Els alumnes havien de posar en pràctica una correcta gestió de grup per concretar tasques, per assignar els diferents rols del grup, per temporitzar les actuacions…
Tot l’enfocament del projecte s’ha fonamentat en la recerca, que comporta un constant procés reflexiu i crític. El recorregut del treball és marcat pels alumnes. El rol del professorat no ha estat el de donar respostes sinó el de fer les preguntes adequades que permetien seguir fent recerca, investigació, resolució de dubtes i reorientació del procés de treball.
A l’inici de cada jornada, els alumnes es planificaven en grup el treball del dia i indicaven l’aportació que faria cada membre del grup. Al final de la jornada, s’avaluava en grup el treball que s’havia fet i el que no s’havia fet, precisant si la gestió duta a terme havia estat adequada.
A més, diàriament, el tutor/a lingüístic i el tutor/a d’aspectes formals feien la valoració del treball realitzat.
Finalment, el tutor de grup supervisava el grau de compliment de la planificació diària realitzada com a grup.