Després de les primeres sessions de reunió de l’equip que implementarem aquest projecte, vam veure que la petició que se’ns demanava des de la Xarxa de Competències Bàsiques comportava la realització d’un projecte acotat en el temps (concretament 10 sessions) i, per tant, vam considerar que no podíem partir d’una pregunta inicial proposada pels alumnes, sinó que hauríem de marcar des d’un principi el leit motiv del projecte. Així doncs, per poder disposar d’una bona capacitat de gestió per part nostra del projecte i tenint en compte el marc formatiu en terminis en el qual treballem, vam establir les preguntes-guia a partir de les quals es deriven la resta de preguntes que ajuden a planificar el projecte. D’aquesta manera acotem el projecte a un plantejament inicial i evitem que pugui acabar allargant-se i quedi fora dels terminis establerts.
No obstant, podem dir que el projecte gira entorn al context real dels alumnes (l’institut i l’ús que en fa la comunitat educativa de l’energia) i, de fet, aquest curs hem tingut una problemàtica evident durant un cert període de temps relacionada amb l’energia de l’institut. Un retard en la instal·lació tècnica del gas ha provocat que no tinguem calefacció durant unes quantes setmanes.
La problemàtica plantejada comportarà l’estudi d’unes dades per acabar en un producte final.
Aquest fil conductor s’explica a l’apartat d’implementació.