 de març)
-Curses infantils dels bombers a les Basses d’Alpicat a Lleida ( 11 d’abril)
-Cros de Tàrrega (19 d’abril)
-Cros de Bellvís (24 de maig)
-Cursa de la Guineu a Vilanova de Bellpuig (7 de juny)
Aquí teniu algunes fotos dels nostres alumnes participant a les curses.
El passat 26 de març els alumnes de cicle superior de la nostra ZER van ser convidats a la 4ª trobada esportiva d’escoles del Pla d’Urgell.
Aquesta trobada la van organitzar els Mestres d’Educació Física de les escoles participants. Com cada any aquesta trobada es va celebrar al complex poliesportiu municipal de Mollerussa. Durant tot el dia l’alumnat participant, de 18 centres de la comarca, uns 550 alumnes, van poder assistir a diferents espais per a realizar activitats d’esports com el Dodgeball, l’handbol, el bàdminton, l’aeròbic, l’hoquei, les bitlles catalanes, l’atletisme, el frisbee, els malabars, les cordes, etc.
El cost d’aquesta trobada va ser gratuit ja que el Consell Esportiu de l’Urgell en va subvencionar l’autocar.Va ser una jornada molt esportiva i diferent.
LES NOSTRES QUALITATS
Cicle Mitjà i Superior
Material: paper i bolígraf
Activitat: cada alumne té un paper en blanc i escriu el seu nom a l’encapçalament. El paper va passant d’un alumne a un altre amb l’objectiu d’escriure una bona qualitat referent a l’alumne que apareix al paper. Un cop escrita la qualitat es fa plec amb el paper per tal de no veure les qualitats anteriors.
L’activitat finalitza quan el paper retorna a la persona a la qual pertany. S’obre el paper i cada alumne llegeix el que la resta de companys/es han escrit sobre ell/ella i expressa què sent en aquell moment.
LA TERANYINA
Cicle Inicial
Material: -un cabdell de llana o de fil gruixut.
Activitat: El mestre o la mestra llença el cabdell a algú sense deixar anar l’extrem, a la vegada que diu alguna cosa positiva d’aquesta persona.
Qui rep el cabdell, agafa el fil i el llença a una altra persona, dient també una cosa positiva d’ella. I així successivament fins que entre tots els participants s’ha format una teranyina.
Després es pot parlar de com ens hem sentit i que en pensem de les valoracions fetes.
Us convidem a veure un conte per treballar les emocions.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YDbK7j_-ipM[/youtube]
JOC ESPACIAL DE LA NASA
Agrupament: primer individual i després grups de 5.
Material: – una fotocòpia del llistat de material.
Activitat: S’explica que es troben en una emergència a l’espai i que han d’ordenar una
llista de material de més a menys útil en la situació en què es troben.
Es reparteix un llistat de material a cada participant i es deixen entre 5 i 10
minuts per a què l’ordeni de més a menys necessari. No es pot parlar amb ningú.
Després s’agrupen de 5 en 5 i comenten la prioritat que ha donat cadascú, tot
elaborant-ne una altra entre tots i justificant-la.
Posteriorment es posa en comú entre tota la classe. L’objectiu d’aquest joc és
valorar que les decisions preses en grup i ben justificades són més encertades que les
individuals. Cada membre del grup aporta la seva opinió i els seus coneixements,
enriquint d’aquesta manera el resultat del treball.
La valoració correcta no coincideix en les diferents fonts consultades. De totes
maneres més que la solució correcta exacta, el que cal és el raonament i l’aportació de
tots els membres del grup.
Activitats per fomentar l’atenció i la reflexió en l’alumnat de primària.
APARELLS I ESTRIS
FRASES INCOMPLETES
Activitats per fomentar l’atenció i la reflexió en l’alumnat de primària.
Activitat: És un joc per aprendre a expressar emocions i sentiments.
Se’ls dóna un temps suficient perquè cadascú expressi oralment com acabarien les frases. Després es fa una posta en comú, on els participants, de manera voluntària,
vagin comentant el què han pensat i entre tots es comenta.
Exemple: Algunes frases per completar
– Quan em renyen, em sento…
– Quan em feliciten per alguna cosa, em sento…
– Quan no em deixen jugar, em sento…
– Quan m’enfado amb algú, em sento…
– Quan no em surt una cosa com jo vull, em sento…
– Quan estic callat/da en un grup, em sento…
– Quan estic amb una persona i no parla, em sento…
– Quan critico algú, em sento…
– Quan algú que és amb mi plora, em sento…
– Quan dic alguna cosa agradable a algú, em sento…
– Quan em diuen alguna cosa agradable, em sento…
– Quan sóc injust/a, em sento…
– Quan algú és injust amb mi, em sento…
GRETA ANDREU PERA
P3
AINA FARRÉS VÁZQUEZ
P4
MARTÍ FONTE SANFELIU
P5
AINA ARQUÉ GIRIBET
CI
MARIONA SALLA BELMONTE
CI
ÀLEX PRIEGO SOLÉ
AROA MEDA CODINES
ROMINA NICOARA
CM
CARLA VIDAL
ELISENDA PIQUÉ
RAÜL ESCALÉ
CS