VA DE LLIBRES curs 11/12

Eiii, alumnes de la ZER!!

Encara no havíeu entrat al Bloc???!!!

Penseu que des d’aquí us podeu comunicar amb tots els nens i nenes de la ZER Riu Corb.

Cada mes us proposarem un repte, estigueu a l’aguait!!!

Sigueu els primers de respondre!

1r REPTE (febrer): FES DE DETECTIU

Descobreix el llibre que agradava més als teus pares quan tenien la teva edat i ens ho fas saber a través del bloc.

FELICITATS SOU MOLT BONS DETECTIUS!

Aquí teniu els contes que han llegit els vostres pares i quantes persones els han llegit. La caputxeta vermella i la Heidi són els més llegits. Però n‘hi ha per a tots els gustos! Fins i tot n’hi ha un en japonès, el voleu llegir? El trobareu al final del llistat i es diu EL FIL DE L’ARANYA.

蜘蛛の糸

EL FIL D’ARANYA

(KUMO  ITO)

Hi havia una vegada un pagès que vivia en una caseta molt petita al mig del camp. Aquest pagès sempre salvava els animals i no els matava mai.

Un dia una aranya s’estava ofegant en un brollador i el pagès la va salvar.

Al cap d’un temps el pagès va morir. Mentre l’ànima del pagès viatjava cap al cel va sentir una veu que deia:

–        Què has fet aquesta vida?

Mentre el pagès pensava la resposta va baixar l’aranya, penjant d’un fil. Llavors l’aranya va dir:

–        Gràcies senyor, tu m’has salvat del brollador.

Autor: Ryunosuke Akutagawa

Gràcies a l’escola Montalbà a l’Aki i la seva família

2n REPTE (març):FEM EL XAFARDER!!
QUIN ÉS EL VOSTRE CAU DE LECTURA? explica’ns on t’agrada llegir.
No ho direm a ningú! jajaja…
Gràcies pels vostres comentaris!!
Ja ho veieu: el llit no és només per dormir!! és el lloc que us agrada més per llegir.
Fixeu-vos en les diferents respostes hi ha llocs ben curiosos!!

3r REPTE (abril): ETS UN CRÍTIC LITERARI!
Ara que som al mes d’abril i és el mes de Sant Jordi … recomana un llibre que t’hagi agradat molt.
Com ho has de fer:
a. títol
b. explica de què va (2 línies max.)
c.edat recomanada
Després de llegir tots els comentaris sobre els vostres llibres preferits, els que agraden més són aquests:

El Cavaller Sant Jordi

Geronimo Stilton

Tea Stilton
La Bella Dorment
El zoo d’en Pitus

4t REPTE (maig – juny): ET CONVERTEIXES EN UN GRAN ESCRIPTOR!

Ara que ja has escrit contes i poemes et proposem que facis un conte col·lectiu amb tots els companys de la ZER.
A l’hora d’informàtica hauràs de continuar el conte que trobaràs a continuació amb tots els teus companys de grup.
Tots junts haureu d’acordar de quina manera el continueu però sense escriure el final del conte.
Heu d’escriure les propostes als comentaris.

Obriu el bloc amb el Google Chrome.

Són les tres de la matinada i de sobte… un soroll

a l’habitació del costat em desperta!!

Planeta “Xupa-xup”  fet pel Tatum de Maldà.

LLEGEIX EL CONTE