Quan ens vam plantejar el projecte que portaríem a terme vam pensar que era molt important que fos motivador pels nens. Una manera de fer-ho era introduir un element extern, que els agradés, que el poguessin observar i interactuar. Aprofitant que el tema central de la Setmana Cultural d’enguany era “El Mar” vam pensar que tenir una peixera a la classe els podria fer molta il.lusió. Amb això aconseguiríem una vivència directa al voltant del tema del mar.
La nostra idea era de no intervenir i deixar que ells observessin, es qüestionessin i parlessin entre ells sobre els “nous veïns” acabats d’arribar a la classe. El nostre paper era el d’observar-los, escoltar-los i prendre notes de tot el que anava passant a l’aula.
En primer lloc, va arribar l’aquari buit i vam preguntar als nens que hi podien posar a dins.
Alguns alumnes es feien preguntes sobre el contingut de la peixera i dels elements que hi faltàvem com els peixos, les plantes, les pedres (que encara no havíem posat). Ells tenien clar que hi faltaven peixos però no van pensar en res més. Mica en mica van anar preguntant-se sobre altres elements.Per aquest motiu vam pensar de posar el títol: Què hi ha a dins?