He de dir que sempre quan finalitzàvem un projecte, ho fèiem amb el què hem après tipus pluja d’idees a la PDI on cada nen anava dient què era el que havia après, s’afavoria la participació de tots/es i es recollia al dossier del projecte juntament amb el dibuix final que feia cada alumne/a de manera individual.
A banda el mestre/a basa l’avaluació en aquestes primeres edats en base a l’observació directa i tenint presents molts factors. I no podem oblidar la crítica o autoavaluació de la nostra tasca que penso que sempre la fem i pensem què hem fet, com hem reconduït el projecte, si ha estat o no satisfactori, què tornaríem a fer i què no,… per tant l’autoavaluació per part nostra hi és.
Després de fer el curs, enguany, i per primera vegada, hem introduït l’autoavaluació per part de l’alumne i penso que ha estat un element positiu i que tindrem present a partir d’ara. Ho hem fet de manera senzilla per facilitar que ho puguin fer sols amb la lectura en veu alta de la mestra de 4 ítems.
Hem ampliat les activitats d’avaluació per tant: la pluja d’idees amb el què hem après, el dibuix final, hem completat el mapa conceptual de la classe i hem fet l’autoavaluació.
Un altre dels aprenentatges que hem incorporat gràcies al curs.
http://agora.xtec.cat/ceipmiquelgranell/wp-content/uploads/usu1467/2018/05/ger-1.png