CREIXEMENT PERSONAL A TRAVÉS DE LES EMOCIONS – ZER EL SOLSONÈS

Les emocions van canviar el cervell dels mamífers fa cosa de 200 milions d’anys . Tot just 140 milions d’anys després, el cervell dels primats va desenvolupar el neocòrtex, l’escorça cerebral moderna , això és el control i la raó. Totes dues raó i emoció formen part de la ment humana i són el motor del nostre comportament. Intel·ligència emocional és la capacitat de gestionar aquestes emocions utilitzant la raó. No podem deixar d’educar un aspecte tan important de la nostra essència com a espècie. Això ens fa diferents, especials i ens omple d’una gran responsabilitat envers els nostres iguals i tot allò que ens envolta.
Amb la intenció d’educar la nostra intel·ligència emocional hem engegat aquest curs un treball sistemàtic, curós i respectuós de les emocions . Els nostres alumnes s’entrenaran per tal d’adquirir habilitats pràctiques sobre l’autoconsciència, l’autoregulació la motivació l’empatia i les destreses socials . Vídeos, contes, diaris d’emocions, mímica, teatre, assemblees, dinàmiques de grup,…formen part del catàleg d’activitats pensades per animar-los a fer créixer i madurar aquesta intel·ligència.

Pretenem, modestament és clar , ja que aquest serà un aprenentatge que s’allargarà en el temps i s’anirà polint amb les interaccions i la convivència diària, reforçar aquestes habilitats, prendre consciència dels sentiments propis i aliens i, sobretot, interpretar de les necessitats del altres… Això voldrà dir, potser, que en som conscients de les nostres…

EMOCIONA’T!

 

PREPAREM LES VACANCES 6

LA VEU DELS ALUMNES

Aquest any hem fet dues preguntes orals:

  • Què és el que més us ha agradat del projecte?
    • “El que més m’ha agradat ha estat , el principi del projecte, haver de descobrir on era la imatge que vam triar.”
    • “Ha estat un projecte molt divertit i he comentat als pares anar aquest estiu a Galícia que és la comunitat autónoma de la imatge que hem investigat.”
    • “La manera de fer els grups.”
    • “M’agradaria anar-hi de veritat.”
    • “M’ha agradat conèixer llocs per visitar.”
    • “El grup en el què m’ha tocat treballar.”
    • “Que les mestres ens hagin donat algunes pàgines on buscar la informació.”

 

  • Què hi heu trobat a faltar o voldríeu millorar?
    • “Poder anar de viatge de veritat amb tota la classe”
    • “Tenir uns diners limitats per gastar-nos”
    • “Cal que ens organitzem millor en el grup.”
    • “Treballar cada dia, sinó a última hora hem de córrer massa”
    • “La manera de fer els grups ha estat injusta.”
    • “Posar les notes que es mereixen als companys, de vegades he valorat per amistat.”

 

PREPAREM LES VACANCES

Presentació del projecte PREPAREM LES VACANCES:

1- Arriben a classe i troben una maleta amb diferents banderes enganxades.

2- Han de descobrir què pot haver-hi dins fent hipòtesis.

3- Treuen les imatges de la maleta i han d’escollir-ne tres per ordre de prioritats.

4- Segons la que triin fem els grups.

PRESENTACIÓ ESCOLA VALL DE LORD

L’Escola Vall de Lord és una escola situada al municipi de Sant Llorenç de Morunys, al nord del Solsonès. Tenim uns 100 alumnes distribuïts en 5 aules. Aquest any celebrem els 50 anys d’escola.

Ja és el segon any que estem a la XCb. Seguim participant-hi motivades per poder anar avançant en la transformació que estem portant a terme al nostre centre.

L’equip impulsor de Xarxa de Competències Bàsiques de l’Escola Vall de Lord el formem les 10 mestres de l’escola: la Maribel, la Carme S., la Isabel, la Laura , l’Elena C., l’Albert, l’Elena E., la Mònica, la Carme V. i la Carme B.