JA HEM COMENÇAT EL PROJECTE!!!!

A partir de la necessitat d’organitzar la festa de Sant Jordi de l’escola, vam pensar que seria una bona idea fer servir el tema pel projecte de la Xarxa de Competències Bàsiques.

Vam tenir en compte els imprescindibles que haviem consensuat al principi de les reunions: ha de ser motivador i atractiu pels nens, hi ha d’haver una producció final,  s’ha de compartir, amb treball cooperatiu, obert, flexible i acompanyament del mestre,  ha de ser significatiu i funcional, en tot el procés hi ha d’haver diferents llenguatges, avaluació, autoavaluació i coavaluació, pla de treball.

El projecte consta de dues fases: un treball previ on es situin en l’època (música, àmbit social…) i una altra part on s’organitzarà la festa.

Per fer la motivació inicial, els nens i nenes de 4t de Primària, han trobat un cofre tancat a la finestra de la classe. Dins els cofre es troben un pergamí escrit pel comte Guillem I de Besalú.

fotopergamiA partir d’aquí, un cop llegit el pergamí, els alumnes fan una pluja d’idees sobre “Què en volem saber” i es plantegen 8 qüestions:

  1. Qui és en Guillem I de Besalú?
  2. On és el castell de “Sa Reganyada”
  3. On és Besalú?
  4. Què vol dir vassall?
  5. De quina època estem parlant?
  6. Com era un torneig de cavallers?
  7. Com era la música de l’època?
  8. Qui eren els trobadors?

Amb aquestes 8 preguntes, els nens i nenes es distribueixen en grups de 3 o 4 per poder respondre-les.

El tema d’avaluació ho tindrem en compte durant les diferents sessions i de maneres diferents (coavaluació, rúbrica, producte final…).

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *