ÀFRICA

Clauers d’Àfrica
Escola Maldanell. Maldà

Per tal de tenir un record del Projecte de la ZER d’aquest any, Una ZER Mundial, els alumnes de l’escola Maldanell hem confeccionat un clauer amb la silueta del que ha sigut el nostre continent al llarg de tot el curs. Així de bonic ens han quedat:

25 DE MAIG. Dia d’Àfrica
Escola Maldanell. Maldà

El passat 25 de maig era el dia d’Àfrica i com que l’escola Maldanell hem representat el continent africà durant tot el curs, aquest dia l’hem volgut celebrar d’una manera especial.
Durant el matí vam inventar, redactar i il.lustrar un conte africà. Els alumnes d’infantil van decidir els personatges que apareixerien i els de primària van ser els encarregats de pensar i redactar la llegenda.
Un cop escrita, cada alumne va il.lustrar una part i finalment la vam editar. A continuació teniu l’enllaç del resultat final.

TARZAN I LA SERP

Durant la tarda vam fer sessió de cinema amb una pel.lícula ambientada a l’Àfrica: “Kirikú y la bruja”. Vam acabar el dia fent jocs al pati de l’escola.
Va ser un dia molt bonic i especial.

Lectures sobre Àfrica
Escola Maldanell. Maldà

Els alumnes de primària hem acabat la lectura dels llibres que ens van portar els reis. Ambdos llibres estan relacionats amb el continent africà. I mentre els llegiem hem après diferents aspectes que giren al voltant d’aquest continent.
Els alumnes de cicle inicial hem descobert les mines antipersona i hem parlat sobre les adopcions a través del llibre “La meva germana Aixa” i els alumnes de cicle Mitjà i Superior hem deixat anar la nostra imaginació traslladant-nos a l’època dels esclaus africans amb el llibre “Tarek, el africano”. Hem gaudit llegint!!

Primavera africana
Escola Maldanell. Maldà

Donem per inagurada la primavera africana a l’escola Maldanell i a la ZER Riu Corb, amb aquest fabulós mural que han fet de manera conjunta tots els nens i nenes de l’escola.

Nines i ninots d’Àfrica
Escola Maldanell. Maldà

Durant aquest mes de març i dins l’àrea d’educació visual i plàstica hem treballat el volum. Ho hem fet a través de l’elavoració de ninots i nines d’Àfrica. Primer vam fer l’esquelet amb fill ferro i després ho vam cobrir amb paper a tires i cola blanca; un cop sec ho vam pintar amb pintura i finalment vam agefir complements amb retoladors i llana.
El resultat és aquest:

Els alumnes d’educació infantil hem treballat el conte: “Els colors de l’Àfrica”
Escola Maldanell. Maldà

Els més petits i petites de l’escola han treballat el llibre ” Els colors de l’Àfrica”, és un llibre que ens parla de l’amistat, els companys i la identificació dels sentiments. A més, ens ha servit per treballar l’expressió oral, l’educació plàstica i la identificació dels colors relacionats amb diferents indrets del món.
Molt bona feina!!!!

CARNAVAL
Escola Maldanell. Maldà

Aquest any ens hem disfressat d’africans i africanes. Durant el més de febrer, a les sessions de plàstica vam confeccionar els braçalets, collarets i la màscara que vam lluir el dia de carnaval. També vam realitzar un tambor i vam assajar ritmes africans durant les classes de música.
A la rua de carnaval vam poder demostrar tot el que vam aprendre i ens ho vam passar molt bé.

REALITZEM UN JOC DE TAULA: “ELS PAÏSOS DE L’ÀFRICA”
Escola Maldanell. Maldà

El primer dia d’escola de l’any vam descobrir els regals que ens van portar els Reis Mags, un d’ells era un joc de taula que es diu “Los paises del Mundo”, aquest joc va causar furor a tots els alumnes de primària, va ser tant l’entusiasme que vam proposar de fer-ne un de semblant amb el països d’Àfrica, ja que aquest any el Projecte de la ZER es titula “Una ZER Mundial” i l’escola Maldanell som Àfrica.
L’activitat ha sigut molt engrescadora i el resultat excel·lent.
Vam triar les banderes dels països que treballaríem, les vam pintar, numerar i relacionar amb el País i la seva capital.

Un cop fetes les targetes vam situar cada país al mapa d’Àfrica i vam imprimir-lo per utilitzar-lo de taulell de joc. Vam dibuixar les caselles del taulell.

Vam redactar les instruccions de joc i vam dissenyar la capsa on el guardaríem.

També vam fer les fitxes personalitzades per tal de jugar.

I finalment, vam jugar!!!!!

Comments are closed.