Els alumnes de 3r van engegar el projecte de robòtica molt il•lusionats i motivats. Les primeres sessions van ser de contacte amb el material amb el qual es disposarien a treballar. L’escola va dotar als alumnes amb 5 jocs complerts de LEGO WE-DO 2.0.
Els nens i nenes de 3r es van organitzar per grups donant molta importància al treball cooperatiu. Cada membre del grup tenia un rol dins de la programació de la sessió: un buscava les peces necessàries del robot, un altre controlava l’Ipad, etc.
Cada grup experimentava amb el muntatge dels robots que proposava el programa i posteriorment el feien funcionar. Aquests robots, amb l’ajuda dels alumnes, eren capaços, amb motors i connexions via bluetooth amb l’Ipad, de desplaçar-se endavant, endarrere. Els alumnes van descobrir que muntant 2 robots i sincronitzant els seus motors respectivament, podien arribar, fins i tot, a fer girs, pujar rampes i també experimentar amb diferents velocitats.
Conforme s’anaven fent sessions , els alumnes, anaven proposant nous reptes tal com la invenció de nous robots amb la seva pròpia imaginació i el muntatge d’aquests peça a peça. Després d’uns mesos va arribar el gran dia de la I Mostra de Robòtica de l’Escola La Guàrdia. Els alumnes de 3r van gaudir molt ensenyant a les famílies tot el que havien après durant aquests mesos. Les que van venir aquell dia a l’escola van gaudir molt veient les explicacions i demostracions que els nens i nenes havien preparat.
Aquests alumnes continuaran durant el curs vinent proposant, experimentant i donant via lliure a la seva imaginació. Podran relacionar tots aquests coneixements adquirits amb els continguts proposats pel Currículum de Primària.