Ens presentem

[youtube]https://youtu.be/WvlY73Lt2RU[/youtube]

Som la classe de P3B de l’escola Joan Salvat Papasseit de Santa Coloma de Gramenet. Som la classe de les tortugues però ens agraden molt els peixos i és per això que els hem volgut investigar, perquè a tots ens agradaria saber-ne més de com són, què fan, què necessiten per viure, com són per dintre, com neden….
És un grup de 12 nenes i 13 nens molt eixerits i curiosos de procedència molt diversa (Santa Coloma, Rússia, Marroc, Brasil, Colòmbia, Xina, República Dominicana i Pakistan)però amb interessos comuns i sobretot moltes ganes d’aprendre.

saber-ne més

A partir de les aportacions dels nens i nenes del grup, he elaborat un petit esquema visual dels aspectes que volem treballar: què mengen, on viuen, què fan, com neixen, com són per dins… Se li explica als alumnes que anirem treballant tots aquests aspectes per saber-ne més dels peixos. Intentaré sempre relacionar-lo amb ells mateixos per mirar de trobar similituds i diferències entre les persones i els peixos. Això els ajudarà a entendre millor el que fem. Aquest serà el nostre repte col.lectiu i el nostre producte final.

Serà interessant comptar amb diferents especialistes, altres mestres que ens ajudin a saber-ne més coses dels peixos.

El producte final el compartirem amb els companys de l’altra classe de P3, la classe dels ànecs.

Element motivador

Quan ens vam plantejar el projecte que portaríem a terme vam pensar que era molt important que fos motivador pels nens. Una manera de fer-ho era introduir un element extern, que els agradés, que el poguessin observar i  interactuar. Aprofitant que el tema central de la Setmana Cultural d’enguany era “El Mar” vam pensar que tenir una peixera a la classe els podria fer molta il.lusió. Amb això aconseguiríem una vivència directa al voltant del tema del mar.

La nostra idea era de no intervenir i deixar que ells observessin, es qüestionessin  i parlessin entre ells sobre els  “nous veïns” acabats d’arribar a la classe. El nostre paper era el d’observar-los, escoltar-los i prendre notes de tot el que anava passant a l’aula.

En primer lloc, va arribar l’aquari buit i vam preguntar als nens que hi podien posar a dins.

Alguns alumnes es feien preguntes sobre el contingut de la peixera i dels elements que hi faltàvem com els peixos, les plantes, les pedres (que encara no havíem posat). Ells tenien clar que hi faltaven peixos però no van pensar en res més. Mica en mica van anar preguntant-se sobre altres elements.Per aquest motiu vam pensar de posar el títol: Què hi ha a dins?

Un repte nou

Quan ens van dir que havien d´elaborar un bloc amb el treball que portava a terme a la classe va suposar tot un repte per  a mi. Jo mai havia escrit sola en un bloc, els pocs articles que havia escrit al bloc de l´escola havien sigut sota la supervisió d´una companya que em sap molt i havia rebut fins i tot algún premi per la seva tasca en aquest tema.

Suposo que la meva cara va ser tot  un poema perquè una companya del curset va dir a la que estava explicant el que havien de fer la següent expressió:Crec que per a aquí estan imperventilant!

I la veritat no tant però gairebé era així. Sens dubte era un repte el haver de fer un bloc amb les experiències que passaven a la clase. I jo tenía mil dubtes de com enfrontar-me a aquesta nova tasca. Així que havia de posar fil a l´agulla.